Kontantstøtte

Sniker, men man må søke :)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Aha . Når søker man? Vi skal ha det juli og t o m august. Får for den mnd de begynner i bhg dere :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Får man for den måneden de begynner i barnehagen også...? Jeg har søkt for juni og juli.

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Aha . Når søker man? Vi skal ha det juli og t o m august. Får for den mnd de begynner i bhg dere :)

Må søke så nær som mulig bursdagen dems. Helst dagen etter bursdagen.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Får man for den måneden de begynner i barnehagen også...? Jeg har søkt for juni og juli.

Jente født juni 08
Gutt født mai 13
Du får t o m mnd de begynner i bhg. Var da hvertfall slik med storebror i 2011.

Dere som stresser med å søke - det holder å søke den mnd ungen har bursdag, mange får avslag fordi de søker for tidlig (må søke på nytt). Det kan rett og slett ikke behandles i systemet før den mnd. Vi skal ha fra mai :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dere som stresser med å søke - det holder å søke den mnd ungen har bursdag, mange får avslag fordi de søker for tidlig (må søke på nytt). Det kan rett og slett ikke behandles i systemet før den mnd. Vi skal ha fra mai :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det stod anbefalt på sidene til nav å søke ca 1 mnd før det er aktuelt med første utbetaling :)

Du får t o m mnd de begynner i bhg. Var da hvertfall slik med storebror i 2011.

Så siden guttunger her ikke er i bgh fra mai til august, så kan det søkes da? Men fra august så blir det stopp?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg er litt treig og må ha det med t-skje;) Gutten min er født 27. mai og begynner i bhg fra august. Kan jeg søke om kontantstøtte i juni og juli da? Er jo greie penger å få med seg når man er i ulønnet permisjon :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kontantstøtten er for dem som ikke skal ha ungen i bgh, el bare litt. Så da spørs det om du skal ha din fult el bare noen dager. Som vi da, skal ha vår i bgh 3dager i uka, og det er da 60%. Så da får vi resten av de 40% betalt for at han ikke er i bgh. Hvis reglene er slik nå å.

Må du ikke ha barnet i bhg mindre enn 50%?

Jeg er litt treig og må ha det med t-skje;) Gutten min er født 27. mai og begynner i bhg fra august. Kan jeg søke om kontantstøtte i juni og juli da? Er jo greie penger å få med seg når man er i ulønnet permisjon :)

Ja, da får du for juni, juli. Og litt usikker på Aug. :)

Må du ikke ha barnet i bhg mindre enn 50%?

Jo, men jeg tenkte på fra juni til august. Kan jeg søke å få kontantstøtte frem til han begynner i bgh?

Jo, men jeg tenkte på fra juni til august. Kan jeg søke å få kontantstøtte frem til han begynner i bgh?

Ja , det kan du. :)

Back
Topp