Har dere funnet navn allerede ? :)

Jenta vår har fått navn :) etter min oldemor! Synes det er koselig å kalle opp :)
Vi holder det hemmelig enn så lenge

Sent from my iPhone

Samme her, vi får være kjappe på fødestuen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har en siste plan for å overbevise han haha, når riene kommer og han ser smerten jeg går gjennom skal jeg få han til å love meg å bruke det navnet. Haha, gleder meg allerede. Forrige barn var vi enige med en gang, og holdt det hemmelig til vi fødte men denne gangen samlet jeg supportere :)

Jeg har en siste plan for å overbevise han haha, når riene kommer og han ser smerten jeg går gjennom skal jeg få han til å love meg å bruke det navnet. Haha, gleder meg allerede. Forrige barn var vi enige med en gang, og holdt det hemmelig til vi fødte men denne gangen samlet jeg supportere :)

Den skal jeg stjele også, har begynt propaganda krigen for lenge siden selv om han kjører hard stil selv. Siste dirty trikset mitt er å ha lært 3 åringen navnet for så å spør hva babyen skal hete, så langt er det mitt valg som kommet til svar.. I værste fall kan jeg gå med på kompromisset der hans navn blir mellomnavn da kombinasjonen går greit. Men vil egentlig bare ha ett navn. Itillegg bruker vi bare hans etternavn noe som også kan brukes i min favør. Hehe.. dette høres verre ut enn det er btw :)

Vi er ikke enige her. Får vente til bruket er født. Håper han/hun vil fortelle oss hva han/hun heter.

Sent from my iPad using BV Forum

Den skal jeg stjele også, har begynt propaganda krigen for lenge siden selv om han kjører hard stil selv. Siste dirty trikset mitt er å ha lært 3 åringen navnet for så å spør hva babyen skal hete, så langt er det mitt valg som kommet til svar.. I værste fall kan jeg gå med på kompromisset der hans navn blir mellomnavn da kombinasjonen går greit. Men vil egentlig bare ha ett navn. Itillegg bruker vi bare hans etternavn noe som også kan brukes i min favør. Hehe.. dette høres verre ut enn det er btw :)

Haha, hvis jenta mi kunne prate hadde jeg brukt det trikset selv :) samme her, hans navn blir etternavnet så jeg kjønnet ikke hvorfor mitt ikke blir valgt. Føler jeg selv gjør ting større enn det det egentlig er, men jeg SKAL VINNE. Haha føler meg utrolig gal, men så lenge jeg vinner bryr jeg meg ikke.

Vi har ikke funnet ut av navn enda.. Har ikke engang noen alternativer å velge mellom :o så mulig han forblir navnløs til han er kommet til verden :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Last edited:
Vi har ikke funnet navn ennå.. Ingen alternativer, heller.. Føler meg litt småstresset angående det, egentlig. Guttenavn er virkelig håpløst, vi fant et jentenavn med én gang! :p

Har ikkje bestemt oss, venter til lillebror kjem, så blir det lettare. Med storebror så bestemte vi oss ikkje før han var 6veker.
Men at det blir sjeldent og uten æ,ø og å er sikkert.
Så rekner med vi finner eit som passer

Vi synes det er helt umulig å velge navn. Vi venter en gutt og det er få/ingen guttenavn vi føler vi "må" ha. Vi venter derfor til etter fødselen for å se hva vi da foretrekker. Har noen aktuelle selvsagt, men umulig å bestemme seg.

Vi har ikke funnet navn ennå.. Ingen alternativer, heller.. Føler meg litt småstresset angående det, egentlig. Guttenavn er virkelig håpløst, vi fant et jentenavn med én gang! :p

Helt enig!

Ja, er det flere som har bestemt seg for om dere skal bruke et eller begge etternavnene da ? :p

Vi er ikke helt ferdig med den diskusjonen enda :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, er det flere som har bestemt seg for om dere skal bruke et eller begge etternavnene da ? :p

Vi bruker bare mitt, synes det er unødvendig å ha så mange navn, og mitt er sjeldent mens samboerns er vel et av de mest vanlige :) Han har tenkt å ta mitt når vi gifter oss uansett, så blir vi hetende det samme alle mann :)

Siden dette er andre så var den diskusjonen med etternavn allerede tatt, men kan informere om at overnevnte oppskrift for å få igjennom navnet ble brukt på føden og akkurat nå sitter jeg her med min nydelige datter kaja i armene <3

Det jeg tenker også, at om vi har planer om å gifte oss så blir det til at jeg tar hans, så da kan ungen få hans navn :) slik at hele familien heter det samme :)
Men vi har ikke noe gifteplaner enda vertfall :)

Gratulerer med både vellykket oppskrift på å få viljen sin, kjempe fint navn og ei prinsesse i armene <3

Her var det dobbel trøbbel med etternavn for jeg vil egentlig ikke ha dobbelt etternavn (har dobbelt fornavn selv så synes det blir mye). Derfor tenkte å la barnet få bare gubbens etternavn. Men gubben har dobbelt etternavn og vil egentlig ikke gi fra seg bare ett..:p fornavn er vi fortsatt ikke ferdig med.. Får nok trumfe gjennom vetorett under fødslen. Men jeg har ikke bestemt meg for min egen favoritt engang:p

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Jeg blir nedstemt nok en gang... For TREDJE GANG faktisk!
Ønsker meg SÅ ei lita Ada <3

Siden dette er andre så var den diskusjonen med etternavn allerede tatt, men kan informere om at overnevnte oppskrift for å få igjennom navnet ble brukt på føden og akkurat nå sitter jeg her med min nydelige datter kaja i armene <3
Så nydelig navn! Bra du "vant"! :)

Vi er uenige, begge liker Kristian og Aleksander, men han vil ha med ch og x, mens jeg vil ha med K. Om det blir jente, så vet vi ikke. Får trumfe gjennom noe på føden etter babyen er født :p

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp