Kvise "der nede"?

• Trådstarter Trådstarter Meg
  • Opprettet Opprettet
M

Meg

Guest
I dag våkna jeg på tredje dagen med vondt i underlivet. Sjekket i et speil og da så jeg en klump på rundt 1 cm størrelse. Ikke vet jeg hva det er, men smerten av det kjennes ut som når du har en ordentlig stor og øm kvise. Kan man få kviser der? På selve kjønnsleppen? Har aldri vært plaget med kviser før nå når jeg er gravid.

Det høres ut som om du har fått bartholinitt. Det er en tilstopping og dermed betennelse i kjertler som vi har flere av på kjønnsleppene. Ta kontakt med legen din eller et privatgynekologisk senter hvis du har muligheten, og forklar problemet. Det kan behandles med antibiotika, men ikke hvis du er gravid, for den er for sterk. Ofte trengs det kirurgisk behandling av dette, ett lite snitt og tømming og skylling. Lykke til.

I dag våkna jeg på tredje dagen med vondt i underlivet. Sjekket i et speil og da så jeg en klump på rundt 1 cm størrelse. Ikke vet jeg hva det er, men smerten av det kjennes ut som når du har en ordentlig stor og øm kvise. Kan man få kviser der? På selve kjønnsleppen? Har aldri vært plaget med kviser før nå når jeg er gravid.

Jeg har faktisk hatt en kvise som var litt større enn 1 cm det...litt over kjønnsleppen...var fryktelig vondt og klarte så vidt å gå og sitte. Men vet jo ikke om det er en kvise du har som meg eller om det er noe med betennelse i

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hatt en kvise der nede, men ikke så stor selv om den var ganske vond.

Hvordan går det? Har du funnet ut hva det var?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det var nok bartholinitt. Ringte lege igår og skal inn senere idag, men nå ser det ut som at den har sprukket av seg selv. Det er iallefall ikke vondt lengre og den er nesten helt borte! :)
Men etter å ha googla bartholinitt å sett bilder så ligna det veldig bare at min klump var ganske liten i forhold til mange av de andre jeg så. Nå er iallefall problemet borte, men tenker å dra på legetimen uansett sånn at de kan se at alt er ok og evnt om jeg må ha noe med. eller rensing :) Tusen takk for god hjelp!

Vask deg ofte så går det bort, men unngå å tette portene med noe etterpå:)

Back
Topp