Trenger innspill ang. sykemelding i perm.

-Lane-

Gift med forumet
jentene i juni13
Noen her som er sykemeldte i fødselspermisjonen sin? Hvordan funker det? Jeg er gått ut i perm uten lønn, men legen vil heller sykemelde meg og at jeg trekke tilbake permen uten lønn. Jeg synes det blir veeeldig kjipt i forhold til arb.giver og jeg vet ikke om det er mulig å trekke tilbake en permisjon man har fått innvilget engang.

For meg virker det lettere å bli sykemeldt dagen før fødselspermen går ut for da blir jo den permen (med lønn) bare forlenget? Eller tar jeg feil?
Hadde jo belaget meg på å være uten lønn, men når jeg kan få sykemelding så vil jeg jo heller det.
Innspill?

Dersom du blir sykemeldt i forbindelse med graviditet, så er det nav som dekker lønnen din. Er veldig dumt å gå uten lønn før permisjon da dette kan (men ikke nødvendigvis) påvirke hvor mye forøedrepenger man får.

Gå til sjefen din og forklar saken :)

Dersom du blir sykemeldt i forbindelse med graviditet, så er det nav som dekker lønnen din. Er veldig dumt å gå uten lønn før permisjon da dette kan (men ikke nødvendigvis) påvirke hvor mye forøedrepenger man får.

Gå til sjefen din og forklar saken :)
Du misforstår. Jeg har født for snart 11 mnd siden og er ferdig med foreldrepermisjonen min med lønn.

Det går jo ann å høre med sjefen da? Jeg har ikke peiling.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Penger eller ikke penger? PENGER ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ugla og jentemamma'n kan vel si noe om dette?

Jeg ble selv sykmeldt i permisjon, men ikke ved endt permisjon, så det vet jeg ikke noe om.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ugla og jentemamma'n kan vel si noe om dette?

Jeg ble selv sykmeldt i permisjon, men ikke ved endt permisjon, så det vet jeg ikke noe om.

Må bare vente å se. Di skulle diskutere det og sende sm i posten. Får belage meg på no cash og heller bli positivt overraska om det blir nå ordnings.

Må bare vente å se. Di skulle diskutere det og sende sm i posten. Får belage meg på no cash og heller bli positivt overraska om det blir nå ordnings.
En ting er å sykmelde seg fordi man ikke vil jobbe, en annen ting er om man faktisk har gode grunner til å sykmelde seg. Jeg er sikker på at dere finner løsningen på det. :) alle sier til meg at jeg ikke trenger sykmelde meg fra jobb pga dobbel kontantstøtte. Men når jeg ikke kan jobbe pga helsa, hvorfor skal jeg da ikke sykmelde meg?

Jeg lurer også på dette, så oppdater gjerne når du har fått noen svar?

Jeg har vært sykemeldt når i min permisjon, men ikke ved endt perm.
Jeg burde strengt tatt vært sykemeldt enda..

Har snakka med arbeidsgiver og hun skulle sjekke det opp så fort eksperten på dette kom tilbake på jobb, og det er i morgen.
Har chatta med nav, men de visste ikke. Har leita på nett og ser at noen får, noen får ikke, noen får 60% og noen får etter 16 dager. Jeg har jo krav på sykepenger siden foreldrepenger er sidestilt med å være i vanlig jobb, men jeg vet ikke mer enn det. Får vente å se.
Skal gi beskjed når keg vet.

En ting er å sykmelde seg fordi man ikke vil jobbe, en annen ting er om man faktisk har gode grunner til å sykmelde seg. Jeg er sikker på at dere finner løsningen på det. :) alle sier til meg at jeg ikke trenger sykmelde meg fra jobb pga dobbel kontantstøtte. Men når jeg ikke kan jobbe pga helsa, hvorfor skal jeg da ikke sykmelde meg?

For et elendig argument! Hva har det med saken å gjøre at du får dobbel kontantstøtte? Teit.

Jeg ble sykemeldt dagen etter permisjon var over, hadde 80%lønn og når man blir sykemeldt skal man over i 100%lønn. Du har de samme rettighetene som om du hadde vært i jobb:)

❤️Prinsæssn mine❤
❤️2007❤️2013❤️

Jeg ble sykemeldt dagen etter permisjon var over, hadde 80%lønn og når man blir sykemeldt skal man over i 100%lønn. Du har de samme rettighetene som om du hadde vært i jobb:)

❤️Prinsæssn mine❤
❤️2007❤️2013❤️
Ja, jeg vet det om jeg skulle begynt å arbeide :) Men jeg har søkt om forlenget foreldreperm uten lønn til 01.oktober. Jeg visste at jeg ikke kunne gå tilbake så jeg søkte om perm uten lønn før jeg snakket med legen. Legen vil jo skrive sykemelding, men det visste jeg ikke når jeg søkte.
Så spørsmålet er jo om jeg får noe siden jeg ikke skulle ut i min faste stilling, men i forlenget perm..

Det tror jeg du gjør fordi du ikke har begynt på permen. Det er det samme for de som ikke har jobb å gå tilbake til å blir sykemeldt etter mammaperm. Samme hvis du har bestemt ferie å blir sykemeldt, så får du ferien tilgode:) kan hende jeg tar feil, men er ganske sikker:)

❤️Prinsæssn mine❤
❤️2007❤️2013❤️

Ja, jeg vet det om jeg skulle begynt å arbeide :) Men jeg har søkt om forlenget foreldreperm uten lønn til 01.oktober. Jeg visste at jeg ikke kunne gå tilbake så jeg søkte om perm uten lønn før jeg snakket med legen. Legen vil jo skrive sykemelding, men det visste jeg ikke når jeg søkte.
Så spørsmålet er jo om jeg får noe siden jeg ikke skulle ut i min faste stilling, men i forlenget perm..
Glemte å quote:)

❤️Prinsæssn mine❤
❤️2007❤️2013❤️

Back
Topp