faste måltider

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Er det rutiner på måltider hos dere?? Eller spiser kidden stort sett når han/hun vil?

Når han vil :)

Februar-14 mamma <3

Når hun vil. Ingen rutiner.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her er det ingen rutiner.. Vet aldri når hun blir sulten neste gang. Gleder meg til å begynne med grøt så det blir litt rutiner:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå i varmen så kan hun jo plutselig bli tørst og :-) så ingen rutiner

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hver tredje time cirka.

Her er det også ubegrenset.. Helsesøster spurte meg på 8 ukers kontroll om det var noe rutine, eller faste tid imellom.. Men det er det lite av her.. Så tenkte kanskje det var vanlig at det var det..

vi har nokså faste tider egentlig, så fast det kan være med amming og baby :) han spiser ca hver 3 time på dagtid et par ganger om natten :)

Første måltid får han når vi står opp rundt åtte, så er neste ca 11, 14, 17 og kveldsmåltid på soverommet.. Noen ganger er klokken halv ni eller halv åtte, å da flytter de andre måltidene seg der etter :) Går ca 3timer mellom hvert måltid på dag tid... Nå som det er varmt får han tilbud om vann innemellom også!

Første måltid får han når vi står opp rundt åtte, så er neste ca 11, 14, 17 og kveldsmåltid på soverommet.. Noen ganger er klokken halv ni eller halv åtte, å da flytter de andre måltidene seg der etter :) Går ca 3timer mellom hvert måltid på dag tid... Nå som det er varmt får han tilbud om vann innemellom også!
Får han vann? Hvor gammel er han? Hvordan gjør du det? Koker du det først?? :)

Han er 16uker :) Koker vannet og lar det kjøle seg.. Får det på flaske, han svelger godt unna :)

Når hun vil. Men det er som regel ca faste klokkeslett allikevel :p
02, 04, 06, 08, 10, 12, 14, 16, 18, 19:30, 20:30. Hender det lurer seg inn ett eller to måltider til mellom 8 og 13.

Aldri oftere enn hver 3 time på dagen og så 1 gang mellom 21-08. Har prøvd å tilby puppen oftere i det varme været her, men hun vil ikke ha den da :p så kan jo si at hun styret det selv, men at det er rutine på det ;)

Min lille pike ❤️

Han har siden vi kom ut fra barneklinikken når han var 1,5 uke spist med knappe to timer mellom måltidene, de siste dagene, faktisk siden eg begynte å gi han litt grøt i 18-19 tiden så har han blitt mer sånn at det kan gå 4-5 timer mellom.. så det er sånn ca 10-13-16-grøt-20-23-05-10 :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Når hun vil

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Han er 16uker :) Koker vannet og lar det kjøle seg.. Får det på flaske, han svelger godt unna :)

Helsesøster sa til meg at vannet i Norge er så rent at det er unødvendig å koke det. Så jeg kommer ikke til å koke når hun skal få vann. Men regner med at det er lenge til ennå, hun har aldri fått noe annet enn morsmelk fra pupp, tar ikke flaske.

Helsesøster sa til meg at vannet i Norge er så rent at det er unødvendig å koke det. Så jeg kommer ikke til å koke når hun skal få vann. Men regner med at det er lenge til ennå, hun har aldri fått noe annet enn morsmelk fra pupp, tar ikke flaske.
Aldri til å bli klok på disse helsesøstrene. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gi litt kokt vann for å hjelpe han til å få opp rap.

Februar-14 mamma <3

Noen helsesøster sier du slipper, mens andre sier du må.. Jeg koker det for sikkerhets skyld, da det ikke tar lange tiden :) Drikker ikke lunket vann fra vasken selv, så hvorfor skal baby? Han vil ikke ha det kaldt :)

Back
Topp