Koke vann til grøt?

MarsMamma2015

Betatt av forumet
Må man koke vannet til grøten nå som de er over 6 mnd? Glemte å spørre helsesøster på siste kontroll. Spurte om koking av andre ting som drikkeflasker ol. (Ikke til mme) som ikke trengs å kokes mer enn en gang i blant, fikk jeg til svar. Og lurte også på om vannet til grøt trenger å koke opp? Skal selvfølgelig fortsatt bruke kaldt vann fra springen som utgangspunkt, men tenker at jeg kan varme det til ønsket temperatur og ikke helt til kokepunktet. Da slipper baby å bli så forferdelig frustrert over å måtte vente på at maten skal bli kald nok :) Tenkte kanskje noen her visste eller har spurt? Hvis ikke ringer jeg jo helsesøster og spør.
 
Jeg har fått høre at vannkvaliteten i Norge er så god at man ikke trenger å koke vannet, vi har aldri kokt vann til grøt her. Når guttungen åler seg rundt på gulvet og spiser støvdotter og hår ser jeg ikke behovet. Til jul fikk vi tidenes mest geniale vannkoker, man kan regulere temperaturen fra 60-100 grader ved å trykke på en knapp.
 
Jeg har fått høre at vannkvaliteten i Norge er så god at man ikke trenger å koke vannet, vi har aldri kokt vann til grøt her. Når guttungen åler seg rundt på gulvet og spiser støvdotter og hår ser jeg ikke behovet. Til jul fikk vi tidenes mest geniale vannkoker, man kan regulere temperaturen fra 60-100 grader ved å trykke på en knapp.

Høres logisk ut :) Og for en genial vannkoker! Vet du hvor den er kjøpt?
 
Bauhaus, men jeg har sett den hos andre elektronikk butikker senere. Merket er menuett.
 
Her kokes ikke vannet lenger!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Koker vannet i vannkoker om kvelden og lar det avkjøles til neste morgen, åsså varmer jeg det i mikroen når han får frokost/kvelds :) Hvis jeg glemmer og koke vann tar jeg bare kaldt fra springen å varmer i mikroen :)
Ei venninne brukte bare lunkent vann fra springen til grøt, datteren hennes ble aldri syk elns :)
 
Back
Topp