Fastlønn, feripenger og fødselspermisjon

Pallar

Elsker forumet
På jobben min har jeg fastlønn.
Fra mars i fjor til januar i år har jeg hatt foreldrepermisjon. Med unntak av oktober hvor jeg jobbet hele mnd i fjor mens pappaen hadde pappaperm.

Jeg har altså krav på feriepenger i 6 mnd fra fjoråret. Ikke sant? Januar, februar, (mars, april, mai.12 første ukene) og oktober.

I år tar jeg ikke ut noen ferie. Likevel vil jeg kun få feripenger for 6 mnd utbetalt i juni. Ingen lønn!
Men får full lønn i juli igjen. Stemmer dette?

Noen som vet?

Hvis du ikke skal ta ut ferie så skal du få lønn som vanlig i juni i tillegg til feriepenger. Fikk du foreldrepenger fra nav så får du feriepenger for mars, april og mai fra dem. Januar, februar og oktober skal du isåfall få fra arbeidsgiver. Fikk du lønn fra arbeidsgiver under permisjon er det også vanlig å få feriepenger for hele permisjonstiden. Det fikk iallefall jeg :)

Tar du ikke ut ferie skal du ha lønn og ikke feriepenger. Er ikke lov å utbetale feriepenger om ikke ferie avvikles

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvis du ikke skal ta ut ferie så skal du få lønn som vanlig i juni i tillegg til feriepenger. Fikk du foreldrepenger fra nav så får du feriepenger for mars, april og mai fra dem. Januar, februar og oktober skal du isåfall få fra arbeidsgiver. Fikk du lønn fra arbeidsgiver under permisjon er det også vanlig å få feriepenger for hele permisjonstiden. Det fikk iallefall jeg :)
Om arbeidsgiver dekker feriepenger for mere enn det NAV dekker kommet ann på forhandlede avtaler så dette varierer

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp