Mener han det fordi det er så mye sukker i babygrøt man kjøper i butikken?Fedon Lindberg sier det er nesten det samme som sukkerbunn(hvetegrøt laget av siktet hvetemel)
Sent from my iPhone using BV Forum
Lillegutt 5/3-14 <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mener han det fordi det er så mye sukker i babygrøt man kjøper i butikken?Fedon Lindberg sier det er nesten det samme som sukkerbunn(hvetegrøt laget av siktet hvetemel)
Aner ikke, bare husker han sa det inneholder nesten det samme som sukkerbunn. Tror det gikk mye på siktet hvetemel...Mener han det fordi det er så mye sukker i babygrøt man kjøper i butikken?
Lillegutt 5/3-14 <3
Aha, hørtes uansett ikke så bra utAner ikke, bare husker han sa det inneholder nesten det samme som sukkerbunn. Tror det gikk mye på siktet hvetemel...
Nå skal jo ikke babyer ha kumelk før de er 1 år, så det er vel en selvfølge uansett om det er hjemmelaget eller ferdiggrøt som skal blandes med melk...Hjemmelaget grøt bør tilberedes med morsmelk eller morsmelkerstatning fram til barnet er 1 år, fordi det gir bedre jerntilførsel.
Ferdiggrøt har tilsatt jern og det har ikke hjemmelaget, kun det som er naturlig i melet men for å hjelpe å absorbere jern skal det blandes med mm eller mme og ikke vann ( det var selvsagt ikke kumelk )Nå skal jo ikke babyer ha kumelk før de er 1 år, så det er vel en selvfølge uansett om det er hjemmelaget eller ferdiggrøt som skal blandes med melk...
Jeg laget havregrøt med mme, for den kan du fint koke som med vanlig melk. Med mm må du lage tykk med vann og sped ut med mm, blir ikke like god. Jeg lager havregrøt med melk til meg selv også, ikke med vann (kumelk vel og merke).
Når man begynner med fast føde er det anbefalt å gi mm i maten eller i tillegg i samme måltid, for ensymene i mm hjelper å fordøye maten
4mnd begynner vi tenker jeg.
Sent from my iPad using BV Forum
Vi og. Begynte ved 6 mnd sist, altfor sent, sånn sett i retrospekt.
Man skal vel egentlig ikke ha behov for å redusere melkemengden, men at grøten kommer i tillegg fordi baby trenger mer. Fikk tips om å begynne med fast føde ved neste økedøgnperiode rundt 6mnd alder istedenfor ut fra datoen barnet blir 6 mnd, det synes jeg hørtes lurt ut enten man har for mye eller for litePappan gleder seg til å begynne med grøt, for Han elsker det selv! Men jeg vil ikke begynne før 6mnd, har så mye melk og et behov for å bli kvitt det - vil ikke tulle med å redusere melkemengden før jeg må..
Sent fra min LT26i via Tapatalk
Hvorfor følte du at det var i seineste laget?
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Vi begynte med smaksprøver, men var ikke noe fast før 6 mnd. Så opplevde vi at da hun var 7 mnd var det dager hvor hun nektet å spise. Ville bare ha melk og det førte jo til at hun gikk ned i vekt. Var jo mer aktiv og krabbet mye rundt, så behovet for mat økte jo natruligvis. Så sånn sett vil jeg si meg enig i at det kan være sent å begynne når de er 6 mnd. Mange her inne vil nok oppleve at barna nekter å spise.Hvorfor følte du at det var i seineste laget?
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app