Leggetid

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Dette har vi snakket om før, men jeg vil likevel spør igjen. Når legger babyene seg for kvelden?

Her legger mini seg 18 og sovner ca 18.30. Så sover hun til 6.30-7.30 neste dag. Møter så mange som syns at 18 er for tidlig å legge ettåringen for kvelden, men her syns vi det funker bra. Lillegull er trøtt da, og sovner uten kamp. Vi voksne får også verdifull alenetid nesten hver kveld. Er jeg helt på jordet? Eller er det andre som legger lille "såå tidlig"? Kjenner familier hvor ettåringen legges nærmere 21-22, er det mer normalt enn jeg tror?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her legges hun som oftest mellom halv syv og syv. Resten av gjengen er i seng til halv åtte. Kvelden min er hellig! Det føles som jeg vasser i barn innimellom, så litt tid for meg selv er helt nødvendig. Da er jeg sammen med mannen, trener eller rett og slett bare sitter på sofaen og kikker i luften. Skal ikke "dømme" andre for å ha ungene sine sent oppe, men jeg MÅ få være litt for meg selv i løpet av en dag...
 
Det viktigste er at det funker for dere tenker jeg! :) Personlig synes jeg 18 er litt tidlig og 21 alt for sent! Vi kan ikke legge før sju for da blir det bare tulling i evigheter! Prøver å legge henne presis sju, da sovner hun mellom 19.30 og 20... Må inn noen ganger å gi henne dyne/pute/bamse alt etter hva som er kastet ut av senga :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her legges hu mellom 18.30-19, sovner ila 5 min. Står opp igjen mellom 05.30-06 :) Eldste blir 4 år i juli og han legger seg mellom 19.30-20, og sover til kl 07 ca :) Jeg vil si at det er normalt å legge 1 åringene rundt 18/19, hvertfall de jeg kjenner :) Kanskje folk holder barna sine oppe så lenge i håp om at de sover lenge på morgnen?

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Her blir han lagt senest 19.00. Han tuller en del på kvelden, så han sovner sjelden før 20.
Det hender begge to snorker før kl19, og da er mor i himmelen. ;)
 
Her legges det ca kl 19:30 ;o) Kunne kanskje lagt før, men senere blir det for mye sutring i alle fall... Kl 18 derimot er hakket for tidlig, hos oss. Kanskje OK for andre ;o)
 
Hihi godt å høre vi alle har våre vaner. Vi er kanskje i tidligste laget med 18, men siden det fynker og mini sovner godt gjør vi ingenting med det enda. Får heller drøye det litt etterhvert hvis vi ser at det ikke fungerer lenger, en skal jo prøve å følge barnets rutiner og utvikling. Gøy dere deler rutinene deres med meg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her blir hun lagt mellom 18.30 og 19.00. Vi er inne i en periode der hun skal stå å klage og sutre og kaste alt ut av sengen uansett hvor trøtt hun er, men sovner som regel etter en halvtimes tid.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Blir lagt innen 19. Noen ganger 18.30 men her og skal alt kastes på gulvet, så tar litt tid før han sovne, eller så sove han en halv time så går alt i gulvet. Men om du legger han 18 syns jeg er helt greit, han går i barnehage ? Tror d har noe og si og jeg, at de er mer trøtte etter en dag i barnehagen enn en dag hjemme bare.
 
Her kunne hun ta kveld mellom 17.30 og 18.30, som regel rundt 18.00. Da var hun trøtt. Men nå legger hun seg mellom 19 og 20 (kan sove opptil 4 timer i bhg) og det fungerer også helt fint. Jeg er ikke for å kutte ut blunden på formiddagen, syns det er viktig å ta de sove- er slik de bearbeider inntrykk og slikt. Pluss at det arbeides i hjernen når de sover. Derfor babyer bruker å sove mye.. Har jeg lært.. Om det stemmer det vet jeg ikke ;)

Hun våkner vel mellom 06 og 08, kommer vel an på hvor mye storebror bråker når han står opp (de deler rom) :)
 
Enig i at hvil på dagtid er viktig, her er det nå ca to timers hvil midt i dagen 11-13 :) morgen mellom 7og 8, og kveld ca 18.30


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hurra, hurra, hurra hei jenter!! Jeg ble plutselig borte her i fjor og hadde så vanskeligheter med å komme inn igjen at jeg til slutt ga opp! Nå har jeg ny tlf, og vips så er jeg her igjen alt bra med dere?? Savnet dere skikkelig altså !
 
Å sp
Hurra, hurra, hurra hei jenter!! Jeg ble plutselig borte her i fjor og hadde så vanskeligheter med å komme inn igjen at jeg til slutt ga opp! Nå har jeg ny tlf, og vips så er jeg her igjen alt bra med dere?? Savnet dere skikkelig altså ![/quote

Å så kjekt:) hvordan går det med deg?? Tenkt masse på deg:)
 
Hurra, hurra, hurra hei jenter!! Jeg ble plutselig borte her i fjor og hadde så vanskeligheter med å komme inn igjen at jeg til slutt ga opp! Nå har jeg ny tlf, og vips så er jeg her igjen alt bra med dere?? Savnet dere skikkelig altså !
Så koselig å høre fra deg igjen! Du har vært savnet :) Hvordan går det med deg? Og ny baby? Og storebror? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så koselig å høre fra deg igjen! Du har vært savnet :) Hvordan går det med deg? Og ny baby? Og storebror? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Takk for det her går alt bra, nok å sette fingrene i Ingrid er 10 uker og William er stolt storebror og med deg? Håper det går bra med alle sammen her inne!!
 
Takk for det her går alt bra, nok å sette fingrene i Ingrid er 10 uker og William er stolt storebror og med deg? Håper det går bra med alle sammen her inne!!
Godt å høre at alt er bra. :) Her er det mindre enn en mnd til termin og lillebror kommer. Så er skikkelig spent på hvordan A kommer til å reagere. :) ellers er det ikke noe gøy å være HØYgravid i denne varmen. :p menmen, skal vel ikke klage. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Godt å høre at alt er bra. :) Her er det mindre enn en mnd til termin og lillebror kommer. Så er skikkelig spent på hvordan A kommer til å reagere. :) ellers er det ikke noe gøy å være HØYgravid i denne varmen. :p menmen, skal vel ikke klage. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Åh, så spennende:) kan tenke meg du er litt lei nå ja, alltid tungt på slutten! Så gøy med en liten gutt da!:):) det kommer til å gå så bra skal du se. Vi hadde en 14 dagers tid som var litt tøffe med W , men så gikk det seg fort til:) nå er det som om hun alltid har vært her!
 
Back
Topp