Flere spørsmål

Hassog

Flørter med forumet
Samler spørsmålene mine her.

1) hvor lenge skal man koke flasker, smokker og pumpesettet?

2) når kan man gi dem vann fra kranen?

3) hva gjør man om gulpingen blir verre når man gir dem fastføde? Man må jo gi dem noe annet itillegg til mm etter 6mnd.

4) jeg merket noe som riskorn nede i gommen som var der i ca 3 uker liksom, til og begynne med var det som 2 lille prikk og så ble det et litt større riskorn, noe som jeg trodde var ei tann men nå idag er det helt borte. HVA kan det ha vœrt?

5) jenta mi kan ikke finne søvnen selv. Hun må bysses alltid. Det er mye lettere om dagen. Om kveldene kan det ta 2 timer til hun søvner eller at hun plutselig blir helt våken når vi legger henne ned. Da blir neste forsøk om 2 timer. Har dere noen råd om hvordan skal vi lœre henne å søvne eller avvenne byssinga?

6) nar skal man få mensen igjen?

Det var alt foreløpig:)

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Samler spørsmålene mine her.

1) hvor lenge skal man koke flasker, smokker og pumpesettet?

2) når kan man gi dem vann fra kranen?

3) hva gjør man om gulpingen blir verre når man gir dem fastføde? Man må jo gi dem noe annet itillegg til mm etter 6mnd.

4) jeg merket noe som riskorn nede i gommen som var der i ca 3 uker liksom, til og begynne med var det som 2 lille prikk og så ble det et litt større riskorn, noe som jeg trodde var ei tann men nå idag er det helt borte. HVA kan det ha vœrt?

5) jenta mi kan ikke finne søvnen selv. Hun må bysses alltid. Det er mye lettere om dagen. Om kveldene kan det ta 2 timer til hun søvner eller at hun plutselig blir helt våken når vi legger henne ned. Da blir neste forsøk om 2 timer. Har dere noen råd om hvordan skal vi lœre henne å søvne eller avvenne byssinga?

6) nar skal man få mensen igjen?

Det var alt foreløpig:)

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Kan ikke svare på alt, men kan svare på noe :)

1. Jeg har brukt å koke det i 10 min, men har lest at etter 3mnd-alder holder det å ta dem i vaskemaskiner. Jeg koker fortsatt.
5. Vår lille gutt måtte også bysses til vi forrige uke bestemte oss for at det var nok. Nå følger vi de samme rutinene vi hadde før, men legger han rett ned i senga. Han griner fortsatt endel, men vi sitter med ham til han er rolig før vi går ut og går inn igjen om han begynner å gråte. Det var det som funket best her. Han sovner rundt halv 8-8(begynner kveldsstellet ca. 18.45 og så får han mat på sengekanten). Noen netter har han våknet og holdt det gående opp til 3 timer, andre sover han med unntak av en mating.
6. Jeg fikk mensen igjen rett etter renselsen var ferdig. 6-7 uker ca :(



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tenkte bare svare på en av de.. :)
4) Jeg tror nok at det kan ha vært en tann. Innbiller meg at tannkjøttet kan svelle litt opp på en måte, slik at det dekker tanna igjen, slik at de kommer og forsvinner litt igjen? Men mulig jeg har helt feil der..
 
Kan ikke svare på alt, men kan svare på noe :)

1. Jeg har brukt å koke det i 10 min, men har lest at etter 3mnd-alder holder det å ta dem i vaskemaskiner. Jeg koker fortsatt.
5. Vår lille gutt måtte også bysses til vi forrige uke bestemte oss for at det var nok. Nå følger vi de samme rutinene vi hadde før, men legger han rett ned i senga. Han griner fortsatt endel, men vi sitter med ham til han er rolig før vi går ut og går inn igjen om han begynner å gråte. Det var det som funket best her. Han sovner rundt halv 8-8(begynner kveldsstellet ca. 18.45 og så får han mat på sengekanten). Noen netter har han våknet og holdt det gående opp til 3 timer, andre sover han med unntak av en mating.
6. Jeg fikk mensen igjen rett etter renselsen var ferdig. 6-7 uker ca :(

Koker du de etter hvert bruk eller en gang om dagen?

Sent from my iPhone using BV Forum



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan ikke svare på alt, men kan svare på noe :)

1. Jeg har brukt å koke det i 10 min, men har lest at etter 3mnd-alder holder det å ta dem i vaskemaskiner. Jeg koker fortsatt.
5. Vår lille gutt måtte også bysses til vi forrige uke bestemte oss for at det var nok. Nå følger vi de samme rutinene vi hadde før, men legger han rett ned i senga. Han griner fortsatt endel, men vi sitter med ham til han er rolig før vi går ut og går inn igjen om han begynner å gråte. Det var det som funket best her. Han sovner rundt halv 8-8(begynner kveldsstellet ca. 18.45 og så får han mat på sengekanten). Noen netter har han våknet og holdt det gående opp til 3 timer, andre sover han med unntak av en mating.
6. Jeg fikk mensen igjen rett etter renselsen var ferdig. 6-7 uker ca :(



Sent from my iPhone using BV Forum

5. Bra det har funket for dere. Hos oss blir det bare mer våkenhet og babling. Kanskje hun tror det er leketid.

6. Ammer du eller ikke? Jeg ammer og har ikke fått det enda.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
5. Bra det har funket for dere. Hos oss blir det bare mer våkenhet og babling. Kanskje hun tror det er leketid.

6. Ammer du eller ikke? Jeg ammer og har ikke fått det enda.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Koker det for hver gang jeg har brukt det, men vet ikke om det er nødvendig :)
Ah...Men hun må vel sovne til slutt? Hvis dere vet hun er trøtt, tar kanskje bare noen dager før hun skjønner det? Men det er jo lett å si for meg, alle babyer er jo så forskjellige. Det som funker her denne uka, funker som regel ikke like bra neste uke. Endrer seg hele tida :)
Ammer:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Samler spørsmålene mine her.

1) hvor lenge skal man koke flasker, smokker og pumpesettet? jeg er sluttet å koke, vetla er 5 mndr.

2) når kan man gi dem vann fra kranen? fra 5 mndr .

3) hva gjør man om gulpingen blir verre når man gir dem fastføde? Man må jo gi dem noe annet itillegg til mm etter 6mnd. Tror ikke det er så mye å gjøre med det, lukkemuskelen er fremdeles ikke ferdig utviklet. Pleier komme seg rundt 12 mndrs alder.

4) jeg merket noe som riskorn nede i gommen som var der i ca 3 uker liksom, til og begynne med var det som 2 lille prikk og så ble det et litt større riskorn, noe som jeg trodde var ei tann men nå idag er det helt borte. HVA kan det ha vœrt? ? :)

5) jenta mi kan ikke finne søvnen selv. Hun må bysses alltid. Det er mye lettere om dagen. Om kveldene kan det ta 2 timer til hun søvner eller at hun plutselig blir helt våken når vi legger henne ned. Da blir neste forsøk om 2 timer. Har dere noen råd om hvordan skal vi lœre henne å søvne eller avvenne byssinga? rett og slett bare slutte med det, gå inn og ut av rommet og roe og klappe, ta på. Gjenta ordene: " nå er det leggetid".

6) nar skal man få mensen igjen? etter ammeslutt, men noen får den før, gjerne når ammingen nedtrappes. Vet om noen som får den igjen sjøl om de fullammer.

Det var alt foreløpig:)

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Back
Topp