Svigermor/svigermonster.. Flere enn meg?

Han sier ikke stort, men trur det er vanskelig for han siden hun alltid kommer til å væra mora hans. Men ovenfor meg burde han jo kutte hu ut.

Det styggeste av alt var at hun sa at det spilte ingen rolle om man tok abort etter uke 18 for man fikk en pille sånn at ungen døde, å ut av f.... skulle ungen uansett om den var levende ell dø! Hu kjente mange som hadde gjort det hu, så det burde ikke være noe problem for oss heller!
Hun er jo syk i huet!

Sent from my iPhone using BV Forum
Skjønner det er vanskelig når det er moren, men det burde han faktisk ikke la henne si. Jeg er sjokkert. Rett og slett!!!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

OMG för en svärmor. Kan ikkje förstå va e det som felar dom svärmödrarna Asså.

Visst du får me deg mannen så flytta så långt du kan ifra henne. Verkar som hon ikkje vill akseptera att hennes son e stor nå og har egen familje. Og att moren ikkje e i den familje .

Mulig det at saker har to forskjellige sider og at ikke alt er svart og hvitt, men hun der hørtes jo MEGET ustabil ut! Jeg kan liksom ikke tro at et friskt menneske kan si og gjøre sånne ting, spesielt det der med abort! Nei, fy fader! Hun trenger jo hjelp!

Kan virke som en kontrollfreak, ja... Blant andre ting.

Har selv en forferdelig vanskelig svigermor, og skjønner hvor kjipt og vanskelig det er! For oss hjalp det å flytte ett stykke unna (5t). Men nå ser det ut til at hun vil bygge hytte her, og magen min krøller seg bare ved tanken! Så kjipt å bli knytta til mennesker man overhodet ikke vil ha noe med å gjøre altså! :/

Sikkert lett for noen å tro at jeg legger frem kun det hun har gjort mot meg, å at jeg skjuler det jeg selv har gjort. Men jeg har faktisk ikke gjort henne noe, annet enn å sagt på en pen måte at jeg ikke var klar for å låne bort barnet mitt til henne.. Å da skjedde alt dette, men min mor har jo passet han, men det sier seg jo selv at man stoler på sin egen mor. Ihvertfall i mitt tilfelle, alltid hatt god kontakt med mine foreldre. Men om svigers er sjalu, så gjør hun det jo bare værre for seg selv.
Kommer ikke til å tilgi henne noen gang!! Aldrii. Føler meg trakasert av henne, å som sagt så går jeg ikke ute i byen tilfelle jeg møter henne.. Veit jo tross alt ikke hva hun kan finne på å gjøre.

Spørsmålet er vel egentlig, hva byrde jeg gjøre? Trakassering er jo straffbart, bør jeg si ifra hos politiet?
Nå driver vi å ser etter et nytt sted å bo, men er redd det ikke holder.

Ifølge henne er det jeg som er den slemme, jeg som sårer henne, jeg som er frekk og spydig. Jeg har jo ikke sagt henne noe imot, bare sagt ja og nei, å sagt ifra en gang at jeg ikke var klar for å låne henne sønnen min. Å da fikk hun denne oppførselen mot meg.
Å da man ikke syntes det er noe greit å gå utenfor sin egen dør lenger, så er det jo noe som er galt mener jeg.

Dette høres jo helt grusomt ut. Jeg har desverre ingen gode råd, men håper situasjonen bedrer seg?

Ifølge henne er det jeg som er den slemme, jeg som sårer henne, jeg som er frekk og spydig. Jeg har jo ikke sagt henne noe imot, bare sagt ja og nei, å sagt ifra en gang at jeg ikke var klar for å låne henne sønnen min. Å da fikk hun denne oppførselen mot meg.
Å da man ikke syntes det er noe greit å gå utenfor sin egen dør lenger, så er det jo noe som er galt mener jeg.

Du har stjålet hennes lille "duttebass" noe som er en dødssynd i hennes verden. Jeg har også en ganske ustabil svigermor og hun får heller ikke være alene med min sønn. I følge henne har jeg aldri likt henne og vært stygg i kjeften siden jeg ble sammen med gubben. Jeg var et 16 års gammelt barn når vi ble kjærester, hun burde vært voksen og kunnet heve seg over hva hun innbilte seg at jeg sa eller gjorde. Jeg har heller aldri vært frekk eller ubehagelig mot min svigermor. Hun snakket ikke med meg i verken bryllup eller barnedåp.

"Feilen" jeg gjorde var å være for flink. Jeg tok over hennes domene pluss litt til, jeg kunne lage mat og den type ting samtidig er jeg vokst opp med en mor som gjør alt fra maling, hekling, tapetsering, matlaging og flislegging. Så for meg er det naturlig at man i det minste prøve å få til ting selv før man ber om hjelp.

Hvis hun har nøkkel til huset, bytt lås og dessverre så må du bare lære deg å gi f. La gubben besøke moren sin med ungene uten at du er med hver gang.

Ja, jeg har nok stjålet gutteblutten hennes :p hehe. Men da hun ber meg om å slippe puppen til min mor, så veit jeg ikke hva hun burde gjøre til sin sønn.. Kanskje navlestrengen aldri ble klipt?! Ikke veit jeg, men jeg kjenner det irriterer meg ganske ofte, men jeg lar såklart ikke hun ødelegge noe for oss :)
Ja, vi skal bytte lås.
Ja, det er en mulighet at han kan reise til henne med barna uten meg.

Han sier ikke stort, men trur det er vanskelig for han siden hun alltid kommer til å væra mora hans. Men ovenfor meg burde han jo kutte hu ut.

Det styggeste av alt var at hun sa at det spilte ingen rolle om man tok abort etter uke 18 for man fikk en pille sånn at ungen døde, å ut av f.... skulle ungen uansett om den var levende ell dø! Hu kjente mange som hadde gjort det hu, så det burde ikke være noe problem for oss heller!
Hun er jo syk i huet!

:o

♡02.03.2015♡

Uff, jeg blir så trist av å lese at voksne mennesker oppfører jeg slik. Og jeg priser meg lykkelig over at jeg er så heldig at jeg har så flotte, snille og hjelpsomme svigerforeldre:)

Skjønner at det er vanskelig å forholde seg til et slikt menneske og jeg hadde heller ikke overlatt barnet mitt til noen jeg ikke stoler på. Og når barnet bare er 2 mnd. sier det seg selv at de aller fleste ikke er klare for å låne det bort (jeg var hvertfall ikke det).
Hev deg over dette. Det er til syvende og sist hun som sitter igjen som taperen i dette. Noen mennesker klarer aldri å se sine egne feil. Forhåpentligvis vil hun med tiden se seg selv i speilet og ta tak i sine egne problemer. For det er tydelig at dette er et menneske som sliter med en del ting. Håper du ikke tar deg alt for mye nær av de tingene hun sier!?!
Fortsett og vær fantastiske foreldre for barna deres (dere gjør absolutt det riktig i og holde avstand fra dette menneske slik som situasjonen er). Og fortsett og bygg deres egne, lille familie sterk og stabil:) For til syvende og sist er det-det som virkelig betyr noe:) Ønker deg masse lykke til!
Sender deg en stor styrkeklem.

Tusen takk for støttende ord :)
Jeg tror og mener at vi gjør det riktige da vi tar avstand. Å det kommer vi eller ihvertfall jeg til å gjøre :) dette er hennes tap, ikke vårt!

Jeg tar meg ikke nær av det hun sier, men er liksom ingen god følelse, å jeg vil helst ikke møte henne ute eller hjemme for den sakensskyld. Det er jo trakassering det hun driver med, å hun kan jo bare prøve å fortsette, da går jeg til politiet å får sånn avstands greie.

Jeg kan jo skjønne at hun synes det er sårt at hun ikke får passe barnebarnet sitt...MEN det gir henne da ingen grunn til slik oppførsel fordet! Høres kanskje ut som hun trenger en time hos psykolog mere enn deg..Men har du observert hvordan hun er sammen med barn? Blir hun fort sint og mister beherskelsen da og? Jeg skjønner jo at du ikke ønsker at barna dine skal utsettes for det. Vet hun grunnen til at hun ikke får passe?

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Blir helt sjokkert, at det går an!!

Jeg hadde ingen spesiell grunn til at hun ikke fikk passe barnet mitt, annet enn at jeg ikke var klar for det siden han bare var 2 mnd. Men nå vil jeg rett og slett ikke at hun skal ha noe med mine barn å gjøre etter oppførselen hun har mot meg, å jeg ser ikke helt vitsen med at hun skal passe mine barn da hun ber meg ta abort, at vi skulle venta med å få nr 1, at hun ikke har noen glede av barnebarnet osv.
Kan også nevne at hun var en heks før barnet ble født også.
Hun er veldig sånn at hun skal ha det på sin måte, å jeg takler ikke det å setter ned beinet å det tåler hun ikke.
Hun sa hele tiden at hun skulle være den første som så barnet om det så ble født midt på natta, å da svarte mannen min: først å fremst får vi se an formen til mor etter fødsel (altså meg), da svarte hun at hun dreit i hvordan formen vi var for hun kom for å se på ungen hun. Dessuten ville jeg at min mor skulle være den første til å komme på besøk, jeg hadde en hard fødsel og mistet masse blod.
Besøkstiden på sykehuset var fra 18 til 19, å vi hadde avtalt å møte svigers og hennes mor på dagligstua, men etter en våken natt på sykehuset fikk vi beskjed om å la barnet sove til det våknet, å prøvde å fortelle henne dette. da klikket det for henne, å hun kom på kvelden, kastet gaven fra hennes mor på meg å begynte å kjefte ned mannen om at det var strengere enn på et fengsel osv.
Han måtte til slutt bare be henne holde kjeft, men til ingen nytte. Hun er gal!
Hun har forresten vært hos psykolog men det var ikke hu det var noe gæli med sa hun til meg.
Da hun har drevet med mitt barn har hun vært ordentlig, men hun er veldig voldsom med vugging i armene da barnet er urolig, noe som ikke funker på mitt barn. Hun sier selv at hun er farlig sint, å da tør jeg ikke slippe han med hun aleine. For det er ikke bra nok at jeg er med da hun skal ha han. Så jeg lurer egentlig på hva hun skal med han siden jeg ikke kan være med.

Huff syns hun høres litt farlig ut jeg =/
Hvis ikke hun klarer å se sin egen oppførsel og ta seg kraftig sammen og bedt om en saftig unnskylding hadde ikke jeg villet ha mer med henne å gjøre. Men noe kontakt må dere kanskje ha pga mann din.
men tror virkelig du har tatt riktig avgjørelse når det gjelder å ikke være alene med barna. Er vanskelig å skjønne hva det er med henne men høres ut som hun har en personlighetsforstyrrelse, at hun rett og slett er syk. For voksne mennesker pleier å skjønne bedre enn det hun gjør, og ha litt bedre sosiale antenner. Ødelegger så utrolig mye med sånne nennesker rundt seg, ødelegger rett og slett en del av livskvsliteten.. håper virkelig dette bedrer seg <3

Hun er jo syk i huet!

Sjokkert!! :eek:

Jeg er mildt sagt sjokkert! Skjønner godt at du vil få henne på avstand.
Jeg hadde aldri tolerert slik oppførsel.

Nei, jeg har fått nok! Jeg skal ikke ha noe med det menneske å gjøre.
Hun hadde sagt til mannen at hun ønsket å si unnskyld, å 2 min senere sto hun å slengte masse dritt å dro opp ting hun har sagt tidligere. Jeg orker ikke sånne folk. Dessuten kommer jeg aldri til å tilgi henne for det her :)

Back
Topp