Din mening

Er det en medisinsk grunn til omskjæring er det helt greit! Men ellers mener jeg man utsetter barnet for unødvendig smerte og risiko (alle inngrep innebærer risiko) for et inngrep som ikke gir noen helsemessige gevinster.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Er egentlig enig med han som skriver dette innlegget jeg linket til...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Er det en medisinsk grunn til omskjæring er det helt greit! Men ellers mener jeg man utsetter barnet for unødvendig smerte og risiko (alle inngrep innebærer risiko) for et inngrep som ikke gir noen helsemessige gevinster.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Er enig i det du skriver.

Greit hvis det er nødvendig. Tenker at de tar fra guttene sitt valg. De får ikke være med å bestemme det.

Ei i familien til samboeren omskjærte gutten da han bare var ett par mnd pga religion og han fikk betennelse og måtte inn på sykehuset etterpå.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har omskjært begge mine, jeg er muslim ja, men jeg har ikke gjort det for jeg er så relegiøs, jeg har gjort det for renslighetens skyld, de hadde mye forhud, ja når de var tre mnd! Alt gikk helt fint med begge!
Men jeg respekterer andres meninger om de ikke vil ta omskjæring på guttene..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har omskjært begge mine, jeg er muslim ja, men jeg har ikke gjort det for jeg er så relegiøs, jeg har gjort det for renslighetens skyld, de hadde mye forhud, ja når de var tre mnd! Alt gikk helt fint med begge!
Men jeg respekterer andres meninger om de ikke vil ta omskjæring på guttene..


Sent from my iPhone using BV Forum
Men tror du ikke at mengden forhud ville endret seg ettersom de vokser?

Små barn har jo mye hud i forhold til voksne. Og det er jo ikke noe problem å vaske selv om det er forhud der?

Jeg respekterer andre sine valg, men jeg ville aldri gjort det.
:)



Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Men tror du ikke at mengden forhud ville endret seg ettersom de vokser?

Små barn har jo mye hud i forhold til voksne. Og det er jo ikke noe problem å vaske selv om det er forhud der?

Jeg respekterer andre sine valg, men jeg ville aldri gjort det.
:)



Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Nei, mye bedre sexliv i voksen alder :p og ser mye penere ut også! Haha :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva tenker dere om omskjæring på jenter da?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
det er to veldig forskjellige ting ;)
fullstendig imot og det er heller ikke noe religiøst ved det eller har noe med renslighet å gjøre!
bare ekle idiotiske kulturer som burde hvert bannlyst med ekstrem fengsel straff til de som gjør det og foreldre!

men av omskjæring av gutter blir det noe annet, og er mange land i verden som gjør dette utenom religion slik som amerika, syns det derfor er bra å få det under kontrollerte omgivelser og ikke på et kontor uten gode rutiner, det er ikke lenge siden to tvillinger døde pga dette!
er viktig at dette blir gjort riktig med antibiotika kur etterpå.

tror man gjerne får veldig forskjellige meninger om slike ting pga hva man hører om og hva man selv ser, og som muslim kommer vi til å omskjære en gutt vis vi skulle få det, da pga renslighet og vi har også gått igjennom mange myter om div ting så har fattet en beslutning på bakgrunn av flere ting

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Jeg mener at man utsetter ikke barn eller voksne for unødvendige medisinske prosedyrer så lenge det ikke er en medisinsk grunn for det. Jeg ville aldri gjennomgått prosedyrer som ikke er nødvendige, og vil heller ikke utsette barna for det.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg mener at man utsetter ikke barn eller voksne for unødvendige medisinske prosedyrer så lenge det ikke er en medisinsk grunn for det. Jeg ville aldri gjennomgått prosedyrer som ikke er nødvendige, og vil heller ikke utsette barna for det.


Sent from my iPad using BV Forum
Helt enig:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Jeg mener at man utsetter ikke barn eller voksne for unødvendige medisinske prosedyrer så lenge det ikke er en medisinsk grunn for det. Jeg ville aldri gjennomgått prosedyrer som ikke er nødvendige, og vil heller ikke utsette barna for det.


Sent from my iPad using BV Forum

Helt enig! Og så synes jeg ikke foreldre skal bestemme over barnas mest private sted. Kun når de er voksene de kan avgjøre noe slikt.



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp