"Like trygt som vaskeklut og vann"

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Ser natusan reklamere for at våtserviettene dems er like trygt som klut og vann... Jeg er uenig.. Selv om masse babyprodukter og våtservietter fra diverse produsenter har blitt mye flinkere de siste åra.. Så er ikke våtservietter rent vann.. Helt greit på tur, og kjekt å ha i veska, men hjemme og i bhg så er det greit å bruke f.eks unik sine tørre kluter som er like myke som bomull og tilsette dem rent vann.. jeg orker ikke bruke gasskluter til bleieskift det blir for mye vask :p Synes våtservietter på babyen på stomp og ansikt og hender blir for mye for den sensitivehuden til babyen.

Hva tenker dere om det? :)

Min gutt tåler ikke natusan sine våtservietter :-( ble alltid rød og prikkete av dem. Å vi bytta til rimi sine med aloe vera. Aldri vært rød etterpå :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Min gutt tåler ikke natusan sine våtservietter :-( ble alltid rød og prikkete av dem. Å vi bytta til rimi sine med aloe vera. Aldri vært rød etterpå :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️
Huff ja,sett mange som har barn med prikker på rompa og sier det bare er bleieutslett og smører og smører uten reultat.. :/ Har bare brukt coop xtra sine.. og de er jeg fornøyd med, men det er ikke det samme som rent vann ;) har også dårlig erfaring med pampers,natusan og en til som stinka noe forferdelig... Når man brekker seg av våtserviettlukta når man skal bytte bæsjebleie er det noe galt :p heheh. Så har holdt meg til coopxtra sine :) men sånn til vanlig er det tørrekluter som ejg tilsetter vann :)

Bruker de grønne våtserviettene, de som kommer i 4pack. Lurer på om det er pampers eller Libero. De lukter ihvertfall ikke. Syns coop sine stinker. Hjemme ta vi lett en klut, blir ikke mye vask for hiver dem ilag med tøybleiene.

Bruker de grønne våtserviettene, de som kommer i 4pack. Lurer på om det er pampers eller Libero. De lukter ihvertfall ikke. Syns coop sine stinker. Hjemme ta vi lett en klut, blir ikke mye vask for hiver dem ilag med tøybleiene.
all ære til deg. Synes vi har nok vask nå ;) så akkurat kluter og bleier kastes etter bruk :)

Bestilte en haug med tørre engangskluter når apotek1 hadde salg, som vi kommer til å bruke. Kjøpte et par pakker av hver type, så ser vi hvilken type vi liker best. Orker nok heller ikke alt arbeidet det blir med vask av gaskluter, så vi må bare prøve oss fram med engangs;)

Jeg bruker aldri våtservietter og sånt på min egen hud om jeg kan unngå det, så da vil jeg i alle fall ikke bruke det på babyen. Men som du sier, det blir jo litt annet når man ikke er hjemme, da kan det bli litt tungvindt å bruke de tørre seviettene, så vi kommer sikkert til å ha en pakke våtservietter i veska.

Bruker du kun vann, eller bruker du olje og? Har lest mye forskjellig og ser enkelte anbefaler kun vann, mens andre sier det er bra å ha en liten dråpe babyolje og i vannet.

Her har jeg vasket under vask og bide. Reint, rennende vann er best. Hadde aldri såre jenter. Våtservietter brukte vi kun når vi ikke var hjemme.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Brukte kun våtservietter på tur med guttene mine. Og da likte jeg best Libero eller Natusan. De andre tålte de ikke.
Hjemme ble det vaskekluter. Blir noe klesvask, men det blir det uansett med barn i huset.
Har ikke kjøpt våtservietter eller bleier på ett år nå, så blir uvant å starte opp igjen som bleieskiftarbeider. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mesoft og vann innendørs, våtservietter ved bæsjebleier utendørs.. Vaskes morgen og kveld med klut og vann , vasker ikke ved kun bytte av tissebleier..( såklart om det lukter da).. Klut og vann på hender og ansikt :) våtservietter er for sterkt for huden synes jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skylte våtserviettene litt jeg og tok bort det verste (liker konsistensen på våtservietter fremfor slike andre engangskluter), så spyla jeg ungen i vasken ;) Hadde stellebord rett ved! :) Det synes jeg var kjekt. :)

Hjemme skyller jeg oftest rumpa til barnet under springen, noen ganger bruker jeg engangskompresser som Mesoft eller Unik. Borte har jeg Neutral våtservietter i stelleveska om uhellet skal være ute. Hvis jeg har tilgang på vann, så skyller jeg av våtservietten i rent vann før jeg bruker den på barnet. Hvis ikke, så vaskes stumpen under rennende vann så fort vi kommer hjem.

Synes bruken av våtservietter er unødvendig høy! Noen bruker jo utelukkende det! Våtservietter kan brukes til å fjerne maling, det sier sitt!

Bestilte en haug med tørre engangskluter når apotek1 hadde salg, som vi kommer til å bruke. Kjøpte et par pakker av hver type, så ser vi hvilken type vi liker best. Orker nok heller ikke alt arbeidet det blir med vask av gaskluter, så vi må bare prøve oss fram med engangs;)

Jeg bruker aldri våtservietter og sånt på min egen hud om jeg kan unngå det, så da vil jeg i alle fall ikke bruke det på babyen. Men som du sier, det blir jo litt annet når man ikke er hjemme, da kan det bli litt tungvindt å bruke de tørre seviettene, så vi kommer sikkert til å ha en pakke våtservietter i veska.

Bruker du kun vann, eller bruker du olje og? Har lest mye forskjellig og ser enkelte anbefaler kun vann, mens andre sier det er bra å ha en liten dråpe babyolje og i vannet.
bruker stort sett kun vann, men kan være lurt med litt olje om babyen er litt sår.. Men det ser du etterhvert hva som er best for din baby :)

Jeg skylte våtserviettene litt jeg og tok bort det verste (liker konsistensen på våtservietter fremfor slike andre engangskluter), så spyla jeg ungen i vasken ;) Hadde stellebord rett ved! :) Det synes jeg var kjekt. :)
liker mesoft og unik tørre servietter, men den i lilla pakke libero eller noe.. er stive som papir... :/

Last edited:
Til junior gikk det på mesoft med vann (og olje ved "sticky" bæsj). Hadde både våtservietter og mesoft i stelleveske, så brukte jeg mesoft og vann om det var praktisk og våtservietter der det ble enklest.. Her tørka alltid pakken med våtservietter ut før den var halvtom, så gikk ikke så veldig mye av dem....... ;) Kommer nok til å gjøre det samme denne gangen....

Dersom ungen reagerer på det så kommer jeg jo ikke til å bruke våtservietter, men hvis hun ikke reagerer noe så ser jeg ikke problemet med å bruke våtservietter.

Har en venninne som lager våtservietter selv. Bruker mesoft og har i lufttett pose/beholder med blanding av vann og evt litt olje. Tenker å gjøre det samme :) så kan man bare fylle etter ved behov!

Har en venninne som lager våtservietter selv. Bruker mesoft og har i lufttett pose/beholder med blanding av vann og evt litt olje. Tenker å gjøre det samme :) så kan man bare fylle etter ved behov!
Har gjort det samme innimellom, men ikke alltid jeg husker det ;)

Dersom ungen reagerer på det så kommer jeg jo ikke til å bruke våtservietter, men hvis hun ikke reagerer noe så ser jeg ikke problemet med å bruke våtservietter.
er kun for å skåne babyen for flest mulige stoffer. er nok giftstoffer i mat, klær, såpe, vaskemidler osv så greit å prøve å unngså så mye som mulig.. Tenker jeg, men det er opptil hverenkelt ;)

Jeg har lett og lett etter Mesoft eller liknende her borte, men det er jammen ikke lett, og hvert fall ikke billig. Kan sjanse på å bestille tørre engangskluter beregnet på vask av voksne pasienter, men kommer ikke til å prøve meg frem med mindre det blir et problem med våtservietter. Har kjøpt inn endel WaterWipes, som er det mildeste jeg kunne finne, og håper det fungerer greit. Hvis ikke er det alltids mulighet for å lage selv, eller bare gå over til vaskbare kluter, men skal ærlig innrømme at jeg synes det er greit med kast etter bruk, da vi ikke kommer til å stelle barnet på badet pga. plassmangel.

Det virker på meg som om 9/10 bruker vanlige våtservietter her borte, til absolutt alle bleieskift. Jeg har ikke lyst til å bruke vanlige våtservietter fordi jeg ikke orker tanken på å skulle bruke så mange på meg selv engang, så håper disse WaterWipes'ene er greie.

Back
Topp