Kaffe og amming

Perlemoren

Flørter med forumet
Altså.. Hvor mye kaffe drikker dere nå mens dere ammer? Jeg eeeelsker kaffe og lurer på hva som er "normalt" å få i seg.

Dere som drikker mye kaffe til vanlig, kutter dere ned nå eller fortsetter dere som før?

Er der noen som har merket det på baby hvis dere har drukket mye kaffe en dag/periode?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg drikker ikke kaffe i det heletatt, heller ikke te. Men søstreren min ammer også (fikk barn i mars) og henne drikker sikkert en 4 kopper om dagen, om ikke mer. :O

Sent from my iPhone using BV Forum

Max 2 kopper om dagen er det som anbefales både under graviditet og amming. For mye koffein kan gi urolige, irritable babyer og kolikk. Jeg drikker koffeinfri te og en latte en gang hver tredje måned els

Jeg drikker en kopp kaffe til dagen, det går helt fint :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg drikker en til to kopper hver dag. Bruker å amme henne før jeg tar en kopp kaffe.

Drikker en kopp kaffe og et glass te om dagen. I tillegg drikker jeg 2 koffeinfrie kaffeer 1 ammete og 1 kofeinfri te:) det hender at jeg drikker cola i tillegg men jeg har ikke merket noe annet oppførsel :) og masse vann for jeg er jo bare tørst ;)

Jeg drikker ca 2 kopper om dagen. Det må til, ellers blir det et styk grinete mor. Har ikke merket noe på snuppa:) men jeg passer på å ikke drikke mer enn anbefalt:)

Drikker 1-2 kopper hver dag. Fikk faktisk anbefalt av legen å drikke kaffe, for jeg har litt lavt blodtrykk. Alt med måte, tenker jeg.

Jeg drikker kaffe.. Har ikke vært så nøye på det nå, men prøvde å begrense meg til 2 kopper om dagen når jeg gikk gravid.. Blir vel fort litt mer en 2 kopper nå må jeg innrømme. Drikker automatisk mye mindre nå som jeg ikke jobber.. Kaffe er mer en sosial greie for meg. Det jeg lurer på er hva er 2 kopper? Er det de gamledagse koppene med Asjett under? Eller er det krus?

Jeg drikker kaffe.. Har ikke vært så nøye på det nå, men prøvde å begrense meg til 2 kopper om dagen når jeg gikk gravid.. Blir vel fort litt mer en 2 kopper nå må jeg innrømme. Drikker automatisk mye mindre nå som jeg ikke jobber.. Kaffe er mer en sosial greie for meg. Det jeg lurer på er hva er 2 kopper? Er det de gamledagse koppene med Asjett under? Eller er det krus?

Godt spørsmål, lurt på det samme.. Jeg drikker nok uansett 4 kopper kaffe til dagen, og da snakker vi mer krus enn pyntekopper. Merker ikke noe på ungen, han er like blid og sover likt uansett så da fortsetter jeg med det.

Godt spørsmål, lurt på det samme.. Jeg drikker nok uansett 4 kopper kaffe til dagen, og da snakker vi mer krus enn pyntekopper. Merker ikke noe på ungen, han er like blid og sover likt uansett så da fortsetter jeg med det.

Til min egen fordel velger jeg å tro det er krus jeg å;) hvis ikke drikker jeg veldig mye kaffe;)

Drikker ikke kaffe under graviditet el amming, men drikker gjerne to kopper te

Jeg hadde ikke lyst på når jeg var gravid, men nå har jeg lyst på hele tiden, hehe. Her varierer inntaket fra 1-4 kopper om dagen, merker ikke noe på lillemann, han er et sovedyr :)

Back
Topp