Høyt BT og ødemer ?

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Var hos fastlegen idag og BT ble målt til 125/88 og ødem på 2 , men legen mente det er normalt .. Og hun ville ha meg om en uke .. Jeg er litt redd for at jeg får svangerskapsforgiftning som første mann . Synes dere det er noe å beskymre seg eller ikke ? Selvfølgelig så har jeg også vannsmlinger på føtter,ansiktet og hender ..

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde nesten samme BT som deg og har ødemer... JM hadde ingen bekymring etter som jeg forsto :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Meen er du veldog bekymret og har opplevd det før, så er du bare en tlf unna en lege :) Bare det kan være beroligende, å vite at du har snakket med noen :)

Jeg går ikke hos JM og var på legevakta for å sjekke ryggen sist da det ble oppdaget svangerskapsforgiftning , så aner ikke om de symptomene Hehe

Jeg måtte sette med ned for å vaske under benken idag, beina mine... de stakkars beina mine :p Trodde aldri huden ville komme ut igjen å blodåren hold på å sprenges :p Klarte jo såvidt å gå :p Det gjør jeg ikke opp igjen :p

Huff kjenner meg igjen Hehe , har hatt hevelser siden uke 30 .. Men nå er det verst og varmt :(

Ja, kan ikke si at det er behagelig :/
Men om morgenen når du står opp, har du vondt for å gå da ?
Det er jeg plaget med... når min faste dorunde er i 6-7 tiden er det vondt å ømt å gå til badet...

Åå. Vondt å gå om mårran kjenner jeg igjen. Føles som jeg går på to ballonger og de ballongene er vonde å tråkke ned på. Huff og huff.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Trenger ikke være noe å bekymre seg for. Men viktig å bli fulgt godt opp da :) her er det også høyt blodtrykk og ødemer, men det er bare det... heldigvis.

Sent from my iPhone

Ja, og varmen hjelper ikke akuratt på så veldig mye ! :p
Jeg har ikke vært plaget med noe som helst. Men når jeg anstrenger meg nå om dagen kjenner jeg det i korsryggen, veldig... Er det relatert til bekken ? For etterpå jeg er sliten å vondt vaggler jeg mer og det er ikke behagelig å bevege seg...

Med overtrykk på 125 er det jo ganske så fint egentlig ! :) Undertrykket eneste som kunne vært noe lavere :)

Men som Nanne-Mi sier, ikke urovekkende :)

Ja, kan ikke si at det er behagelig :/
Men om morgenen når du står opp, har du vondt for å gå da ?
Det er jeg plaget med... når min faste dorunde er i 6-7 tiden er det vondt å ømt å gå til badet...

Samme her og jeg står opp hver time nesten .. Kjempe vondt ja

Har dere vondt for å snu dere om natta ? Det har jeg begynnt å fått nå. Når jeg skal bevege meg og skifte stilling så er det vondt. Så for første gang idag fikk jeg kjenne at han fikk til spenntak i ribbeina mine, så nå forstår jeg hvor vindt det også er :p

Det sier at undertrykk på over 90 er over normalen.

Sent from my iPhone

Back
Topp