*** IKM uke 25 ***

Altså.

Symptomer: dette er ekstremt individuelt, her finnes ingen fasit og det kan være forskjellig fra graviditet til graviditet. Jeg har fått alle symptomer i løpet av mine 10 pp'er og har egentlig lært at det eneste som kommer tydeligst når jeg er gravid er sure oppstøt. Men det har jeg også fått én gang før tr kom. Mange får ingen symptomer. Det burde man i så fall være lykkelig for. Symptomer handler bare om hvordan kroppen din reagerer på hormonene, det er urintesten som viser om hormonene er der eller ikke, ikke symptomene. Vi reagerer forskjellig, og kan reagere forskjellig fra gang til gang. Jeg pleier også bli kvalm før tr/IKM, og når jeg er gravid så fortsetter det jo så lenge jeg er gravid (og ble veldig ille etter uke 5 den gangen jeg har vært gravid over tid). Jeg tenker derfor at alle som ikke har symptomer burde prøve å huske at det er veldig veldig vanlig, og være glad for det, for ekstrem svangerskapskvalme er helt j****. :p

Kjemisk graviditet betyr spontanabort før uke 5+0, det er altså bare en undergruppe av spontanabort. Spontanabort etter uke 5+0 heter klinisk graviditet, fordi man vil kunne finne embryo ved UL (før uke 5+0 er det kun blodprøve/urinprøve som vil kunne vise at man er gravid, derfor "kjemisk graviditet".) Spontanabort før uke 5: kjemisk graviditet, mellom uke 5-12: tidlig spontanabort, etter uke 12: sen spontanabort. Det er ingen grunn til å være mer redd for kjemisk graviditet enn annen spontanabort sånn egentlig (bortsett fra at risikoen for abort går litt ned for hver uke som går). Når testen din blir negativ igjen er jo når du ikke er gravid lenger, så om det skjer 4+4, 6+5 eller 9+3 er jo umulig å si, det avhenger jo av din spontanabort i så fall. Forhåpentligvis får du ikke svakere test og opplever ikke spontanabort. Det er heller ikke anbefalt å fortsette å teste med graviditetstester etter uke 5-6 fordi hcg blir så høyt at det visstnok kan "mette" testen og derfor gi en svak test. Det vet jeg ikke om er sant, men det er så mange som sier det så jeg tenker at det er sikkert like greit å slutte å teste uansett. Og etter uke 8 så skal hcg synke igjen, så man burde ikke måle hcg i blodprøver for å lete etter stigning lenger hvert fall.
Skal si du kan mye ;) ja jeg var veldig kvalm med guttungen! Kasta opp helse svangerskapet ( ikke hver dag da ) husker ikke helt når kvalmen kom men var rundt uke 7-8 .. har faktisk Vært morgen kvalm noen dager nå følt meg små uggen til tider :P men nå blir jeg veldig fort kvalm uten og Være gravid også ! Jeg er bare litt bekymret siden hver gang jeg har mistet har det ikke Vært noen symtomer mens når det gikk bra hadde jeg lgament smerter noen dager før forventet mens :) men nå er jeg jo kun evt bare 4 uker på vei så symtomer har jo god tid på å komme ! Blir spennende og følge med på dine tester i dagene som kommer nå :D

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Skal si du kan mye ;) ja jeg var veldig kvalm med guttungen! Kasta opp helse svangerskapet ( ikke hver dag da ) husker ikke helt når kvalmen kom men var rundt uke 7-8 .. har faktisk Vært morgen kvalm noen dager nå følt meg små uggen til tider :p men nå blir jeg veldig fort kvalm uten og Være gravid også ! Jeg er bare litt bekymret siden hver gang jeg har mistet har det ikke Vært noen symtomer mens når det gikk bra hadde jeg lgament smerter noen dager før forventet mens :) men nå er jeg jo kun evt bare 4 uker på vei så symtomer har jo god tid på å komme ! Blir spennende og følge med på dine tester i dagene som kommer nå :D

Når du har vært gravid før så er jo egentlig livmoren strukket en del fra forrige svangerskap - så det kan hende smertene av veksten i livmoren vil være mindre nå uansett. Hvis du skjønner hva jeg mener. Nå er den jo egentlig mer "innskrumpet" fra sist, mens første gang måtte du virkelig presse den ut. :p Forhåpentligvis slipper du like mye symptomer denne gangen her.

Jeg er alltid kvalm før IKM jeg, så det er tydelig at progesteron gir meg kvalme. Og så er jeg kvalm rundt EL. Haha.. Kvalm kvalm kvalm.

Ja. Forhåpentligvis kommer de i morgen. :)

Har legetime på mandag, da er jeg 10 dpo så hadde egentlig tenkt at hvis jeg hadde fått en svak positiv innen det at det passet fint siden jeg har en del spm. Dersom jeg er gravid igjen og hun går på ferie snart. Men uansett så er jo 10 dpo tidlig, så er ikke sikkert det hadde vist noe da allikevel :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk , det gjorde meg litt betryggende <3 men det et ikke store symptomene enda, jeg mener alle snakker om disse ømme pumpene det har jeg ikke merket,, ikke har jeg fått denne her murringen heller enda ! Men om man får kjemisk da hvor fort er det streken pleier å bli borte da ?? Noen som vet ?

Når jeg hadde kjemisk ble streken borte 1 dag over IKM, da kom også TR :(

Skulle till og ta test idag og begynte telle DPO, gått helt i surr jeg :p Mente jeg var 7DPO men EL var på enten lørdag eller søndag, som vil si at jeg ikke er mer enn 5-6 DPO her går det sakte, rekker så vidt være med i uke 25 jeg o_Oo_OTestene får vente til over helga da gitt :p:p

Testet i dag med rfsu test. Er 11-12 dpo. Det kom en veldig svak strek innenfor tidsfristen. Noen andre her som har erfaring med rfsu- tester? Jeg har aldri brukt dem..men har fått forståelse av at det pleier å oppstå slike streker uten at det betyr noe positivt!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har legetime på mandag, da er jeg 10 dpo så hadde egentlig tenkt at hvis jeg hadde fått en svak positiv innen det at det passet fint siden jeg har en del spm. Dersom jeg er gravid igjen og hun går på ferie snart. Men uansett så er jo 10 dpo tidlig, så er ikke sikkert det hadde vist noe da allikevel :)

Om du ikke vet om du er gravid eller ikke så kan du uansett høre med legen om når hun har ferie. :)

Testet i dag med rfsu test. Er 11-12 dpo. Det kom en veldig svak strek innenfor tidsfristen. Noen andre her som har erfaring med rfsu- tester? Jeg har aldri brukt dem..men har fått forståelse av at det pleier å oppstå slike streker uten at det betyr noe positivt!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Har du bilde? Det kommer litt an på hva du mener med "svak". Jeg har aldri hatt falsk positiv med rfsu, men har bare brukt det 2 ganger, men jeg har forstått at noen andre har opplevd det. Men så er det jo noen som kaller ganske medium-streker for "svak", og medium-strek får du ikke med rfsu uten at det er hcg. ;)

Om du ikke vet om du er gravid eller ikke så kan du uansett høre med legen om når hun har ferie. :)

Joda :) men jeg skulle gjerne ha hatt en time hos henne når jeg blir gravid derfor hadde det vært så fint om jeg hadde fått en svak strek på mandag :) eller i helgen(selvom det er tidlig). Sånn at jeg da var muligens gravid på mandag :) eller at jeg visste det så slapp jeg å vente til etter ferien hennes. Det er for lenge føler jeg.

Joda :) men jeg skulle gjerne ha hatt en time hos henne når jeg blir gravid derfor hadde det vært så fint om jeg hadde fått en svak strek på mandag :) eller i helgen(selvom det er tidlig). Sånn at jeg da var muligens gravid på mandag :) eller at jeg visste det så slapp jeg å vente til etter ferien hennes. Det er for lenge føler jeg.

Du vet når hun tar seg ferie altså? For ofte på legekontorene så må de jo tilpasse seg hverandre. :) Min lege skal ikke ha ferie før i august pga. turnusen på fastlegekontoret hun jobber. Men forstår at du synes det er greit å vite når du er der på mandag altså, var ikke sånn ment, men det er jo veldig tidlig 10 dpo så det er ikke sikkert du får positiv test selv om du er gravid.

Oii shit!! Jeg hentet første dosen med hcg i dag i og med at feriepengene hadde kommet og det er jeg veldig glad jeh gjorde! For tilsammen så villr alle dosene frem til 12 uler kommer på godt over 5000kr :o

**Drømmen om nr 2**

PP26 - 27
PP27 - 45
PP28 - 26 Pergo start
PP 29 - ? Pergokur nr 2

Oii shit!! Jeg hentet første dosen med hcg i dag i og med at feriepengene hadde kommet og det er jeg veldig glad jeh gjorde! For tilsammen så villr alle dosene frem til 12 uler kommer på godt over 5000kr :eek:

**Drømmen om nr 2**

PP26 - 27
PP27 - 45
PP28 - 26 Pergo start
PP 29 - ? Pergokur nr 2

Oi, det var mye.
Regner med at det betyr at jeg har gått glipp av at du er gravid, gratulerer så mye.
Av ren nysgjerrighet, hvorfor får du tilskudd av hCG?

Oi, det var mye.
Regner med at det betyr at jeg har gått glipp av at du er gravid, gratulerer så mye.
Av ren nysgjerrighet, hvorfor får du tilskudd av hCG?
Nei jeg er ikke gravid ville finne ut hvor mye de kostet også har de lang holdbarhet :) Hadde en rar følelse av at de var grusomt dyre og der hadde jeg rett:P

jeg skal ta tilskudd når jeg blir gravid fordi kroppen mest sannsynelig produserer for lite hcg slik at den tror at det er noe galt og kvitter seg med fosteret rundt uke 6+2

Nei jeg er ikke gravid ville finne ut hvor mye de kostet også har de lang holdbarhet :) Hadde en rar følelse av at de var grusomt dyre og der hadde jeg rett:p

jeg skal ta tilskudd når jeg blir gravid fordi kroppen mest sannsynelig produserer for lite hcg slik at den tror at det er noe galt og kvitter seg med fosteret rundt uke 6+2

Og jeg som ble så glad nå....
Uansett, håper du snart trenger dem

Nei jeg er ikke gravid ville finne ut hvor mye de kostet også har de lang holdbarhet :) Hadde en rar følelse av at de var grusomt dyre og der hadde jeg rett:p

Har du testa noe mer enda?? :-) håper også at du trenger de snarlig, dyr fornøyelse ;)

Har du bilde? Det kommer litt an på hva du mener med "svak". Jeg har aldri hatt falsk positiv med rfsu, men har bare brukt det 2 ganger, men jeg har forstått at noen andre har opplevd det. Men så er det jo noen som kaller ganske medium-streker for "svak", og medium-strek får du ikke med rfsu uten at det er hcg. ;)
For å si det sånn så er streken så svak at jeg får den ikke fram på bilde :s så det er nok bare en skyggestrek !! Tok testen midt på dagen 1 t etter forrige dobesøk..så klamrer meg til håpet enda :)

HmHm.. Nå venter jeg veldig spent på å få se flere bilder av graviditetstester her, selvsakt med to fine streker på ;) nå begynner snart uke 25 , kun 3 dager til :D

Back
Topp