Behandling bekkenløsning

Maiiks

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg er andregangfødende, med nr1 hadde jeg ikke en plage. Nå med nr2 i uke 18, er jeg nærmest invalidisert av bekkenløsning. Har fått henvisning til fysio, men det er lang ventetid:( Har også bestilt meg en stor, lang pute som skal hjelpe på nattesøvnen. Våkner 100 ganger hver natt når jeg snur me i søvne og da våkner av vondter. Det er vondt å sitte, ligge, stå og gå. Føler meg hjelpeløs :-( Er det noen som har prøvd noe annet de synes funka på bekkenløsning? Fotsoneterapi, svømming, akupunktur osv...? Hva kan man isåfall få dekt? Fysio blir dekt ved gabgvansker vet jeg, men hva med andre bahandligsmetoder?

Å hva er oddsene videre i svangerskapet? Kan bekkenløsning forsvinne om noen uker liksom eller er jeg stuck med et drittbekken nå??:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Ikkje noke kjekt med bekkenløsning! Eg har fått da tidlegare denne gangen, men er heldigvis ikkje"invalid" men gjere eg for mykje, får eg da igjen!!! Søskenbarnet mitt anbefalte å lese på foreningen for bekkenløsning! Har ikkje vore innom å sett enda. Er det legen som har sendt henvisning?? Evt kan du ta tlf rundt å høyre om dei har mulighet å få deg inn fortere! Kom fort til han eg hadde sist! Men hadde egentrening! Han masserte ikkje meg!

Jeg er andregangfødende, med nr1 hadde jeg ikke en plage. Nå med nr2 i uke 18, er jeg nærmest invalidisert av bekkenløsning. Har fått henvisning til fysio, men det er lang ventetid:( Har også bestilt meg en stor, lang pute som skal hjelpe på nattesøvnen. Våkner 100 ganger hver natt når jeg snur me i søvne og da våkner av vondter. Det er vondt å sitte, ligge, stå og gå. Føler meg hjelpeløs :-( Er det noen som har prøvd noe annet de synes funka på bekkenløsning? Fotsoneterapi, svømming, akupunktur osv...? Hva kan man isåfall få dekt? Fysio blir dekt ved gabgvansker vet jeg, men hva med andre bahandligsmetoder?

Å hva er oddsene videre i svangerskapet? Kan bekkenløsning forsvinne om noen uker liksom eller er jeg stuck med et drittbekken nå??:(

Samme erfaring som deg. Lite plager med nr 1, bekkenløsning fra uke 9 nå og omtrent ikke mobil nå i uke 15.

Jeg går på varmtvannsbassengtrening, bekkentrening i gruppe og behandling hos fysio, fordelt på 3 ganger per uke. Det jeg synes fungerer best er bassengtreningen i varmt vann. Bekkentreningen gjør bare vondt verre.... Men er visst lurt likevel for å styrke andre muskler som kan avlaste bekkenet og så er det lurt for tiden etter fødsel og forebygging av plager etterpå.

Alt er forresten gratis. Men for å få gratis behandling MÅ det stå bekkenløsning med gangvansker i henvisningen fra lege!

Ikkje noke kjekt med bekkenløsning! Eg har fått da tidlegare denne gangen, men er heldigvis ikkje"invalid" men gjere eg for mykje, får eg da igjen!!! Søskenbarnet mitt anbefalte å lese på foreningen for bekkenløsning! Har ikkje vore innom å sett enda. Er det legen som har sendt henvisning?? Evt kan du ta tlf rundt å høyre om dei har mulighet å få deg inn fortere! Kom fort til han eg hadde sist! Men hadde egentrening! Han masserte ikkje meg!

Det er vel to skoler innenfor fysio og bekkenløsning. Noen er helt motstander av å massere, og mener det gjør det verre. Han jeg går hos masserer. Det er syyykt vondt der og da og resten av dagen, men føler meg bedre dagen etter og orker mer.

Med nr 1 hadde jeg kun kvalme og oppkast.
Nå sliter jeg også med bekkenet.
Er med på gravid vanngym hver mandag, som er en gratis tjeneste alle som går til jordmor får. Også er jeg en time til fysio og trener på aparater 2 ganger i uken og det virker som om det hjelper.

sendt fra Note 3 - sengekos

Jeg har det akkuratt som du beskriver. Jeg har gått hos privat fysio for å komme igang. Slyngetrening er i allefall det som er dokumentert bevist at fungerer, så betal heller selv et par ganger slik at du kan få et treningsopplegg. Bassengtrening er og veldig bra, og det får du dekt hvis legen skriver gangvansker. Og det høres ut som du har det. Ellers så prøv å unngå å bøye deg ned, tunge løft, vridninger osv. Tenk at du skal prøve å holde bena samlet med alt du gjør. Når det kommer til søvn aner jeg ikke hva som hjelper, for sliter så fælt med det selv pga bekkenet. Jeg har en sånn gravidpute som skal være fin, men må fortsatt snu meg ofte og da blir det bare styr å dra med seg den rundt i søvne :-P og sitt mye på en sånn ball og gjør øvelser, den er veldig fin :-) jeg klarer meg nogenlunde med alt dette nevt over og lite husarbeid. Plus at jeg er sykemeldt. Fryktelig kjedelig, men er det eneste som hjelper for meg.

Jeg bruker foresten sånn bekkenbelte, og det gjør det mindre smertefullt å gå.

Manuell terapeut funker betre enn fysio, og ein treng ikkje henvisning (eg slapp vertfall), og ho såg at eg hadde gangvansker, så slapp noko skriv fra legen også. Fekk gratis behandling/trening i 3 mnd :) (mykje slyngetrening)

For en god tråd. Sliter selv. Tørr ikke sykemelde meg for det er så travelt på jobb.. Så jeg ligger somregel på kveldene med mye smerte. Selv om jeg ikke har en jobb der jeg løfter tungt, så får jeg ikke slappet av i bekkene pga mye vond sitting og så står jeg endel.
Det eneste som hjelper er å ligge på siden med noe mellom bena.

Har hørt mye bra om naprapat, vanntrening, yoga for gravide og kiropraktor.
Prøvde bekkenbelte sist uke hos jordmor og det er noe jeg kommer til å teste ut.

Jeg sleit forresten også med mitt første barn. Var sykemeldt fra uke 16. Nå er jeg i uke 17. Hadde vondter etter fødsel, og lignende smerter i flere år etterpå i diverse situasjoner.

Under forrige svangerskap, slet jeg med bekkenløsning og hadde den typiske smerten i symfesen (dvs inne i underlivet).
gikk til behandling en gang i uka i 5 måneder, og måtte betale alt selv. Orket ikke å stå på venteliste.

Hat mye bedre erfaring med manuellterapi enn fysio. Vet ikke om du får det dekket men jeg reiser heller 1 time og 40 min for å få behandling av han jeg har hatt hele veien før svangerskapet. Han er den eneste som har fått meg smertefri! Heldig sånn sett at han har lokaler like ved foreldrene mine så blir å besøke dem i samme sleng :) skal dit imorgen og jeg gleder meg til å få hjelp med bekkenet :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp