Barnehageplass

Tinkerbell

22.01.14 <3
Januarhula 2014
Kva gjer de som ikkje har fått bh.p fra januar 2015? Da tenker eg både økonomisk og pass av barn.

Sent from my iPad using BV Forum

Vi får ikkd svar før nærmere. Men blir da nødt til å finne dagmamma og betale med de 5000kr man får i mnd før det blir barnehage i august.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Aaaner ikke.. jeg håper og krysser alt jeg har for at vi får plass. Har ikke lyst til å ha lillegutt hos dagmamma. Det kan være at vi i barselgruppa kanskje finner en løsning :) Vi er bare tre og jeg stoler på alle sammen der hvertfall og det er det viktigste :)

Vi har ikke søkt engang, jeg har søkt permisjon uten lønn ett år så får vi se om vi søker han inn fra august 2015. Håper egentlig å slippe bhg før august 2016.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har ikke søkt barnehageplass enda og har ingen jobb jeg må ut i. Så blir hjemme her

Vel,hvis man ikke har familie eller venner som kan passe så må man bruke dagmamma,og de fleste tar vel hele kontantstøtten og kanskje litt mer. Men hvis du har søkt så er det bare å vente til hovedopptaket er ferdig og de får rullerende opptak,da er det bare å ringe og mase ofte!! Masmasmas :-) Så ordner det seg som regel

Jeg ble forresten dagmamma selv da førsta mi ikke fikk plass,beholdte kontantstøtten og fikk 4400 for hvert barn jeg passa. Hadde 4 små(inkludert min egen) og ei på 5(tok inn såpass mange etter mange års erfaring med jobb i bhg). Da hadde jeg utbetalt ca 22000 i mnd,hvor det gikk ca 2500 i skatt hver mnd.

Vi har ikke søkt, håper vi får uansett ;) hvis ikke tror jeg at jeg skal klare å jobbe 80-100% selv om jeg må være hjemme på dagtid, da må jeg bare leve med kveldsvakter og helgevakter.. Kommer uansett til å snappe tak i alt jeg kan av helligdager ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal søke nå før sommerferien. Håper selvfølgelig på plass etter nyttår- hvis ikke får vi bare tenke økonomisk! Ordner seg alltid, selv om det selvfølgelig kommer til å bli trangt. Jeg håper egentlig at mini får plass også pga at erfaringen min tilsier at for noen blir det vanskeligere med tilvenning jo eldre de blir...

Søkte i det han ble født i oktober, og søkte han inn i januar, men satser på at han ikke skal inn før tidligst i august 2015. Han er altfor liten til å starte i bhg i januar. Jeg tar sikkert permisjon uten lønn, og har et barn eller to i tillegg til mini her hjemme som dagmamma.

Er det så "enkelt" å bli dagmamma altså? Har dere som velger å gjøre det relevant utdanning da eller? Ikke negativt ment, er bare nysgjerrig. :)

Vi har søkt barnehage, men ikke fått svar. Regner med vi ikke får plass heller. Satser på dagmamma et par dager i uken og å jobbe redusert med mer helg og kveld (evt natt) for min del. Synes han er alt for liten til å begynne i bhg i januar. Forhåpentligvis får vi råd til noen måneder med ulønnet permisjon.

Mamma og svigermor har ikke fulltidsstillinger, så de passer gjerne. Ikke har jeg 100% stilling heller, så regner med at det skal gå! Snuppa har "unge" oldeforeldre også, de ville hvert fall passe henne! :D jeg søkte bare 3 dager i barnehagen da, for vil ikke at hun skal være der hele uka! :)

Er det så "enkelt" å bli dagmamma altså? Har dere som velger å gjøre det relevant utdanning da eller? Ikke negativt ment, er bare nysgjerrig. :)

Vi har søkt barnehage, men ikke fått svar. Regner med vi ikke får plass heller. Satser på dagmamma et par dager i uken og å jobbe redusert med mer helg og kveld (evt natt) for min del. Synes han er alt for liten til å begynne i bhg i januar. Forhåpentligvis får vi råd til noen måneder med ulønnet permisjon.

Er det vanelig at man må ha utdanning for å være dagmamma?

Er det vanelig at man må ha utdanning for å være dagmamma?

Jeg ville nok helst hatt barnet mitt hos noen som er utdannet innen barn enn noen som ikke har noen form for kompetanse ang barns utvikling. Stiller samme krav til bhg, ville ikke hatt barnet mitt i en barnehage hvor det er overvekt av ufaglærte assistenter.

Derfor spør jeg om det virkelig er så enkelt å bli dagmamma, kan hvem som helst ta på seg den jobben?

Jeg ville nok helst hatt barnet mitt hos noen som er utdannet innen barn enn noen som ikke har noen form for kompetanse ang barns utvikling. Stiller samme krav til bhg, ville ikke hatt barnet mitt i en barnehage hvor det er overvekt av ufaglærte assistenter.

Derfor spør jeg om det virkelig er så enkelt å bli dagmamma, kan hvem som helst ta på seg den jobben?
Så vidt jeg vet, ja. Har ikke hørt om at man trenger noe for å være dagmamma.

Hvis vi må ty til noe hjelp mens vi venter på barnehageplass blir det nok at jeg jobber 50% og moren min passer babyen de dagene jeg jobber. Syns dagmamma høres skummelt ut.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Mannen jobber skift, so då blir det til at eg jobber 100%+ dei dagane han har fri, og 50% når han har ettermiddagsskift. Då blir det ca 60%stilling, og med 6000kr i kontantstøtte bo det litt i underkant av det eg tener no :) Har ikkje fått svar på søknaden endå då, men naboen so fekk baby i september har ikkje fått plass. Og visstnok er det fleire i kommunen som har rett på plass som heller ikkje har fått plass.. So må nok mest sannsynleg vere heime ein del. Men berre kjekt det, syns det e litt tidleg med barnehage når ho berre er 12 mnd :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Så vidt jeg vet, ja. Har ikke hørt om at man trenger noe for å være dagmamma.

Litt dårlig om det virkelig ikke finnes noen formelle krav til den som driver og området hvor vedkommende har "praksisen" sin. Men mener å ha hørt noe om at kommunene nå skulle begynne å sjekke opp de som driver hvitt ihvertfall, i forhold til inne- og uteområdet hvor de har barna. Men skal ikke si det sikkert.

Jenta mi har fått barnehageplass fra august i år allerede. Så lengr vi betaler for plassen, trenger vi ikke å bruke den. Jeg følte det var lettere enn å vente til aug-15. Nå kan hun begynne når vi føler at hun er klar:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jenta mi har fått barnehageplass fra august i år allerede. Så lengr vi betaler for plassen, trenger vi ikke å bruke den. Jeg følte det var lettere enn å vente til aug-15. Nå kan hun begynne når vi føler at hun er klar:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Hvilken kommune er det i?

Back
Topp