Smører du..?

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Eller har du tenkt å begynne?
Da tenker jeg magen pga strekkmerker og mellomkjøttet for å unngå rifter.. og har dere tenkt å ta bringebærblad?

Jeg brukte bringebærbladkapsler og te med første med andre begynte jeg , men hadde så pillevegring så ble ikke mange gangene...

Aldri smurt mellomkjøttet.. tenkte å begynne men ble liksom aldri noe av..

i forrige svangerskap smurte jeg på magen i begynnelsen, men så fikk jeg hyperemesis og etter det orka jeg ikke lukta på olja jeg brukte :p

Såå hva skal dere? :)

Husker når jeg gikk gravid med sønnen min så var det veldig diskusjon om disse bringebærpillene og det kom frem at dette er sterkt frarådet. Lurer på om det va ei som fant en artikkel om dette. Så her blir det ihverfall ikke tatt i bruk. Smørte mellomkjøttet sist med Weleda i noen uker før og fikk kun ett par små rifter inne i heimen :p men det kan også være at jeg pressa i 1 time så ting fikk tid og strekkes :p smørte magen med kakaokrem etter dusjing og gjør d nå også... Fikk bare ett par lyse merker rundt navlen sist helt på slutten, smører nå også... Tenker det er bedre å prøve å forebygge... Vet jeg hadde blitt irritert for ikke å ha prøvd ihverfall hvis jeg hadde fått masse merker og revna nedentil mn trenger jo absolutt ikke være smøringen som gjor det... Strekkmerker er jo mer hormonellt!

Smører magen når jeg husker det enten med en krem eller en olje. Alt etter hva jeg gidder. Hehe. Oljen er litt grisete så den smører jeg i så fall med kun når jeg legger meg.
På varme kvelder er det deilig med kremen for det kjøler litt ned også. :)

Jeg fikk ingen strekkmerker sist, da brukte jeg dr greve sin krem hele svangerskapet, men tviler vel på at det har så mye med det å gjøre. Tenker uansett at det er greit å smøre, så bruker den nå også, men er ikke like flink til å komme på det denne gangen. Revna skikkellig sist (i alle retninger, jordmor og lege jobbet sammen og sydde på meg i nesten 1,5 time!!!), så denne gangen tror jeg jeg skal ta meg bryet med å smøre/massere mellomkjøttet når det nærmer seg. Skader jo ikke å prøve.... :p

Husker når jeg gikk gravid med sønnen min så var det veldig diskusjon om disse bringebærpillene og det kom frem at dette er sterkt frarådet. Lurer på om det va ei som fant en artikkel om dette. Så her blir det ihverfall ikke tatt i bruk. Smørte mellomkjøttet sist med Weleda i noen uker før og fikk kun ett par små rifter inne i heimen :p men det kan også være at jeg pressa i 1 time så ting fikk tid og strekkes :p smørte magen med kakaokrem etter dusjing og gjør d nå også... Fikk bare ett par lyse merker rundt navlen sist helt på slutten, smører nå også... Tenker det er bedre å prøve å forebygge... Vet jeg hadde blitt irritert for ikke å ha prøvd ihverfall hvis jeg hadde fått masse merker og revna nedentil mn trenger jo absolutt ikke være smøringen som gjor det... Strekkmerker er jo mer hormonellt!
husker det var litt diskusjon ang bringebærblad, men nå er jeg helsekostfreak så ikke redd for bringebærblad ;) så lenge det er i slutten av svangerskapet vel og merke ;)

Last edited:
Jeg fikk ingen strekkmerker sist, da brukte jeg dr greve sin krem hele svangerskapet, men tviler vel på at det har så mye med det å gjøre. Tenker uansett at det er greit å smøre, så bruker den nå også, men er ikke like flink til å komme på det denne gangen. Revna skikkellig sist (i alle retninger, jordmor og lege jobbet sammen og sydde på meg i nesten 1,5 time!!!), så denne gangen tror jeg jeg skal ta meg bryet med å smøre/massere mellomkjøttet når det nærmer seg. Skader jo ikke å prøve.... :p

Huff det hørtes ikke godt ut..
ble klipt første gangen for jordmora trodde jeg kom til å få 3-4gradsrifter... (pressa i 2timer og 40min) de stinga er så plagsomme.. forrige gang fikk jeg en bitteliten rift bare så slapp å sy.. Så befriende etter fødselen uten de stinga ;)

Skader ikke å prøve å smøre tenker jeg også, men det var det med å huske det da :p kanksje få samboern til å gjøre det :p haha

Huff det hørtes ikke godt ut..
ble klipt første gangen for jordmora trodde jeg kom til å få 3-4gradsrifter... (pressa i 2timer og 40min) de stinga er så plagsomme.. forrige gang fikk jeg en bitteliten rift bare så slapp å sy.. Så befriende etter fødselen uten de stinga ;)

Skader ikke å prøve å smøre tenker jeg også, men det var det med å huske det da :p kanksje få samboern til å gjøre det :p haha
Hehe... den tanken har jeg vært inne på også.... ;)

Smører ja :)

Har ikke tro på at det stopper strekkmerker hvis det skulle komme, men har troen på at det hjelper mot klør, og myker opp huden så den er mer tøyelig. Alle steder ;) Så jeg smører heeelt forfra og heeeelt bak :p

Smører ja :)

Har ikke tro på at det stopper strekkmerker hvis det skulle komme, men har troen på at det hjelper mot klør, og myker opp huden så den er mer tøyelig. Alle steder ;) Så jeg smører heeelt forfra og heeeelt bak :p

Strekkmerker er vanskelig å bli kvitt, men lysner endel etterhvert.. men skader ikke å smøre, om det forebygger eller ikke, det er en annen sak ;) Mye kommer innenfra også :) Altså, spise mye sunt fett som omega 3 og drikke vann osv..

Eg smørte heile meg heile forrige svangerskap men har likavel strekkmerke øve ALT:-p smørte ikkje mellomkjøttet, men revna ikkje. Blei klipt og fekk nåken sting inni der:-p Har ikkje vore nevneverdig plaga med da.

Smører magen med vanlig fuktighetskrem og prøver å være flink å drikke mye vann
Har bestilt olje for å smøre nedentil, men der sto det at en ikke skulle bruke den før uke 32 tror jeg. Verdt et forsøk hvertfall!

Smører magen med vanlig fuktighetskrem og prøver å være flink å drikke mye vann
Har bestilt olje for å smøre nedentil, men der sto det at en ikke skulle bruke den før uke 32 tror jeg. Verdt et forsøk hvertfall!
ja, er på slutten engang, husker ikke helt uke nret :)

Har ikke tenkt å bruke noen ekstra kroner på kremer for å unngå strekkmerker.
Strekkmerker er jo hormonelt sies det så da vil jo ikke kremer ha noen effekt. Utenom på kløen da.
Krysser heller fingrene på at jeg slipper billig unna ;)

Jeg smører magen ja, ellers hadde jeg klødd meg ihjel. Huden strekkes noe voldsomt og blir lett tørr. Strekkmerker har jeg i fra før, men har faktisk fått dempa ned mine med bruk av Bio-oil. Den er veldig god. Ellers så bruker jeg Estelle & thild Pregnancy oil. Den er litt mere fet, vist jeg er veldig tørr i huden.
Dr Greve Strekkmerkekrem bruker jeg innimellom. Lukter godt.

Brukte ikke olje nedentil med nr.1. Og revna voldsom..! 7 sting!! :(
Brukte en olje fra helsekost på nr.2 og revna nesten ikke. Så har litt trua på den oljen. Men har aldri brukt de bringebærbladkapslene.. og kommer heller ikke til å gjøre det nå.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Smører magen hver dag - men ikke for å forebygge strekkmerker.. De kom forrige gang selv med masse smøring så de kommer om man vil eller ei :) Smurte ikke nedentil - fikk kun 1 pyntesting. Ikke tenkt på om jeg skal gjøre det denne gang :confused:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp