Dere med eksembarn; hvilken solkrem bruker de?

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Her har vi hatt cosmica sin. Har kjent at det er parfyme i den, men tatt sjansen på å bruke den likevel...Nå derimot, har lillegutt fått litt eksem i ansiktet, og har hatt tørre områder rundt nesen. Tenker at det må være solkremen siden vi har smurt med den daglig en stund nå..Var på apoteket i dag og kjøpte La Roche-Posay sin, da jeg vet produktene deres skal være vennlige mot eksemhud etc..Heldigvis var det salg, for måtte kjøpe 1 tube til bhg og 1 hjemme...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvilken av cosmica sin har du?

For her kan vi bruke den for kids med faktor 30, og den med 20. Men ikke sprayen.

Er storebror som reagerer mest her, men han har nok solkremallergi. Så han reagerer på stoffene octocrylene og alt som ender på -salisylate.
Han tålte ikke la roche sin heller fordi den inneholder ett av de stoffene (husker ikke hvilket).

Og ikke den gule til cosmica kan han bruke.

Han kan fortsatt bli litt "kvisete" i huden i ansiktet, så er viktig å få vaska godt til kvelden har jeg merka.


Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Har spray her hjemme med faktor 30, og krem med faktor 30 i bhg...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hvilken av cosmica sin har du?

For her kan vi bruke den for kids med faktor 30, og den med 20. Men ikke sprayen.

Er storebror som reagerer mest her, men han har nok solkremallergi. Så han reagerer på stoffene octocrylene og alt som ender på -salisylate.
Han tålte ikke la roche sin heller fordi den inneholder ett av de stoffene (husker ikke hvilket).

Og ikke den gule til cosmica kan han bruke.

Han kan fortsatt bli litt "kvisete" i huden i ansiktet, så er viktig å få vaska godt til kvelden har jeg merka.


Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Den gule har vi og forresten, i spray...Har brukt de litt om hverandre. Håper La Roche sin funker her, kjipt med bortkastede penger!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Den gule har vi og forresten, i spray...Har brukt de litt om hverandre. Håper La Roche sin funker her, kjipt med bortkastede penger!


Sent from my iPad using BV Forum
Hold deg til en krem nå fremover, for da ser du om han tåler den bra. Og så kan du evt prøve en annen over en periode for å se om han tåler den også.

:)

Ikke lett det her. Vi må passe nøye på storebror iallefall, han får skikkelig reaksjon.

Har sett at det er salisylate i vaskepulver også, og storebror tåler ikke annet vaskepulver enn neutral som ikke inneholder det... Så mest sannsynlig det han reagerer på.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Hold deg til en krem nå fremover, for da ser du om han tåler den bra. Og så kan du evt prøve en annen over en periode for å se om han tåler den også.

:)

Ikke lett det her. Vi må passe nøye på storebror iallefall, han får skikkelig reaksjon.

Har sett at det er salisylate i vaskepulver også, og storebror tåler ikke annet vaskepulver enn neutral som ikke inneholder det... Så mest sannsynlig det han reagerer på.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja, kutter cosmica helt nå en periode. Nei, er jammen ikke lett. Vaskepulver reagerer ikke min på, bruker ariel og det går fint:)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Eldste tåler ikke cosmica sine produkter, ho ovner kraftig opp i ansiktet av den. Bruker garnier sin spray på henne. Eneste som fungerer på henne. Bortsett fra Alt vi kjøpte i Karibien. Det tålte ho veldig bra, så synd vi ikke får kjøpt det her. Har igjen litt ennå.
 
Eldstemann kan bare bruke vichy sin. Får soleksem av alle cosmica sine i tillegg til disse vanlige butikk-solkremene.
Bruker faktor 50 nå i starten, vet det er høyt men eneste som funker for å unngå forverring av eksemet.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Eldste tåler ikke cosmica sine produkter, ho ovner kraftig opp i ansiktet av den. Bruker garnier sin spray på henne. Eneste som fungerer på henne. Bortsett fra Alt vi kjøpte i Karibien. Det tålte ho veldig bra, så synd vi ikke får kjøpt det her. Har igjen litt ennå.
Jøss, de har tydeligvis gjort noe riktig med solkremene i karibien da:)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Eldstemann kan bare bruke vichy sin. Får soleksem av alle cosmica sine i tillegg til disse vanlige butikk-solkremene.
Bruker faktor 50 nå i starten, vet det er høyt men eneste som funker for å unngå forverring av eksemet.


Sent from my iPhone using BV Forum
Har det noe å si også altså? Jeg kjøpte nemmelig 1 tube med 50 i går fordi de hadde bare 1 igjen med 30...+ at det var rabatt ift hvor mye faktor så fikk jo halv pris på den med 50, hehe:) Har smurt han med den i dag før han dro i bhg..Den på 30 står i bhg..


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Jøss, de har tydeligvis gjort noe riktig med solkremene i karibien da:)


Sent from my iPhone using Tapatalk -

Ja. Merket heter Panama Jack og ocean potion. Solfaktor helt opp mot 100. Fikk de i spray man bare sprayet på uten å måtte smøre utover. Veldig fornøyd, men blir dyrt om man skal bestille.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Har du sjekket ebay? Ser de har den der (ocean potion) og at frakten er dyr. Men ser ikke ut til at det vil bli dyrere enn å kjøpe annen solkrem på apoteket...Jeg betalte over 250 kr i går for 2 tuber og da var det 30 og 50 % på dem..


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Er det det denne?
yru8a7a6.jpg

Er faktor 30 det samme der som her? Siden de har faktor opp til 100 tenker jeg...


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Er det det denne?
yru8a7a6.jpg

Er faktor 30 det samme der som her? Siden de har faktor opp til 100 tenker jeg...


Sent from my iPhone using Tapatalk -
Ville nok ha sjekka litt med tanke på innholdsstoffer før jeg kjøpte ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Ville nok ha sjekka litt med tanke på innholdsstoffer før jeg kjøpte ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja, tenkte egentlig mest på å tipse jentene mine, hvis hun ville kjøpe. Hun har kanskje innholdsstoffer tilgjengelige hvis hun fortsatt har igjen fra da de var i karibien. Nå har jeg 2 fulle tuber så det holder nok for en stund for min del:)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Back
Topp