Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aner ikke.. Men lurer veldig på hvordan det går med deg og veslafrøknaNoen som har erfaring med hvordan det er med St.Olavs og søskenforsøk? Hvor snart etter fødsel kan man starte?
Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Aner ikke.. Men lurer veldig på hvordan det går med deg og veslafrøkna??
Har du prøvd metformin for å gå ned? Jeg har begynt på det nå pga pco og man skal visst miste vekt på det ogTakk for det PlexyJa, satser på å få kommet godt ned i vekt nå! Er innstilt på at det ikke er noe diett, men en ny måte å leve på! Bare PCOSen er enig og samarbeider med vekta
![]()
Åh, hadde du fått til det hadde det vært helt suuuuupertI gang med fryseførsøk altså? Hvordan går det?
![]()
Såååå nydelig hun er!! Så bra dere endelig lykkes, håper lillebrøster er litt kjappere å lageHaha, morsomt vi er flere som lurer på det samme
Aaw, koselig at du spør☺ La ved et lite bilde jeg
Hun vokser og trives, blid og god.. er rundt 4 og en halv måned etter fødsel, og rundt 2 og en halv etter termin... Tror hun henger med rimelig greit mtp utvikling enda Jeg jobber for å komme meg ned i vekt, både mtp selvfølelse og det at vi håper på å få to tette (er i det øvrige sjiktet til St.Olavs mtp BMI), og det er så fin en motivasjon å ha henne i vogn eller i bæresele - herlig turkamerat
Har du prøvd metformin for å gå ned? Jeg har begynt på det nå pga pco og man skal visst miste vekt på det og
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg har ikke kjennskap til St. Olavs, men på Riksen har de ingen grenser for hvor tidlig man kan starte igjen etter fødsel. Men man må man som et minimum ha sluttet å amme.... Og dette vil jeg tro er felles for alle klinikker. Medisinene går over i melken til barnet og det anbefales ikke. Ammingen gjør jo dessuten at mensen som regel uteblir, og man må jo inn i syklus igjen før man kan sette i gang.
Jeg gav bare brystmelk i 14 uker, da datteren min var prematur og ikke greide å ta brystet. Jeg pumpet meg, men mistet melken etter 14 uker... Likevel fikk jeg ikke igjen mensen før etter 6 måneder.
Så vi kom igang med fryseforsøk da datteren min var 8 måneder. Det endte dessverre i en SA. Men ble gravid på fersk forsøk igjen da datteren min var 12,5 måneder og er nå i uke 17![]()
Såååå nydelig hun er!! Så bra dere endelig lykkes, håper lillebrøster er litt kjappere å lage![]()
De fleste med pco(s) kan ha god nytte av metformin slik at eggene kan fullføre modningen, og den kan dempe cystedannelse. Jeg er på prøveprosjekt nå for å se om det kan hjelpe frem til neste forsøk etter sommerenNå bruker jeg et vektprogram som jeg skal følge en stund fremover, så får vi se hvordan det går nå i første omgang![]()
Må man ikke ha den insulin resistensen for å ha nytte av metfromin i grunn??
De fleste med pco(s) kan ha god nytte av metformin slik at eggene kan fullføre modningen, og den kan dempe cystedannelse. Jeg er på prøveprosjekt nå for å se om det kan hjelpe frem til neste forsøk etter sommeren
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ja, amming og pumping er et styr med premature... Angrer og på at jeg lot meg presse. Satt bare hjemme og pumpet og pumpet og fikk den ene brystbetennelsen etter den andre. Den første tiden var mye preget av dårlig samvittighet og vonde følelser, og det er jeg lei meg for i dag. Det skulle jo bare vært kos.... En erfaring rikere til nr 2 kommer
Det med at "meieriet" skal være nedlagt skjønner jeg grunn...
Her fikk hun mm i ca to mnd bare, masse stress og press ang amming gjorde det hele vanskelig, melka forsvant gradvis. Hun var ivrig på å suge, men sovnet før hun fikk tatt noe... jeg angrer på at jeg ikke satte ned foten før slik at vi fikk startet med flaske før.. var så kjekt når vi fikk begynt med flaske og fikk tatt sonden
Tr har vært på besøk her, så ting skal være "på plass" sånn sett her daBlir spennende å se hvordan det blir framover nå