Brystbetennelse

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Da har jeg fått brystbetennelse, er egentlig helt jævlig. Hverfall når man skal ta seg av en baby oppi der hele. 39 i feber, fryser, verker i kroppen og ømme pupper. Fått tips om å tømme puppen ofte, varm dusj, og masere puppene. Noen som har andre tips eller erfaringer ?

stakkars deg! har du fått antibiotika?
Ja fikk resept i dag. Hun ville helst jeg skulle prøve natur måten først, men føler meg helt elendig så tror jeg begynner i dag. Typisk å få det når det er 1000 ting å ordne til dåpen på søndag:-O

Ja fikk resept i dag. Hun ville helst jeg skulle prøve natur måten først, men føler meg helt elendig så tror jeg begynner i dag. Typisk å få det når det er 1000 ting å ordne til dåpen på søndag:-O
Ta antibiotikaen du, så blir du raskere bedre :) god bedring!

Februar-14 mamma <3

Antibiotika hjelper fort. Vil også anbefale ullinnlegg, i tillegg til å amme og pumpe ofte. Hvis det er skikkelig tett og du ikke får ut noen ting kan du høre med legen om resept på syntocinon nesespray

Ta antibiotikaen, det hadde iallefall jeg gjort! Da merker du fortere bedring :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde det sist, 40,5 i feber og elendig form. Men legen ville ikke gi meg antibiotika først og det gikk helt fint over i løpet av et par døgn :) antibiotika kan redusere melkemengden og så får jo babyen det også.

Amme eller pumpe minst hver andre time døgnet rundt. Tøm puppene helt hver gang. Legg barnets hake mot områder som er ømme/røde/kuler. Varm brystene med varmepute/varme omslag/varm dusj el først. Masser kun etter at utdrivningsrefleksen er i gang og mens du ammer/pumper. Masser i lange drag ut mot brystvorten. Ikke ta direkte på brystknoppen, hold de alltid rene. Ha på store ullinnlegg som dekker hele puppen. Ikke gå med utrigning.

Ay caramba! God bedring <3

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Da har jeg fått brystbetennelse, er egentlig helt jævlig. Hverfall når man skal ta seg av en baby oppi der hele. 39 i feber, fryser, verker i kroppen og ømme pupper. Fått tips om å tømme puppen ofte, varm dusj, og masere puppene. Noen som har andre tips eller erfaringer ?
Huff, det der er så ille det! Hadde det selv. Slapp heldigvis å gå til legen. Jeg maserte der klumpene var og pumpet mens jeg maserte. Det hjalp hos meg. Og ble borte på 1 døgn, Men måtte gjøre det jevnlig.

"Hør, hør" til alt Mrs. Lutz sier.

Et ekstratips til varme omslag: dynk ei bleie i så varmt vann som du klarer og legg rundt/over brystet, det var bedre enn varmeflaske for meg hvertfall.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg begynte på antibiotika samme dag. Føler meg mye bedre.. Så angrer litt på at jeg ikke prøvde uten slik at baby hadde sluppet få det i melka.. Fullfører kuren nå, men skjer det igjen, skal jeg prøve å unngå bruk.. Takk for alle råd.

Jeg begynte på antibiotika samme dag. Føler meg mye bedre.. Så angrer litt på at jeg ikke prøvde uten slik at baby hadde sluppet få det i melka.. Fullfører kuren nå, men skjer det igjen, skal jeg prøve å unngå bruk.. Takk for alle råd.
Bare et par dager med antibiotika gjør mye, så kan du gjøre resten selv. Må ikke gå ferdig kuren hvis du føler du ikke har behov for det. Hvordan er formen nå?

Sent from my iPad using BV Forum

Og en ting til forebyggende: ikke fyrst på hender. Skal du rote rundt i fryseren ha på hansker

Bare et par dager med antibiotika gjør mye, så kan du gjøre resten selv. Må ikke gå ferdig kuren hvis du føler du ikke har behov for det. Hvordan er formen nå?

Føler meg egentlig helt fin nå.. ikke verking i ledd eller feber.. Usikke på brystene, men føler ikke de er spesielt vonde.:) Så det var utrolig deilig.. Alltid vært veldig nøye med å ha på tykke sokker hele tiden, men aldri tenkt på at man også må passe på hendene.. Takk for tips:)

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt antibiotika ut kuren, det er dumt å slutte for tidlig for så å la betennelsen mulig blusse opp igjen. Selvfølgelig skal man være restriktiv med inntak av legemidler når man ammer, men legen hadde ikke satt deg på en antibiotika som var skadelig for barnet. Når det kun er over en liten periode og kun en gang så tar ikke barnet noe som helst skade av det, da er det viktigere at du blir ordentlig frisk :) Om brystbetennelse skulle vise seg å bli et tilbakevennende problem for deg må du selvfølgelig vurdere antibiotikabruken og heller ha fokus på forebyggende tiltak :)

Fikk betennelse på sykehuset. Da fikk jeg kluter de hadde varma i mikroen for å ha inni bh. Ellers hadde jeg ullinnlegg. Tok noen dager å bli frisk, men jeg merka det godt når betennelsen slapp. Mannen min hadde kjøpt meg en sånn pose man varmer I mikroen fra claas. Den var så god! Kunne ikke tenkt meg barselstiden uten den! ❤

Back
Topp