Noen med baby i seteleie i uke 32?

Sommerbaby

Blir kjent med forumet
Var ikke helt planen dette må jeg si Noen med erfaringer? Innspill? Vet den lille kan snu seg men at sjansen er størst de kommende 2-3 ukene.

Sent from my iPhone using BV Forum

MIn lå i seteleie i uke 32...ska på ul i uke 34 for å sjå om lille har snudd sæ :) Ane itj når sjansen e størst for når dæm snur sæ..... sist gang lå frøkna mi i tverrleie hele svangerskapet, å mått takes ut med ks :)

Tror det er rundt uke 36 man evt legger en plan for om/hvis osv.

Vil tro at seteleie i uke 32 er ganske vanlig og ikke noe å bekymre seg for :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Godt en ikke er alene ❤️

Jeg skal på ny ul i uke 34-35. Da også nye mål. De mente det var størst sjanse for at han hadde snudd seg innen da.. Hvordan er magemålet ditt da? Mitt har ikke flatet ut som er "vanlig" når baby sitter så mistenkes at han er litt stor. Da kan det igjen bli mindre sjanse for at han snur seg

Ikke vært borti dette før og kjenner det bekymrer meg en del. Snur han seg ikke blir det ks. :(

Min lå i seteleie på UL i uke 33, men på UL nå i dag (34+3) var hun snudd med hodet ned gitt :)

Sent from my iPhone

Her er også en seteligger ;) med rompa på ene sida av bekkenet og føttene i andre. Sparker ifra inni bekkenet! Vondt... Vet ikke hva de har tenkt å gjøre jeg.. Hun lå et helt døgn med hodet ned fra mandag til tirsdag da! Men tilbake igjen nå.. Ut kommer hun ikke ved vaginal fødsel om hun har tenkt å ligge sånn :P

Tror det er rundt uke 36 man evt legger en plan for om/hvis osv.

Vil tro at seteleie i uke 32 er ganske vanlig og ikke noe å bekymre seg for :-)

Enig :)

Begge mine ligger i seteleie! Håper de snur seg, men kan se for meg at det er trangt der inne nå. Skal ikke snakke om hva som skjer før uke 36

Takk for alle tilbakemeldinger. Får bare smøre meg med tålmodighet frem til uke 35. ;) Skal visst ta stilling til hva som skjer da. Lykke til alle med søte små som ser ut til å like seg i sittende stilling ❤️

Her var det usikkert i uke 35, men ble ikke henvist noe sted. Setebebebiser kan snu seg helt frem til fødsel...

Ja noen sier det mens andre sier det kommer ann på hvordan babyen sitter, hvor lenge den har gjort det og hvor stor den er.. ❤️

Jordmor tror baby ligger med hodet ned og hvis hun ikkje er helt sikker i uke 36 så sjekker hun visst med ultralyd. Blei litt letta av det kjenner jeg.

Min ligger fremdeles i sete i uke 37, og kommer nok til å bli liggende dersom jeg skal tro på legen og min egen magefølelse. Tror hun har funnet favorittposisjonen, gitt! :)
Har vært og tatt CT av bekken i dag for å se om det er mulig å gjennomføre setefødsel - og hvis det er det må jeg på kontroll en gang i uka for å sjekke om babyen truer med å bikke 4kg. Gjør hun det før termin blir det planlagt KS.

På Ullevål er de visst veldig vant med å forløse barn i seteleie, så jeg er ikke akkurat bekymret. Blir tatt ordentlig vare på og fulgt opp, pluss at hun fremdeles KAN snu seg. You never know. Hehe.

Min ligger i seteleie 33+5, og legen henviste i dag til sykehus, så blir det vurdering der etter 36 uker. Jordmor på mandag sa det ble keisersnitt hvis den fortsatte å ligge i seteleie, mens legen i dag kunne ikke skjønne hvorfor det måtte bli keisersnitt. Hun mente de er sååå flinke på setefødsler i dag (så lenge de er forberedt på det). Godt å vite at det kan være flere alternativer ihvertfall, så får "ekspertene" vurdere hva som er best på kontroll på sykehuset. Synes babyen godt kan ta en helomvending innen den tid ;P

Jordmor tror baby ligger med hodet ned og hvis hun ikkje er helt sikker i uke 36 så sjekker hun visst med ultralyd. Blei litt letta av det kjenner jeg.

Det samme sa jm min, men min ligger garantert ikke med hode ned nå. Er så mye liv at jeg trur hun/han ruller rundt som bare det :)

Min ligger i seteleie 33+5, og legen henviste i dag til sykehus, så blir det vurdering der etter 36 uker. Jordmor på mandag sa det ble keisersnitt hvis den fortsatte å ligge i seteleie, mens legen i dag kunne ikke skjønne hvorfor det måtte bli keisersnitt. Hun mente de er sååå flinke på setefødsler i dag (så lenge de er forberedt på det). Godt å vite at det kan være flere alternativer ihvertfall, så får "ekspertene" vurdere hva som er best på kontroll på sykehuset. Synes babyen godt kan ta en helomvending innen den tid ;P

Jeg har to svigerinner som hadde babyer som lå i seteleie. Hun ene tok keisersnitt, men det var fordi babyen ikke la på seg, og de mente han kom til å ha det bedre utenfor magen, så det ble KS 4 uker før termin. Hun andre skulle ha en samtale med lege om hun ville ta KS eller føde normalt, men nurket ville ikke vente til den samtalen, så hun fødte veginalt to uker før termin.

Hun som tok KS, fødte normalt 15 månder senere, og sa hun ville heller føde vaginalt igjen, enn KS. Hun som fødte vaginalt, sa at det ikke var så gale, og kunne godt født vaginalt igjen :)

Sniker fra juli :-)
Min ligger i seteleie å har gjort det siden uke 34. (er i uke 38 nå)
Vi tok også røntgen av bekkenet for å se om jeg kunne føde vaginalt uansett å det kan jeg men etter mye tanker og råd så tror jeg at jeg velger ks :-) enda jeg har alltid vært redd for å ta ks..
Håper din snur seg hvis ikke er de veldig erfarne på sykehusene ;-)

Det samme sa jm min, men min ligger garantert ikke med hode ned nå. Er så mye liv at jeg trur hun/han ruller rundt som bare det :)
Si ikke det. Her er villt med liv men tror baby har beina opp og sparker villt der. Håper det er slik det henger sammen i alle fall :)

Sniker fra juli :)
Min ligger i seteleie å har gjort det siden uke 34. (er i uke 38 nå)
Vi tok også røntgen av bekkenet for å se om jeg kunne føde vaginalt uansett å det kan jeg men etter mye tanker og råd så tror jeg at jeg velger ks :) enda jeg har alltid vært redd for å ta ks..
Håper din snur seg hvis ikke er de veldig erfarne på sykehusene ;-)

Samme her. Uke 37+4 nå og skal til samtale på sykehuset i morgen. Heller veldig mot KS her, selvom jeg egentlig vile prøve å føde vaginalt.

Har du fått keisersnittdato? Og hva sa legene når du sa du ville ha KS?

Back
Topp