Må bare fortelle, ang. fart og skader osv. med bil.

gutt09jente11

Forumet er livet
Ser mange argumenterer med at det er 30 sone osv. der de har kjørt med ungene usikret osv.
Vil bare fortelle om hva som skjedde med mamma, alt gikk fint, men beskriver kreftene litt.

Hun hadde vært på tur, og skulle kjøre hjem. Nedoverbakke, 30 sone, kjørte sikkert ikke mer enn 20, det er bratt, svingete og uoversiktlig.

Hun kjørte stasjonsvogn med hund på ca 27 kg løs i bagasjerommet (30 sone hele veien hjem, og bak et byggefelt (s å og si uten trafikk).
Måtte stoppe i nedoverbakken pga. traktor, så ble bråstopp fra ca 20 km/t.

Hunden på nesten 30 kg ble slengt fra bagasjerommet og helt frem til gulvet til passasjersetet fremme. :O

Tenk om barn hadde sittet løst i bilen :O Eller for all del, mamma fått hunden i bakhodet.. LIVSfarlig.
Så det er krefter fordi om dere kjører i 20 og 30 km i timen.

Hjelpe meg :O
Ja sikring i bil er ikke noe en skal ta lett på.

Kan skrive under på det, lillebror satt på i bilen en gang og ei dame rygget i bilen min, endte med at han fikk et rift i øret og beltet låste seg, så bare et lite dult kan gjøre skade.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Finnes ikke unnskyldninger for å ikke sikre barn i bil. Kjenner jeg blir dårlig at folk ikke Gjør det!!!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ja krefter er det uansett.
Og en ting er om du selv kommer i 30, det er ingen garanti for at andre holder fartsgrensen...

Vært i ulykker selv jeg, der farten ikke var stor, men man merker rykket i selen.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Godt det gikk bra med henne. Men det er vel også nettopp derfor det også er påbudt å sikkre hunder i bilen også. Nettopp fordi dette kunne tatt menneske liv. Og hunden sitt liv for den saks skyld. Eg kjører ikke en meter uten å sikkre ungene. Og har ALLTID oppe bagasjenettet slik at ikke gjenstander kan komme flaksende ved en evt. kollisjon.

Sent from my iPhone using BV Forum

Godt det gikk bra med henne. Men det er vel også nettopp derfor det også er påbudt å sikkre hunder i bilen også. Nettopp fordi dette kunne tatt menneske liv. Og hunden sitt liv for den saks skyld. Eg kjører ikke en meter uten å sikkre ungene. Og har ALLTID oppe bagasjenettet slik at ikke gjenstander kan komme flaksende ved en evt. kollisjon.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, de bruker det i den andre bilen så klart, som er sikret fast også.
Men denne gangen skulle hun "bare" en liten tur opp til skogen, i kun 30 km/t, og der det kun er et par biler om dagen nesten som kjører...
Men det kan skje når som helst.

Det er virkelig krefter ute og går ja!!! Livsfarlig!!
Enig med fru.maja over her!

Gikk det bra med hunden?

På glattkjøringen fikk vi bråstoppe fra 7 km i timen uten belte. Satte virkelig en støkk i meg hvor mye krefter det var. Hadde ikke forventet så mye fra bare 7 km.
Og uansett om du er den beste og mest forsiktige sjåfør i hele verden så har du ingen garanti for idioten som kommer i møte. Finnes ingen grund til å ikke sikre! Og ingen turer er korte nok til at det går greit!

Uff. Stakkara hund.
Derfor skal man aldri ha løse ting i bilen. Faktisk kan en tomflaske eller kosebamse være rene dødsfellen ved en bråstopp i 80 kmt. Leste det ett sted, skal se om jeg finner link i morgen.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Derfor har vi bur. Og sikkerhetsnett.

Og bilstoler, og ja.. bamser og dukker og hva det er må sitte på gulvet, ikke i fanget etc.

Bikkje i fri fart i bilen, farlig for hund og fører, ja!

Derfor har vi bur. Og sikkerhetsnett.

Og bilstoler, og ja.. bamser og dukker og hva det er må sitte på gulvet, ikke i fanget etc.

Bikkje i fri fart i bilen, farlig for hund og fører, ja!
Og ulovlig. Mener at boten for usikret hund i bil er rimelig høy..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Ulovlig teller liksom ikke, det er farlig, så da gjør jeg ikke det. Om det hadde vært aldri så lovlig, liksom, det betyr ikke noe.

Jeg fester ikke meg og ungene eller bikkja pga loven, men fornuft.

Men det burde være gode bøter på det, ja.

Skummelt :( godt det gikk bra!

Ser mange foreldre som setter barna på fanget foran rattet.. Fordi de "bare" skal noen "meter"...

Back
Topp