Vekstavvik i - og igangsetting av fødsel

Sola

Betatt av forumet
Noen andre som muligens skal settes igang pga vekstavvik i minus? Snuppa mi er ikke mer enn -18, men vekstavviket bare øker for hver kontroll. Jeg blir muligens satt igang på onsdag, er da 39+5. Må si jeg ikke vet om jeg skal håpe å bli satt igang eller ikke..

Sent from my iPhone using BV Forum

Hva vil det si -18? Hvordan vet de vekt på babyen? Ultralyd?

Sent from my iPad using BV Forum

At hun ligger 18% under gjennomsnittet for den uken hun ble målt. Sjekkes med ultralyd ja..

18 er jo litt da :) jordmora jeg var hos sa at alt på mindre enn 10 er innafor, men når det blir mer enn det så vurderer de alternativer. Hvor stor er hun da? I gram, altså.

Sent from my iPhone

Ligger 11% under, men har ikke hørt noe snakk om igangsetting osv. Da var hun 1900 gram i vekt på 35+4. Hvorfor vil de sette deg igang?

<3 lille spire <3

Når jeg var 38+5 var hun ca 2600 gram. Grunnen til at de kanskje vil sette igang fødselen er fordi hun ikke følger kurven sin. Vekstavviket begynnte på 10, så ble det 11, så 16 og nå 18%..

Når jeg var 38+5 var hun ca 2600 gram. Grunnen til at de kanskje vil sette igang fødselen er fordi hun ikke følger kurven sin. Vekstavviket begynnte på 10, så ble det 11, så 16 og nå 18%..

Åja, da var hun jo litt liten ja. Mi var ca 2900gram 37+0, og hun lå på +0,3%

godt mulig jenta di vokser har det bedre utenfor magen da :)

Sent from my iPhone

Jeg var også på sånn kontroll og da lå hun 9% under gjsnitt. Men de sa at alt innenfor +/-20% ble regnet som normalt så ble ikke gjort noe videre undersøkelser på meg. Nå følger bebien i magen kurven sin, er jo noe annet når den ikke gjør det. Bra at de følger så tett opp, du og bebien din er iallefall i de tryggeste hender:) Masse lykke til :)

Jeg var også på sånn kontroll og da lå hun 9% under gjsnitt. Men de sa at alt innenfor +/-20% ble regnet som normalt så ble ikke gjort noe videre undersøkelser på meg. Nå følger bebien i magen kurven sin, er jo noe annet når den ikke gjør det. Bra at de følger så tett opp, du og bebien din er iallefall i de tryggeste hender:) Masse lykke til :)
Ul vekstestimering har en feilmargin på 10% også :) den vekta de sa eldstemann var stemte ikke i det hele tatt så :P feil med en halv kg :P

Ul vekstestimering har en feilmargin på 10% også :) den vekta de sa eldstemann var stemte ikke i det hele tatt så :P feil med en halv kg :P
Ja ikke sant:) Her har de hele tiden sagt at de tror jeg får en liten baby, men blir spennende å se når hun kommer ut. Vet mange de har bommet veldig på for ut har det kommet stor baby:)

Jeg har ble satt i gang fødsel uke 38+4 2 dager siden.det gikk veldig fint .jeg hadde masse rier grunn av det.han kom til værdan etter 4 timer.o i dag er jeg hjeme tilbake med babyen.

Back
Topp