Hva gjør dere om dagen?:)

Missy

Glad i forumet
Overskriften sier vel egentlig sitt, hva gjør dere om dagen?:)

Vi går mye tur, spesielt nå når det er så nydelig vær! Han er en del på babygymmen, han elsker lekene der. Ligger han mye på rygg og mage. Han har ilke snudd seg enda, men tror ikke det er så lenge til:) vår "gulrot" for å få han til å snu seg er kaninen vår. Han er SÅ opptatt av den:) vittig å se på de to:) så søte! Så vi er mye sammen med kaninen, viktig for meg at han er godt vant med dyr!:) ellers er vi en del med noen venninner av meg som også er i permisjon:) ikke mye cafe el shopping her:p selv om vi var en liten shopperunde i dag:) Hihi! Både mor & barn kom fornøyd ut med dagens kupp!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi går også mye tur. Her går det i shopping, babysang, barseltreff og cafe med venninner på dagen. Men vi er også mye hjemme og leker oss. Min elsker å ligge på magen.Han kommer seg fremover ved å åle seg.Han kaster rangla foran seg for så å åle seg mot den, og dytter den videre. Arti å se på.
 
Vi går også mye tur. Her går det i shopping, babysang, barseltreff og cafe med venninner på dagen. Men vi er også mye hjemme og leker oss. Min elsker å ligge på magen.Han kommer seg fremover ved å åle seg.Han kaster rangla foran seg for så å åle seg mot den, og dytter den videre. Arti å se på.

Så kjekt!!:) har han gjort det lenge?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Planen er babysang til høsten her:) jeg er ikke med i barselgruppe, da vi var så få desembermammaer&babyer, og ut i fra hva hs sa, så var det kun jeg som ville ha barselgruppe! Heldigvis har jeg venninner med ca jevnaldrende babyer:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Planen er babysang til høsten her:) jeg er ikke med i barselgruppe, da vi var så få desembermammaer&babyer, og ut i fra hva hs sa, så var det kun jeg som ville ha barselgruppe! Heldigvis har jeg venninner med ca jevnaldrende babyer:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Arti med babysang, men kan være en utfordring mtp søvn. Det må klaffe og være en opplagt baby.
 
Vi er fortsatt i Sverige og trives i et koselig hus på landet (jeg, mannen, 3åringen og lillesnuppa). Er mye med venner og familie her borte, slapper av sammen, trener en i del, går til åpen barnehage osv.. Vi koser oss og nyter tida sammen. Utrolig mye kjekkere i permisjon denne gangen enn da jeg var alene forrige gang! Ikke noe billig halvår det her, men vi har levd økonomisk "alle år" så vi unner oss dette :)
 
Her går det i barseltreff og gåturer :) Noe shopping blir det i ny og ne også :p
Ellers så er vi hjemme å koser oss, han elsker babygymmen, og spesielt når jeg er med å leker!
Han har begynt å åle seg framover, så begynner å bli ¨trangt¨ oppi lekegrinda :rolleyes:, da er det ned på golvet å det er like spennende vær gang :D
 
Arti med babysang, men kan være en utfordring mtp søvn. Det må klaffe og være en opplagt baby.

Ja, det er derfor vi ikke har vært med hittil. Han har pleid å sove rundt om det tidspunktet! Å vekke han er lite populært. Søvn er viktig!

Hvordan foregår babysang da?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi er fortsatt i Sverige og trives i et koselig hus på landet (jeg, mannen, 3åringen og lillesnuppa). Er mye med venner og familie her borte, slapper av sammen, trener en i del, går til åpen barnehage osv.. Vi koser oss og nyter tida sammen. Utrolig mye kjekkere i permisjon denne gangen enn da jeg var alene forrige gang! Ikke noe billig halvår det her, men vi har levd økonomisk "alle år" så vi unner oss dette :)
Hvordan er åpen bhg? Hvordan er det nå når de er så små? Vet det finnes her vi og bor nemlig:) Hvor lenge er dere o Sverige?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her går det i barseltreff og gåturer :) Noe shopping blir det i ny og ne også :p
Ellers så er vi hjemme å koser oss, han elsker babygymmen, og spesielt når jeg er med å leker!
Han har begynt å åle seg framover, så begynner å bli ¨trangt¨ oppi lekegrinda :rolleyes:, da er det ned på golvet å det er like spennende vær gang :D
Lillegutt ålte seg rundt sin egen akse for første gang i dag:) så gøy med denne utviklingen deres:) når begynte din å åle seg fremover?!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, det er derfor vi ikke har vært med hittil. Han har pleid å sove rundt om det tidspunktet! Å vekke han er lite populært. Søvn er viktig!

Hvordan foregår babysang da?


Sent from my iPhone using BV Forum
Der vi er spiller noen gitar og synger, og barna kan ligge på gymmatter og har div rytmeinstrumenter å leke med. Danser litt med babyene og synger med.
 
Lillegutt ålte seg rundt sin egen akse for første gang i dag:) så gøy med denne utviklingen deres:) når begynte din å åle seg fremover?!


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, er så gøy å se hvordan han utvikler seg ! :) *stolt*
Han begynte for 2 uker siden (4 1/2 mnd). Nå er han 5 mnd :) Trykker rumpen opp i været å drar seg framover!
 
Jeg er dagmamma for søsteren min 2 dager i uka så da er det å snike henne fra senga til vogna kl 5 (da hun nå sover rundt og sover hvertfall til 7) for er lang reise vei så vi er fremme hos mi søster 07.15 :p
Ellers så har jeg "fri" 2timer 2 ganger i uka da jeg er i stalle på ridetime :D
Ellers så er det jo kiropraktor 1 gang i uka og har henne med meg og hun sjarmerer alle damene der ;)
Hun er en så snill og grei baby!
Hun elsker å prøve å stjele brillene mine når vi ligger på leketeppet :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hvordan er åpen bhg? Hvordan er det nå når de er så små? Vet det finnes her vi og bor nemlig:) Hvor lenge er dere o Sverige?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Her i Sverige er det i alle fall et kjempetilbud. Er det i Norge eller Sverige du bor?
Det er ulike åpningstider ulike dager og formiddag/ettermiddag. Av og til er det fra 0-6 år, av og til fra 0-2 og av og til fra 0-10mnd. Så da kan man regulere litt selv. De dagene de minste er der er det ofte helsesøster til stede, barselgrupper osv.

To ganger om dagen er det sangstund som er organisert av de som jobber der. Så er det "lunsj" / fika midt på dagen, der man betaler for brødmat, kaffe, drikke osv. Veldig billig! Så leker de selv, med andre barn eller foreldre.
Vi er der mest pga av største på 3, slik at hun ska få omgås med andre barn nå når hun ikke er i barnehage lengre. Minimini har nok liten nytte av det enn så lenge :)
 
Back
Topp