blå på leppene????

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
jeg fikk spørsmål i barnehagen i dag om je hadde reagert på at vesla blir blå på leppene etter hun har spist, noe jeg ikke har gjort.....
men de ansatte der hadde vist reagert på det flere av de.....

noen som har noe peiling på hva det kan skylles?????
 
Hmm... Nei, det er jeg ikke sikker på! Men ville nok nevnt det for en lege for sikkerhetsskyld :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Ville bedt de observere og skrive ned når det skjer. Hvis de har observert det over lengre tid. Og så ville jeg tatt det opp med lege om det fortsetter.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ville bedt de observere og skrive ned når det skjer. Hvis de har observert det over lengre tid. Og så ville jeg tatt det opp med lege om det fortsetter.


Sent from my iPad using BV Forum
Signerer.

Du får prøve å se etter når hun har spist du også. Rart hvis hun bare blir blå på leppene i bhg og ikke hjemme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmm, det har jeg aldri hørt om.. Har du sett noe slikt hjemme etter de sa det?:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmmm.... Dette fenomenet har jeg hørt om før, men husker ikke i hvilken sammenheng eller hvor jeg har hørt det.

Sikkert lurt å be bhg observere og skrive ned når det skjer, hvor lenge etter måltid det skjer, hva hun har spist osv.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Ingen erfaring desverre, men ville fulgt nøye med...:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Jeg husker Arvin ble blå i leppene en gang! Men da frøs han! Kanskje ho hadde spist noe kaldt eller var kald sjøl?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmmm.... Dette fenomenet har jeg hørt om før, men husker ikke i hvilken sammenheng eller hvor jeg har hørt det.

Sikkert lurt å be bhg observere og skrive ned når det skjer, hvor lenge etter måltid det skjer, hva hun har spist osv.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

kan du ikke si ifra om du husker noe mere a?? har aldri hørt om å bli blå på leppene uten å fryse je... :p

Jeg har aldri reagert på det, men får følge litt med, også får je spørre en lege om ser det mere, fastlegen min er jo mor/mamma i barnehagen så hu ser jeg jo innimellom :)
 
kan du ikke si ifra om du husker noe mere a?? har aldri hørt om å bli blå på leppene uten å fryse je... :p

Jeg har aldri reagert på det, men får følge litt med, også får je spørre en lege om ser det mere, fastlegen min er jo mor/mamma i barnehagen så hu ser jeg jo innimellom :)

Snuppa ble blå på leppene rett etter ho ble født, men ho hadde alt for lav temperatur. Bare 33grader.

Men jeg mener og ha lest et sted at blodsirkulasjon endrer seg når man spiser fordi magen og tarmene trenger mer blodtilførsel for å klare å fordøye maten. På samme måten som når man trener, så trenger musklene mer blod til å kunne utføre arbeidet. Men jeg er ikke sikkert. Det høres egentlig logisk ut at det kommer mindre blod til leppene, og da vil man bli blå når man spiser.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Snuppa ble blå på leppene rett etter ho ble født, men ho hadde alt for lav temperatur. Bare 33grader.

Men jeg mener og ha lest et sted at blodsirkulasjon endrer seg når man spiser fordi magen og tarmene trenger mer blodtilførsel for å klare å fordøye maten. På samme måten som når man trener, så trenger musklene mer blod til å kunne utføre arbeidet. Men jeg er ikke sikkert. Det høres egentlig logisk ut at det kommer mindre blod til leppene, og da vil man bli blå når man spiser.


Sent from my iPad using BV Forum
får se det ann noen dager å bestille en lege time om det ikke gir seg( men nå har je aldri reagert på dette da :p )
 
Aldri hørt om så vet ikke hva det kan komme av:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vil ikke skremme deg, men vet man kan bli blå på leppene ved hjertefeil..:)
Sikkert ikke det, for da hadde hun nok vært blå oftere;)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
kan du ikke si ifra om du husker noe mere a?? har aldri hørt om å bli blå på leppene uten å fryse je... :p

Jeg har aldri reagert på det, men får følge litt med, også får je spørre en lege om ser det mere, fastlegen min er jo mor/mamma i barnehagen så hu ser jeg jo innimellom :)
Har Google litt nå (Jada, det er ikke alltid så lurt :p)
Men ofte så kan det ha med oksygenmetning å gjøre, eller at det ikke er noen forklaring i det hele tatt.
Kan også som Ronja sier ha noe med hjertet og gjøre. Men det ville også vist seg med andre symptomer.

Ville nok ha fulgt med og observert det litt før jeg gjorde noe med det.
Men fortsetter det ville jeg nok kontakta lege.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Har Google litt nå (Jada, det er ikke alltid så lurt :p)
Men ofte så kan det ha med oksygenmetning å gjøre, eller at det ikke er noen forklaring i det hele tatt.
Kan også som Ronja sier ha noe med hjertet og gjøre. Men det ville også vist seg med andre symptomer.

Ville nok ha fulgt med og observert det litt før jeg gjorde noe med det.
Men fortsetter det ville jeg nok kontakta lege.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

haha har googla je også, og det var det je kom til også, får sjekke det ut litt iløpet av helga, også får je kontakte en lege om det vedvarer :p
 
Sjekk samtidig neglene hennes hvis du ser leppene blir blå. Om de også er blålige styrker isåfall det teorien om oksygenmetning. Men nå skal jo oksygenmetning være bra på slike små...Kan også evt være det Politifruen nevner. Hadde tatt det med lege ja, hvis det fortsetter.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp