Bilstol

mira1908

Blir kjent med forumet
Vi har kjøpt Stokke Crusi vogn og tilbehør. Bilstolen er Stokke og kan monteres rett på vogna uten adapter. Men de selger jo disse likevel da.. Er det noen som har kjøpt bilstol fra Stokke? Trenger jeg noe understellsgreier for å feste den riktig i bilen? Merklig at de på butikken ikke nevnte noe, men lurer fælt på hva disse festetingene er etter å ha kommet over dem på nett hvis man verken trenger dem til vogna eller bilen.

Vi var å hentet den i går, og lurer på om det er forskjellige måter og feste setet på i bilen. Alt ettersom om du har isofix eller ei. Er det kanskje det de forskjellige feste tingene er kanskje?
Slik ser våres ut, og er så fornøyd med setet :)
ImageUploadedByBV Forum1403775965.397385.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor kjøpte dere Stokke Crusi og hva betalte dere?

Har vogn fra forrigemann, enBuggyMountain, men har sååååå lyst på Crusi'n!

Venter på "Lillebror", termin 2.juli

Sniker fra juli, by the way ;)

Venter på "Lillebror", termin 2.juli

Jeg kjøpte det på barnas hus :) de hadde en dag der det var 20% på alle bilstoler. Så jeg betalte under 3000 husker ikke helt akkuratt hva det kostet. Men husker at basen uten rabatt var 1999kr. Men det er såååå flott barnesete og skillelig kvalitet så kan gå i arv så jeg mener det er verdt det:) både vogn og bilsete :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Æ har villa dratt innom butikken dokk kjøpt bilstolen å spurt :)

De på butikken skal vite hvordan det festes. Er jo veldig viktig at de blir festet riktig...

Adapter er vel hvis man har sete fra et annet merke, f.eks et maxicosi sete som skal på Stokke-vogna? Da trenger man adapter. Vi må kjøpe adapter fordi vi har bestilt Bugaboo-vogn og Maxicosi-sete.

Og de fleste setene kan festes i bilen på to måter; isofix (med base), eller uten base, da festes den med belte. Skal ikke være noe adaptere eller noe for å feste i bilen :)

Ka gjør man hvis man ska reise til landet kor bilstoler er ikke så populert å bruke? Skal reise til filippinene med babyen men der nede går ikke an å ringe til taxi og spør om bilstol til baby de sikkert ikke vet ka du snakker om... :( skal eg ta med meg min egen og bære det overalt??

22 aug 2014

Ka gjør man hvis man ska reise til landet kor bilstoler er ikke så populert å bruke? Skal reise til filippinene med babyen men der nede går ikke an å ringe til taxi og spør om bilstol til baby de sikkert ikke vet ka du snakker om... :( skal eg ta med meg min egen og bære det overalt??

22 aug 2014
Det anbefaler jeg. Da vi tok taxi på et relativt vanlig turiststed i Hellas, fikk vi ikke taxi med barnesete. Han var heldigvis ikke baby så kunne sitte greit med vanlig setebelte. Men det føltes veldig utrygt likevel! Og ofte så kjører de jo som griser også.

Du kan jo ha med en vogn som du kan klipse setet på da, sånn at du slipper å drasse rundt på setet men bruke det som "vognbag":)

Back
Topp