Kake til 1 årsdagen

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Tenkte jeg skulle prøve meg på bursdagskake til joakim. Men eneste jeg har bakt før er sånn standard langpanne sjokoladekake. Har lyst å lage noe litt mer spennende enn det. Men vet ikke hva.

Noen gode og helst lette forslag?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Det finnes mange fine ideer på nettet. Ellers så går det ann å kjøpe kakeformer som er formet som bil el bamse.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Pavlova :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du kan lage en langpanne og pynte som en fotballbane. De selger "pyntepakker" på rema med fotballmål osv. Eller du kan lage to runde sjokoladekaker og sette sammen som en katt. Det gjør jeg bestandig. Kjempelett og raskt.
Geletog er også en sikker vinner her.
ImageUploadedByBV Forum1399653629.064817.jpgImageUploadedByBV Forum1399653660.114377.jpgImageUploadedByBV Forum1399653704.197447.jpg

Inni kan du ha så mye godt! Jordbær mousse i sjokoladekaka er nydelig. :-)

Har du lyst å bruke fondant eller?

Sent from my iPhone using BV Forum

Is-ostekake er iallefall kjempelett å lage og kjempegodt. Men ikke typisk barnebursdag da :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Av langpanne er det lett å lage sjørøverskute:
Mi ble litt flat, men det skjedde no galt med kaka:p

ImageUploadedByBV Forum1399658090.309171.jpg

Inni kan du ha så mye godt! Jordbær mousse i sjokoladekaka er nydelig. :-)

Har du lyst å bruke fondant eller?

Har ikke peiling på baking jeg så hva er fondant?

Har ikke peiling på baking jeg så hva er fondant?

Tror og mener det er noe alla marsipan greier? :p men om det er feil så var det ikke min skyld :p

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Tror og mener det er noe alla marsipan greier? :p men om det er feil så var det ikke min skyld :p

Bruksområder er de samme. Men lettere å jobbe med. :) jeg bruker marsmellowsfondant. Rett og slett smeltet marsmellows, blandet med vann og melis slik at man kan jobbe med den. Genialt. :)

Så nettopp ett bilde av ei sjokoladekake som de hadde plassert ett duplo fly på toppen som krasjet i kaka. Da trengte ikke kaka se fin ut heller. Og trengte kun kake, duplofly og mann. Men finner det ike igjen.

ja deet her er sykt he he[:D] er sååå glad [:D] aat alt gikk så lett hadde jeg aldri trodd! men deet måvære menigen vi skal flytte da hi hi[;)] jeg jobber forsatt som frisør der nede lilletitti [:D]
Så den jeg å, genialt :p

Så den jeg å, genialt :p

Den ja :p haha. Måtte bare. Men ja, den kaka var genial. Tenker å lage den selv. :) brownie blir jo alltid seende litt kræsja ut her i huset. Og jeg elsker brownie :) de små får frukt. ;)

Bruksområder er de samme. Men lettere å jobbe med. :) jeg bruker marsmellowsfondant. Rett og slett smeltet marsmellows, blandet med vann og melis slik at man kan jobbe med den. Genialt. :)

Og fett! :p

Back
Topp