Hjelp!! Guttenavn..

Vi har funnet ut Billy eller Timmy :)

Denne tråden har virkelig fått opp diskusjonen her hjemme :D Takk skal dere ha !

Emrik har jeg også fått sansen får :-D Hva syns du er finest av Arian og Emrik?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Emrik er et utrolig fint navn!

Emrik har jeg også fått sansen får :-D Hva syns du er finest av Arian og Emrik?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Emrik er kjempefint! Sto på listen min da vi ventet på storebror ;p

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Kan det stemme at kun 250 i norge har det navnet? Fant ut at det var over 500 stk som hadde Arian :)

Her vil samboer at han skal hete Levi, Edvin eller Iver om det blir gutt. Jeg liker Olav, Joachim og Torkild. Vi kommer aldri i livet til å bli enige om navn hvis det blir en gutt...

Eg synest Levi er så fint :) liker også godt Torkil men kan ikkje bruke dei siden dei er opptatt ;)

Adriano er et kjempe fint navn, men kjenner en som heter det :)
Adriano vurderer vi siden mannen er Italiener :)
Synes personlig at utenlandske navn på barn ned helnorske foreldre ikke passer seg.

Adriano vurderer vi siden mannen er Italiener :)
Synes personlig at utenlandske navn på barn ned helnorske foreldre ikke passer seg.

Det tror jeg ikke du mener... Jeg heter Maria og er helt norsk. Det navnet kommer fra Spania. Det er få navn som er "hel norske". Emrik kommer opprinnelig fra Tyskland, men er mest utbredt i Sverige. Arian er Italiensk.. Storesøster heter Amira, det komme opprinnelig fra Arabia. Synes du ikke noen av disse navnene "passer seg" på hel norske barn ?

Det tror jeg ikke du mener... Jeg heter Maria og er helt norsk. Det navnet kommer fra Spania. Det er få navn som er "hel norske". Emrik kommer opprinnelig fra Tyskland, men er mest utbredt i Sverige. Arian er Italiensk.. Synes du ikke noen av disse navnene "passer seg" på hel norske barn ?
Maria har vært integrert i Norge i mange år :) Ariano er den Italienske versjonen forresten :)
Og mange navn har latinsk opprinnelse uten at det er problematisk fordi språket vårt er i samme språkgren:)
Jeg tenker mer/likevel på navn som har sterk tilknytning til opprinnelseslandet. Ertan, Chelsea, Adriano, Christiano, Luigi, Ermenegildo, Antonio, Horatio, Primo, Crystal, Samantha, Medina, Ali, Ismael osv.
Jeg har forøvrig Maria i navnet mitt og :) Jeg synes navn bør vise tilknytning og dermed blir det unaturlig for meg med helnorske barn med navn som er stereotype for andre regioner.. :)

Maria har vært integrert i Norge i mange år :) Ariano er den Italienske versjonen forresten :)
Og mange navn har latinsk opprinnelse uten at det er problematisk fordi språket vårt er i samme språkgren:)
Jeg tenker mer/likevel på navn som har sterk tilknytning til opprinnelseslandet. Ertan, Chelsea, Adriano, Christiano, Luigi, Ermenegildo, Antonio, Horatio, Primo, Crystal, Samantha, Medina, Ali, Ismael osv.
Jeg har forøvrig Maria i navnet mitt og :) Jeg synes navn bør vise tilknytning og dermed blir det unaturlig for meg med helnorske barn med navn som er stereotype for andre regioner.. :)

Så du mener ikke at hel norske barn kun kan ha hel norske navn... (Per, Ola, Anna, Marie osv). Når du forklarer deg så skjønner jeg litt hva du mener, men synes fortsatt at hel norske barn kan bære navnet Samantha uten at noen skal rynke på brynene av den grunn.
Det er en grunn får at navnet Maria har vært endel av de norske barnas navn.. for at noen engang turte å bruke det på sitt hel norske barn. Det var like fint da, som det er nå. Det samme gjelder vell andre navn som ikke enda har blitt helt oppdaget av nordmenn. Man må tørre å velge de navnene man syns er fine til barna sine, uten å måtte tenke på at ikke mange andre norske barn heter det. Da synes jeg de mister litt av det "spesielle" ved navnet.

Så du mener ikke at hel norske barn kun kan ha hel norske navn... (Per, Ola, Anna, Marie osv). Når du forklarer deg så skjønner jeg litt hva du mener, men synes fortsatt at hel norske barn kan bære navnet Samantha uten at noen skal rynke på brynene av den grunn.
Det er en grunn får at navnet Maria har vært endel av de norske barnas navn.. for at noen engang turte å bruke det på sitt hel norske barn. Det var like fint da, som det er nå. Det samme gjelder vell andre navn som ikke enda har blitt helt oppdaget av nordmenn. Man må tørre å velge de navnene man syns er fine til barna sine, uten å måtte tenke på at ikke mange andre norske barn heter det. Da synes jeg de mister litt av det "spesielle" ved navnet.
Jeg er helt enig i det du sier om å tørre å velge et navn som kanskje er nytt, men jeg tror det finnes grenser og. Ta Ertan som jeg tror er Tyrkisk. Det mister jo helt meningen sin her om man ikke har noen som helst tilknytning til navnet/Tyrkia.
Men om det ligger en fin historie bak så hadde det for min del vært nok for å få tilknytning. Eks kanskje ble man reddet fra å drukne av en mann med det navnet og vil gjøre ære på han? Eller at mor forelsket seg så i London at hun valgte å kalle opp datteren. :)
Og jeg synes det er litt viktig å beholde navn i "rett region" for å bevare navnet og opprinnelsen og dermed det spesielle med navnet :)
Jeg hadde blitt veldig overrasket om jeg feks møtte en Spanjol som het Ole eller Arne. :D

Er helt blanke på guttenavn.. Vil ha noe litt spesielt som går sammen med storesøsters navn (Amira). Liker ikke typisk norske navn. Far vil ha noe barskt norrønsk, men jeg finner det helt umulig med storesøsters navn. Vi lurer begge på guttenavnet Arian :) Hva synes dere om det? Noe annet i samme gate (tips) ?

Arian r et fint gutte navn

Back
Topp