Vannkopper

Lillfisen

Glad i forumet
Her i huset har verken mini på 4,5 mnd eller storejenta på 3,5år hatt vannkopper. En jente vi kjenner har fått vannkopper nå. Ville dere har prøvd å la ungene bli smittet?

Vi er altså hjemme i noen mnd både jeg og faren, så sånn sett har vi veldig god tid til sånt nå. Enklere enn om største skal få det i høst når hun begynner i barnehagen igjen etter et halvår. Da er vi begge mer eller mindre i jobb osv..

Skjønner at ikke alt kan planlegges. Hadde ikke stussa på å prøve å bli smitta hadde det ikke vært for minsta.. Er hun for liten? Bli fullamma, men vet jo at hun kan få det likevel. Er det sånn at da kan de få det igjen og greier?
 
ahhhh :) fant en artikkel nå som sa at barn under 1 år burde unngå smitte.. da vet jeg :)
 
Mi jenta fikk vannkoppene da hu var 3.5 mnd..og det gikk kjempe fint og var over på en 4-5 dager. Er veldig glad hun har hatt det siden det gikk så greit:) Spurte helsesøster om det og utsette di minste for smitte og hu anbefalte og vente til etter di var et halvt år hvertfall..men her ble hun smittet uten at jeg viste om det
 
Mi jenta fikk vannkoppene da hu var 3.5 mnd..og det gikk kjempe fint og var over på en 4-5 dager. Er veldig glad hun har hatt det siden det gikk så greit:) Spurte helsesøster om det og utsette di minste for smitte og hu anbefalte og vente til etter di var et halvt år hvertfall..men her ble hun smittet uten at jeg viste om det
Ja, ikke alltid så lett å unngå! Hadde største vært i barnehagen nå for tida ser jeg ikke bort i fra at vi hadde fått det i hus uansett. Men i og med at vi er på ferie tenkte jeg vi kunne drøye det og ikke aktivt oppsøke smitten :) Vi får ta det om noen mnd vis anledningen byr seg!

Godt at det gikk så greit for dere i alle fall :)
 
Back
Topp