Utålmodig!

RandomChick

Forelsket i forumet
Idag er jeg i uke 38+5 og jeg merker at jeg er veldig utålmodig. Første gang jeg var gravid så hadde jeg ikke så mange plager, nesten ingen faktisk. Fødselen kom som ett sjokk.

Mens denne..... Konstante murringer, kynnere, nedpress og det føles som om babyen stikker meg med en nål i tissen innenfra. Skjønner ingenting. Er bare vondt og vil bli ferdig. Men merker at når man stresser, det er DA det aldri skjer.

Det som gjør ting enda verre er denne varmen, fyyy søren. Bare svetter konstant, føler at jeg snart blir til en vanndamm i bakken så mye svette som det renner av meg. Håper jeg føder før termin denne gangen også, vet ikke hva jeg gjør hvis jeg går over termin.
Sist gang føltes det som om jeg passerte termin med en måned og jeg fødte nesten en uke før.

Klager og syter dessverre, men måtte bare få utløp siden jeg allerede har pratet hull i hodet på de rundt meg :P

Du er ikke aleine om det , hadde akkurat det samme som deg med første mann følte jeg nesten ingenting , mens denne gangen kom alt som et sjokk ,, vi får håpe at vi føder etter uke 37 ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe ja med storesøster gikk jeg litt i min egen boble, få plager, og bare fryd. Jeg fikk sjokk når jeg fødte en uke før. For jeg hadde jo en uke igjen! Nå kan jeg ikke vente og er skikkelig utolmodig. ... men denne varmen gjør jo ikke situasjonen bedre nei!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Du er ikke aleine om det , hadde akkurat det samme som deg med første mann følte jeg nesten ingenting , mens denne gangen kom alt som et sjokk ,, vi får håpe at vi føder etter uke 37 ;)

Synes det er så slitsomt, vil egentlig bare blir ferdig. Det er nå mindre enn to uker igjen til termin, i verste fall så kommer'n ikke før om fire uker.

Hehe ja med storesøster gikk jeg litt i min egen boble, få plager, og bare fryd. Jeg fikk sjokk når jeg fødte en uke før. For jeg hadde jo en uke igjen! Nå kan jeg ikke vente og er skikkelig utolmodig. ... men denne varmen gjør jo ikke situasjonen bedre nei!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Glad jeg ikke er den eneste som føler slik. Jeg er mer vinter menneske, men så klart om vinteren er jeg mer ett sommer menneske haha.
Må nok ut å kjøpe meg en vifte hvis jeg skal klare å sove, føler jeg kommer til å være utmattet før fødsel.

Synes det er så slitsomt, vil egentlig bare blir ferdig. Det er nå mindre enn to uker igjen til termin, i verste fall så kommer'n ikke før om fire uker.

Glad jeg ikke er den eneste som føler slik. Jeg er mer vinter menneske, men så klart om vinteren er jeg mer ett sommer menneske haha.
Må nok ut å kjøpe meg en vifte hvis jeg skal klare å sove, føler jeg kommer til å være utmattet før fødsel.

Vifte anbefales! Kjøp en stooor med flere forskjellige nivåer så kan du ha på lett vei om natta og full guffe om dagen :)

Samme her, ingen plager sist svangerskap, var lett som bare det. Kunne gått gravid i noen uker ekstra, gikk 11 dager over.
Denne gang er det som du sier, masse kynnere, murringer, nedpress osv.
Håper jeg får på termin, men er forberedt på å gå over denne gang også.

Sent from my iPad using BV Forum

Vifte anbefales! Kjøp en stooor med flere forskjellige nivåer så kan du ha på lett vei om natta og full guffe om dagen :)

Jeg har ikke klart å dra meg selv til butikken enda, men tror nesten jeg er nødt til det. Ville egentlig ikke kjøpe fordi jeg har en følelse på at denne varmen ikke kommer til å vare så lenge, det norske været kan man tross alt ikke stole på.

Samme her, ingen plager sist svangerskap, var lett som bare det. Kunne gått gravid i noen uker ekstra, gikk 11 dager over.
Denne gang er det som du sier, masse kynnere, murringer, nedpress osv.
Håper jeg får på termin, men er forberedt på å gå over denne gang også.

Sent from my iPad using BV Forum

Sist gang fødte jeg 6 dager før termin, håper ikke jeg går over. Tror jeg blir gal, kan ikke huske at jeg var så desperat etter å få ut babyen sist gang. Men tror nok det er fordi jeg ikke gruer meg til fødsel og jeg gleder meg virkelig til barsel tiden. Skal kose meg i hotellet alene denne gangen, vil ikke ha gubben der engang hehe :)

Jeg har ikke klart å dra meg selv til butikken enda, men tror nesten jeg er nødt til det. Ville egentlig ikke kjøpe fordi jeg har en følelse på at denne varmen ikke kommer til å vare så lenge, det norske været kan man tross alt ikke stole på.

Jeg har hatt min vifte i sånn 7 år tror jeg, Hehe. Den kan jo brukes neste varme sommer og :) Også er man ofte veldig varm av seg etter fødslen og, kanskje kjekt med vifte da og?

Prøvd noen kjerringråd da? Jeg er allerede i gang med å teste ut de mildeste ;) haha :)

Jeg har hatt min vifte i sånn 7 år tror jeg, Hehe. Den kan jo brukes neste varme sommer og :) Også er man ofte veldig varm av seg etter fødslen og, kanskje kjekt med vifte da og?

Ja sant det du sier, skal ut å lete imorgen tenker jeg :)

Prøvd noen kjerringråd da? Jeg er allerede i gang med å teste ut de mildeste ;) haha :)

Jeg skal være helt ærlig, er skikkelig grønn når det kommer til kjerringråd, det eneste jeg vet hittil er samleie. Hvis det er andre råd så kast dem over hit.
Nå har jeg hatt mensmurringer i flere dager og jordmor mente jeg kanskje føder innen ett par dager, det håper jeg virkelig skjer fordi nå er jeg sliten og forrige fødsel var før termin og ganske rask, håper denne er lik og bedre :)
Har bare hatt masse drømmer idet siste om at jeg ikke rekker sykehuset og føder hjemme. Det håper jeg virkelig ikke skjer.

Ekspertene mener at eneste som hjelper er sex (rikshospitalets oppskrift) pga sæden og brystvortestimulering.

Andre "alternative" råd:
-spise/drikke kanel
-lakris
-gå tur
-spise biff
-vaske hus
-hoppe
-gå i trapper
- spise sterk Mat
- sove fødselen i gang
- lakserolje (avføringsmiddel)
- spise ananas
- spise rømmegrøt

Lykke til!! Og si ifra om noe hjalp for her er det bom stopp ;)

Dere med høyt BT må ikke spise lakris da :)

Har prøvd sex, vasking av hus, kanel, hvile, akupunktur og Soneterapi. Men mest av alt slapper jeg av. Forrige fødsel var jeg såå sliten Pga lite søvn, det unner jeg ingen!

Dere med høyt BT må ikke spise lakris da :)

Har prøvd sex, vasking av hus, kanel, hvile, akupunktur og Soneterapi. Men mest av alt slapper jeg av. Forrige fødsel var jeg såå sliten Pga lite søvn, det unner jeg ingen!

Tihi.. jordmor sa det skulle STORE mengder lakris til før det påvirka blodtrykket nevneverdig ;) jeg har dilla på lakris. Haha.

Soneterapi? Hva er det?

Sent from my iPhone

Tihi.. jordmor sa det skulle STORE mengder lakris til før det påvirka blodtrykket nevneverdig ;) jeg har dilla på lakris. Haha.

Soneterapi? Hva er det?

Sent from my iPhone
Spørs, hvis det er typisk lakrisgodteri hvor det stort sett ikke er noe lakris i det hele tatt, bare masse annet, så har det sikkert ikke så mye å si, men rein lakris ville jeg vært forsiktig med!

Det er på en måte noe av samme prinsipp som akupunktur, men baserer seg på somer under foten og man blir massert istedenfor nåler :-) mye deiligere syns jeg, hvertfall hvis man har litt nåleskrekk som meg :P eneste akupunkturen jeg tør å få eller gi er øreskupunktur, men takler ikke nåler ellers på kroppen :P

Lakrisrot og godterilakris er to vidt forskjellige ting ja :) sistnevnte er vel mest sukker og stivelse

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror nok det dreier seg om mengder med alle disse tingene. Er liksom ikke å spise tre biter av noe og så starter d ;) så det er nok bare å teste ut! Lurte på om jeg skulle ligge strekk ut idag og ikke gjøre noe men det er enklere sagt enn gjort med to barn og valp i hus ;) :p

Noen som får til dette med bryststimulering? Jeg fikk råmelk ut når jeg prøvde og får avogtil en kynner men det er liksom bare en og så virker det ikke når jeg stimulerer igjen.

Idag er jeg i uke 38+5 og jeg merker at jeg er veldig utålmodig. Første gang jeg var gravid så hadde jeg ikke så mange plager, nesten ingen faktisk. Fødselen kom som ett sjokk.

Mens denne..... Konstante murringer, kynnere, nedpress og det føles som om babyen stikker meg med en nål i tissen innenfra. Skjønner ingenting. Er bare vondt og vil bli ferdig. Men merker at når man stresser, det er DA det aldri skjer.

Det som gjør ting enda verre er denne varmen, fyyy søren. Bare svetter konstant, føler at jeg snart blir til en vanndamm i bakken så mye svette som det renner av meg. Håper jeg føder før termin denne gangen også, vet ikke hva jeg gjør hvis jeg går over termin.
Sist gang føltes det som om jeg passerte termin med en måned og jeg fødte nesten en uke før.

Klager og syter dessverre, men måtte bare få utløp siden jeg allerede har pratet hull i hodet på de rundt meg :p

Vet du, det er som om du beskriver meg. ALT er HELT LIKT jo! Storesøster kom 38+6, dvs. i morgen......og kjenner at jeg nesten forventer at baby skal være ute til da.....vet jeg kommer til å gå i kjelleren i morgen når jeg står opp.....klarer bare ikke akseptere at jeg må gå lenger altså. Denne gangen tror jeg at jeg har hatt alle svangerskapsplager rullerende på tur og orden......i rundgang.

Har dere prøvd noen kjerringråd? Jeg tok lakserolje med førstemann. To skjeer før jeg la meg. Riene startet kl02 og hun var ute 20 dagen etter vet de ikke anbefaler det men med meg virket det!!

Back
Topp