Hva skal man si til arbeidsgiveren sin?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Arbeidsgiveren min vet at vi holder på med IVF, men alikevel kløner jeg veldig med hva jeg skal si til de nå som vi har uttak på tirsdag og blir borte en hel dag fra jobb. (Det er nesten litt krise...)

Hva sa dere og var dere forresten på jobb dagen ved innsett? Håper det...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fortalt alt. Veldig befriende. Også fordi man får mye forståelse og ting blir tilrettelagt når det ikke gikk som det skulle. Var sykemeldt fra uttak til innsett (mandag-onsdag), men ble sykemeldt ut uka pga stressende jobb.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du får sykemelding fra sykehus/klinikk.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Arbeidsgiveren min vet at vi holder på med IVF, men alikevel kløner jeg veldig med hva jeg skal si til de nå som vi har uttak på tirsdag og blir borte en hel dag fra jobb. (Det er nesten litt krise...)

Hva sa dere og var dere forresten på jobb dagen ved innsett? Håper det...

Ble sykemeldt fra uttak til innsett. Sa at jeg hadde blitt syk

Borte 1 dag? Du skal vel ikke jobbe mellom uttak og innsett?
Hvis arbeidsgiveren din vet at dere holder på med dette, så tror jeg faktisk de også vet at dette er tungt både psykisk og fysisk, og dermed også har god forståelse for at du blir borte et par dager.

Jeg for min del, ble dårlig gjennom alle forsøkene mine og ble sykemeldt fra sprøytedag 4 og godt over innsett. Jeg måtte kjøre frem og tilbake til riksen to ganger hver dag fra sprøytedag 4, og hadde ikke sjans til å jobbe.
Jeg sa ingenting til arbeidsgiver. Følte ikke de hadde noe med dette.

Vet hvordan du har det. Jeg har ikke sagt noe selv til min jobb. Var litt heldig og, fikk sykemelding for fredag og mandag. Tilbake på jobb på tirsdag, ingen ante noe. Masse lykke til.

Vet hvordan du har det. Jeg har ikke sagt noe selv til min jobb. Var litt heldig og, fikk sykemelding for fredag og mandag. Tilbake på jobb på tirsdag, ingen ante noe. Masse lykke til.
Her vet de det heller ikke. De har jo ikke krav på å vite noe heller. Startet i ny jobb i februar å syns så er å litt kleint. Kjenner dem ikke så godt

Takk for alle svar :) Jeg er som deg Hero, i ny jobb så jeg kjenner veldig på at jeg fortsatt er i prøvetid. Det gjør situasjonen så utrolig mye vanskeligere. Men jeg må uansett si at jeg blir borte på tirsdag og torsdag, så går jeg nok på jobb på onsdag hvis jeg er i form. Ikke lett å planlegge å være borte når man har en jobb som krever utrolig mye.

Samboeren min snakket med en venn av seg som er lege, og han hadde uoppfordret sagt at jeg bør sykemelde meg i lengre tid. Syns det høres så rart ut, for det er vel veldig få av oss som sykemelder oss i rugeperioden? (Såfremt man ikke blir syk selvfølgelig).

Til sjefen min er jeg veldig åpen om alt i forhold til ivf prøvingen pga jeg jobber i butikk og blir jeg dårlig blir jeg sykemeldt og da er det greit at sjefen vet hva som foregår. Syns også det er greit i forhold til når vi skal på innsett å slik siden vi bor i Eidsvoll og hører til st. Olavs.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg er også i ny jobb, og har vært åpen fra første dag. Utrolig befriende, får masse støtte. Jeg har dessverre byttet jobb etter 3 forsøk.. Måtte finne en jobb som krever mindre av meg nå i denne livsfasen - det ble alt for krevende for meg. Nå har jeg prioritert jobben i altfor mange år, nå prioriterer jeg familie. Ved de siste forsøkene har jeg vært mye sykmeldt. Fra 2. uke på spray, og ut rugeperioden. Sliter med haugevis av bivirkninger:-( psykisk er det også meget tøft. Etter mange forsøk har jeg lært å ta vare på meg selv. Håper vi klarer det snart<3

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Takk for alle svar :) Jeg er som deg Hero, i ny jobb så jeg kjenner veldig på at jeg fortsatt er i prøvetid. Det gjør situasjonen så utrolig mye vanskeligere. Men jeg må uansett si at jeg blir borte på tirsdag og torsdag, så går jeg nok på jobb på onsdag hvis jeg er i form. Ikke lett å planlegge å være borte når man har en jobb som krever utrolig mye.

Samboeren min snakket med en venn av seg som er lege, og han hadde uoppfordret sagt at jeg bør sykemelde meg i lengre tid. Syns det høres så rart ut, for det er vel veldig få av oss som sykemelder oss i rugeperioden? (Såfremt man ikke blir syk selvfølgelig).
Kommer jo Ann på hvordan man takler det å hva slags jobb man har. Det jeg gjorde var at samme dag som uttak ringte jeg sjefen å sa at jeg hadde blitt syk. Så etter uttaket ringte jeg igjen jobben å sa at jeg hadde blitt sykemeldt hvertfall til og med onsdag (uttak mandag) ingen spørsmål, men bare god bedring tilbake

Jeg anbefaler deg absolutt ikke å gå på jobb den dagen mellom uttak og innsett. Hele prosessen er tung for kroppen og psyken. Kanskje mer enn man kjenner der og da. Sov lenge og gjør deg klar for å ta godt imot det befruktede egget! :)
Jeg har selv kun vært sykemeldt de 3 dagene for uttak og innsett, men ved det forsøket som gjorde meg gravid hadde jeg innsett rett før juleferien, og dermed 2 uker fri fra jobb kombinert med rugeperioden.
For min del har det, særlig rett etter de første negative forsøkene, vært viktig å føle at jeg har gjort det jeg har kunnet for at forsøket skal være suksess, og jeg ville nok vurdert å be om litt ekstra ro for å komme meg ved et evt nytt forsøk slik jeg ser det nå. Problemstillingene på jobb blir små i forhold til dette store og viktige prosjektet.

Lykke til, både med forsøket og med avgjørelsene rundt!

Jeg har vært sykemeldt fra uttak til innsett. Ved en del av forsøkene har jeg også vært sykemeldt rugeperioden fordi det har vært stressende på jobb..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk igjen for alle svar. :) Endte opp med å skal si fra i morgen. Orket ikke alle spørsmålene rundt om når jeg er tilbake og hva jeg har/ikke har fått gjort. Så får vi se hvor mye sykemelding jeg får/tar ut.

Back
Topp