Modningsakupunktur eller lignende

to_gullgutter<3

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Noen som har prøvd det før? Erfaringer? Gikk 10 dager over sist, og har ingen planer om å gjøre det igjen :-)

Jeg tok det sist og da fødte jeg en uke før termin... Så jeg prøver det igjen denne gangen.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skal teste det denne gangen. Spent! :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Sniker fra september her. :-) Når i forhold til termin er det ideelt å starte med modningsakupunktur?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvor får man gjort det da?

Sent from my iPhone

Jeg gjorde dette både 1. Og 2. svangerskap. Fødte på termin 1. gang og 2 uker før 2. gang. Vet ikke om det hadde en sammenheng, men etter hver behandling fikk jeg en god del kynnere resten av dagen og det kan jo være modning. Det skader hvertfall ikke å prøve ;)
Tror jeg begynte med akupunktur i uke 36 eller 37.

Hvor og hvem tar modningsakupunktur? Jeg bor i Møre & Romsdal og kunne gjerne tenke meg å prøve dette.

Jeg har lyst, men det koster vel en del? Hvor ofte gjør man det? En gang i uka?

Sent from my iPhone using BV Forum

Æ har lyst å prøv gangen her :)

Jeg betalte 650kr for første konsultasjon og 430kr pr gang. Har hatt en gang i uka siste fem ukene..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor får man gjort det da?

Sent from my iPhone
Her hvor jeg bor er det jordmoren min som skal gjøre det, hun setter de første gangen på 36-ukers kontrollen. Spør din jordmor, evt sykehuset du skal føde på om de har dette tilbudet, eller kjenner til noen som tilbyr. I Stavanger virker det som om akupunktur er alfa og omega på føden. Jeg spurte også en vanlig akupunktør om dette, men han var svindyr...

Takk for svar :)

De fleste akupunktører/soneterapeuter osv kan gjøre noe slikt, bare å ringe å høre først. De fleste vil ikke gjøre noe før i uke 37. Jeg har bestilt soneterapi med øreakupunktur : Pris varier ifht. hvor i landet etc, men ligger typisk på rundt 500-600 hvis man går til noen som er seriøse og har utdanning! :)

Her hvor jeg bor er det jordmoren min som skal gjøre det, hun setter de første gangen på 36-ukers kontrollen. Spør din jordmor, evt sykehuset du skal føde på om de har dette tilbudet, eller kjenner til noen som tilbyr. I Stavanger virker det som om akupunktur er alfa og omega på føden. Jeg spurte også en vanlig akupunktør om dette, men han var svindyr...

Okei :-) men funker det da?

Sent from my iPhone

Jeg skal få dette hos jordmor, men får bare en gang... (Hun går på ferie) Er da 38+0. Forrige gang fødte jeg før jeg fikk tid til det (39+0).

Jeg har i dag bestilt min første time for modningsakupunktur. Fikk time allerede i morgen :D spent på om dette kommer til å ha noe virkning :)

Back
Topp