Hvordan er det å legge

Førstegangs

Glad i forumet
babyene deres for kvelden? Vi har hatt litt problemer med dette siden starten. Fant ut at vippestol var gull verdt, men etter noen mnd. med dette er vi veldig lei. Det tar tid og det er ikke sånn det skal være. Både i går og i dag har vi bare lagt han. Han har skreket, litt sånn trass-aktig, men sovnet etter ganske kort tid. Vi hører selvfølgelig an gråten. Dette har funket. Han sovna rundt 20 i kveld, i motsetning til 21-21.30. Synes det blir for sent og jeg er da så sliten etter hele dagen med han, at det bare er å finne senga selv. I går ble det veldig sent, men det kan ha noe med vaksina på mandag.
 
Vetla sovner rundt 2030 nå, men er mer trassig ved denne alderen ja. Men de kan nok få grine litt nå, så lenge en går inn å klapper og koser litt, slik at de forstår vi er der, men nå er det natt. Vi kan jo slite oss ut på laange dager og seeene kvelder, så de må etterhvert få en viss rutine på legging, for å ha en glad og blid mamma:) går seg til etterhvert!!!
 
Vår lille har alltid vært enkel å legge. Legger henne mellom 18:45 og 19:15 hver dag. Men i det siste har hun vært litt mer urolig, har da 'wrapet' henne i teppe med armene inntil kroppen, roer seg med en gang :)
 
Ganske enkel han her og. Først grøt ca 1730, pysj og amming før jeg legger han i senga og synger noen sanger, spiller musikk fra en sånn spilledåse og sier god natt og går ut. Rutiner er viktig ! Pusler som regel med bretting av tøy etc mens han finner roen, og går jeg ned fra loftet når jeg hører at han har sovnet. Evt.går inn hvis han roper på meg. Veldig lite gråt på han, men han kan kave litt før han sovner.
 
Begynner legge ritualet med grøt til kvelds og så er det å skifte bleie og få på pysj og så er det å legge henne i sengen og snakke litt til henne og kose litt og så sette på uroen :) og så er hun borte i drømmeland på 5 min :) begynner kl 18 med kvelds og så er hun i seng innen 19 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her begynner vi kveldsstellet ca 18.30-19.00, og da får han mat på sengekanten før han legger seg. Får ikke noe faste måltider med fast føde enda. Sovner som regel innen 19.30-20.00. Pga kolikk og masse grining de første mnd ble han vandt til byssing, men nå har vi lagt han uten å bysse i ei uke. Noen dager innfinner han seg med det, andre "trasser" han. Lett å høre at han bare er veldig irritert og sint. Tenker vi for gi det en tid før vi kan forvente at leggingen vil foregå uten grining, babyer er vanesterke :) men syns det går overraskende bra!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her begynner vi kveldsstellet i 18-tiden. Da skifter vi til nattbleie, tar på pysjen, d-dråper, vasker litt, kosesnakker sammen. Så går vi på rommet hvor det er luftet & blitt mørkt (utenom en nattlampe). Der synger vi alltid to nattasanger. Så får han mat og sovner til puppen. MEN han sovnet av seg selv forleden, uten pupp! Såååå stolt:) etter mat var han helt rolig, jeg gikk vekk men kom inn å tittet regelmessig. Etter 10 min sovnet han:) så tenkte å begynne med det!:)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vår lille har alltid vært enkel å legge. Legger henne mellom 18:45 og 19:15 hver dag. Men i det siste har hun vært litt mer urolig, har da 'wrapet' henne i teppe med armene inntil kroppen, roer seg med en gang :)
Samme her. Men vi har pakket ham inn i baby swaddleren hver kveld siden starten da. Han sovner fort (i senga si) rundt 19, men har i det siste vært litt urolig før han sovner. Har også våknet etpar ganger og trenger smokken. Men stort sett går det veldig greit. Ikvrld måtte jeg imorovisere litt for å feste på swaddleren litt løsere da, for det er så varmt (har vært over 25 grader i hrle dag!)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
stort sett i seng rundt 20. noen ganger før noen ganger seinere. alt avhenger av hvor mye søvn det er på dagen. men legger vi rundt 19.30-20 så er hun flinkest å legge seg. steller, koser, mater og leker litt (les: latterkrampe) før legging. hun blir såå gira og blid når hun er trøtt om kvelden. vi legger henne stort sett med smokken og kosen, så sovner hun fort. er på rommet, må gi smokken noen ganger (kjapt) for hun lager noen blåselyder og smokken spretter ut en del :)
 
Her har han vært kjempe flink å legge seg litt over 1 mnd (uten byssing, bare synging å ut og inn igjen for å gi smokk) (da han sleit å sovne av seg selv fra begynnelsen/nyfødt).
Men nå har han begynt med det igjen (bare skriker å vil opp) Så nå er vi på'n igjen med 2 timers legging :(
Hva som gjør det aner jeg ikke..
Har samme rutinene hver dag og legger han når han begynner å bli trøtt (aldri overtrøtt).
 
Her har han vært kjempe flink å legge seg litt over 1 mnd (uten byssing, bare synging å ut og inn igjen for å gi smokk) (da han sleit å sovne av seg selv fra begynnelsen/nyfødt).
Men nå har han begynt med det igjen (bare skriker å vil opp) Så nå er vi på'n igjen med 2 timers legging :(
Hva som gjør det aner jeg ikke..
Har samme rutinene hver dag og legger han når han begynner å bli trøtt (aldri overtrøtt).
Prøvd husk-metoden? Funker veldig bra her.
Legger bare en hånd på brystet og hyyyyyyssssssjer til hun roer seg.
 
Her er baby umulig å legge til alle dupper. Å aller verst om kvelden. Bruker til slutt å sovne i 21 tiden. Skal bare sovne i armene mine. Byssing måtte jeg slutte med, han er alt for tung. Noen tips? Han skriker alltid før han sovner inn. Noen ganger i 30 sekunder andre ganger i 10 min.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er baby umulig å legge til alle dupper. Å aller verst om kvelden. Bruker til slutt å sovne i 21 tiden. Skal bare sovne i armene mine. Byssing måtte jeg slutte med, han er alt for tung. Noen tips? Han skriker alltid før han sovner inn. Noen ganger i 30 sekunder andre ganger i 10 min.


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg bruker sound sleeper app hvis hun er urolig. Vet det funker på mange.
 
Hvordan går leggingen for dere? Her er det like mye skriking hver kveld. Han vil bare ikke godta det! Må stå på rommet med han lenge før han til slutt sovner av utmattelse. Utrolig kjedelig når det skal være sånn hver kveld. Det blir en dårlig avslutning på dagen både for oss og han :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå har det vært veldig bra her i det siste. Lagt han kl 20. De første dagene skrek han til han ga opp. Ikke grining, men trassing. Så kunne vi plutselig legge han etter å ha gitt han ei flaske melk inne på rommet hans, uten skriking :) Sover i opptil 12 timer. I dag sovna han helt utslitt kl.19! Målet vårt er å få lagt han til 19, så nå ser det jo lovende ut :)
 
Nå har det vært veldig bra her i det siste. Lagt han kl 20. De første dagene skrek han til han ga opp. Ikke grining, men trassing. Så kunne vi plutselig legge han etter å ha gitt han ei flaske melk inne på rommet hans, uten skriking :) Sover i opptil 12 timer. I dag sovna han helt utslitt kl.19! Målet vårt er å få lagt han til 19, så nå ser det jo lovende ut :)

La dere han og lot han skrike alene de første kveldene da? Kanskje han holder lenger her siden vi stadig vekk kommer inn. Men her har vi problem med at han må opp å rape når han har grått en stund, ellers bare våkner han. Så må nesten ta han opp.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lot han skrike ja. Vi hørte an hva slags skriking det var selvfølgelig. Vi har prøvd flere ganger før, men vi også gikk inn igjen og tok han opp. Det endte med en veldig blid gutt som fikk det akkurat som han ville :D Så bestemte vi oss bare for at nå har han blitt såpass "stor" at skal vi få til dette her, så må vi bare gjøre det sånn. Det funka for oss ihvertfall :) Et par-tre dager, så skjønte han at når han blir lagt i senga, så er det natta :)
 
Back
Topp