Soving

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvordan sover babyene deres nå?

Her sovnet hun 20:30 og sover til 6tiden. Får mat 1-2 ganger, litt varierende tidspunkt.

På dagen er det helt uforutsigbart. Hun pleier å sovne 8:30 og ha behov for 2-3 timer (fordi hun hele tiden våkner og griner og må bysses i søvn igjen). Deretter er hun våken i 2-2,5 timer og sover alt fra en halvtime, en time eller to timer. De gangene hun sover opptil to timer må hun gjerne bysses hver halvtime.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her legger lillegutt seg i 18.30-19.00-tiden og sover da frem til ca 03-04 og får mat da (må ofte gi smokken noen ganger før det), så sover han som regel noen timer til ca 07 da får han mat igjen og sover ofte en times tid vedsiden av meg i sengen min. På dagtid er det veldig lite soving! I dag har han faktisk hatt kun to hviler på en halvtime hver fra 08.30 i morges til han sluknet 18.15! Han pleier som regel sove litt mer på dagtid, men ikke mye! Skulle ønske han sov litt mer på dagen.

Lillegutt 5/3-14 <3

Johannes står opp mellom 08 og 08:30.
Første dupp er fra 10-10:30 til 11-11:30
andre dupp er fra ca 13:30-14 til 14-14:30
Får innimellom klemt inn en ekstra dupp, men som regel legger han seg for kvelden kl 18.

Er liksom ikke noe system her! Men som regel er det kveld mellom 20-21 en gang. Noen netter sover han gjerne til 6-7 tiden uten mat, andre netter eter han annenhver time... Starter dagen mellom 7-9 en gang. Duppene på dagen er også uforutsigbare, men som regel to små dupper på 45 min og en lang på 1,5-2 timer i løpet av dagen. Men syns det endrer seg hele tiden, det som er normalt denne uka kan være helt annerledes neste uke..

Februar-14 mamma <3

Her har rutinene blitt så godt som borte. Prøver å holde på leggerutinen, men han vil plutselig ikke legge seg kl 19 lenger, soving er ikke gøy ;) mye bedre å leke og skravle, men sover stort sett før kl 21. På dagtid sover han 2-3 ganger, maks 30 min. Skulle gjerne fått han til å ta en dubb på 2-3timer, tror det hadde vært bedre med en lang enn et par korte.. Siden han var ca 4 uker har han vært vanskelig å få til å sove på dagtid..

Her legges begge barna kl 20. Pupp i 22/23 tiden, også sover hun til 03/04 og får pupp. Står opp ca kl 10.00

Trodde vi hadde fått inn gode soverutiner, men de snudde han oppned i helga som var og han har siden vært sutrete.. Nå sovner han ca 21, ammes ca 23.30-24. Deretter amming ca hver andre time frem til vi står opp mellom 9 og 10. I løpet av dagen sover han 2-3 ganger 30 min-1 time.
De gode rutinene vi hadde var at han sovnet 20.30-21 og sov til 02.30-03.30, våknet da for amming. Deretter amming ca hver tredje time til vi sto opp mellom 9-10. Så sov han 30 min hver andre time på dagtid.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her har rutinene blitt så godt som borte. Prøver å holde på leggerutinen, men han vil plutselig ikke legge seg kl 19 lenger, soving er ikke gøy ;) mye bedre å leke og skravle, men sover stort sett før kl 21. På dagtid sover han 2-3 ganger, maks 30 min. Skulle gjerne fått han til å ta en dubb på 2-3timer, tror det hadde vært bedre med en lang enn et par korte.. Siden han var ca 4 uker har han vært vanskelig å få til å sove på dagtid..

Han her er helt lik! Har så lenge jeg kan huske sovet lite på dagen. Som du sier så skulle en jo tro at det var bedre for dem med en hvil på 2-3 timer enn flere smådupper! Ikke alltid så lett å forstå seg på disse små :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Her er det legging i sjutida. Alltid bad først og så amming. Ammer igjen når jeg legger meg rundt kl 23. Må vekke henne da, men hun spiser alltid i halvsøvne og slokner igjen. Så sover hun til alt fra halv fire til halv seks. Ammer igjen da, og så sover hun noen timer til. På dagen er det helt tilfeldig. Blir oftest bare noen små lurer her og der. Og så kommer det litt an på om vi er hjemme eller på farta med vogna. :)

Rutiner har eg knapt orket å tenke på.. det er gjerne legge seg en gang mellom 19-01 alt ut i fra når eg legger meg, evt om han spiser for mye, gulper herjer og sutrer og eg må bysse på han i to timer.. Så er det sove til mellom 2-7 amme og sove til 8-11 før vi står opp... Det som funker en uke går ikkje neste uke og så kommer tredje uken og det er plutselig helt annerledes igjen... Og så varierer det med soving på dagen, om vi går tur, kjører bil eller bare er hjemme..

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Leggetid rund kl21. Amming ca kl1, 4 og 6 og hun står opp mellom7-8. En lengre dupp på ca 1,5-2 t fra kl 10 og deretter korte dupper ca 30 min hver etter 2-3 t våkentid :) dessverre de siste 2 dagene våknet hun kl 6 og alt ble annerledes og hun sutrer masse Kanskje jtviklingssprang ..

I natt sov han hele natta igjen, vekte han kl 6 med mursteinspupper :p

Februar-14 mamma <3

Hvordan går det med melkeproduksjonen når det går så mange timer? :)
Det har ikke vært noe problem, er ikke daglig kost at han sover hele natta. De gangene han gjør det får jeg kjemespreng siden jeg er vant til å amme 2-4 ganger per natt. Hadde en to ukersperiode han sov natta gjennom, merka ikke noe at produksjon gikk ned (annet enn at jeg slapp spreng på mårran etter noen dager).

Februar-14 mamma <3

Her sover hun fra halv åtte på kvelden til mellom halv sju-åtte så ammer vi og sover til ca halv 10 før hun ikke vil ligge lenger :) Har fulle mugger enda selv om vi ikke ammer på natta lenger.

• Liker
Reactions: BMC
Han sover fra mellom 19.00-19.30 og sover til alt mellom 05.00-07.00.. Får da litt melk og sover til rundt 08.00-08.30.. På dagtid sover han max 30min to til til tre ganger for dagen.. Han burde sovet mer, men vil tydeligvis ikke...

Det begynner å bli litt system nå:) Legger seg 19.30-20 og sover 12-14 timer med én mating. Så sover hun 3 ganger på dagen, ca. 1 time hver gang, noen ganger 2 hvis hun er ekstra sliten.
Sovetidene er ca. 10, 13 og 16 med variasjoner:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er det legging i sjutida. Alltid bad først og så amming. Ammer igjen når jeg legger meg rundt kl 23. Må vekke henne da, men hun spiser alltid i halvsøvne og slokner igjen. Så sover hun til alt fra halv fire til halv seks. Ammer igjen da, og så sover hun noen timer til. På dagen er det helt tilfeldig. Blir oftest bare noen små lurer her og der. Og så kommer det litt an på om vi er hjemme eller på farta med vogna. :)
Hvorfor vekker du for å amme? Når de er så store som nå og legger på seg normalt er ikke det nødvendig.

Hvorfor vekker du for å amme? Når de er så store som nå og legger på seg normalt er ikke det nødvendig.

Fordi da er det 4-5 timer siden jeg ammet sist. Og jeg vet hun vil etterspørre mat om en liten stund etter det. Synes det gir best søvn for oss alle. Og min jente har vært veldig liten og veldig lenge måtte jeg vekke henne hver 3. time om natta. Gjør ikke det nå da. Men er bare et par uker siden hun hadde nedgang på vektkurven, og da er det greit at hun får i seg det måltidet. :)

Her sover hun fra ca 22 om kvelden til kl 08 om morgenen uten nattmåltid. På dagtid er det varierende, av og til lenge på formiddagen, andre dager lengre på ettermidagen, men som regel ikke våken i mer enn to timer i strekk før hun har en liten blund på mellom 15 minutter og 3 timer. Ble fire månder på mandag og har sovet hele natten siden hun var ca 5-6 uker. Hører med til historen at jeg har veldig lite melk til henne, så får stort sett MME, puppen er etterhvert bare blitt kos på morgen og kveld.

Back
Topp