Fennikel te

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Har merket de siste dagene at lillegutt fiser en del og strever en del med å få fisene ut. Han kan ligge og nesten ha sovnet for så å våkne av at han må presse ut en fis eller tre. Han gråter også litt da. Dette skjer spesielt på ettermiddag/kveldstid og når han ikke får søvnen sin da blir han nok overstimulert/overtrøtt og grinete. Derfor tenkte jeg å prøve fennikel te for å se om det kan hjelpe på fisingen hans. Er det nok at jeg drikker eller skal jeg gi til han også? Og hvor mye skal jeg drikke? Eventuelt hvor mye og hvor ofte skal han drikke?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ta deg et par kopper om dagen, du kan gi mini 10 ml et par gang om dagen. Jeg har brukt å gi med medisinsprøyte, bare venter til den er nedkjølt. Ikke ha noe søtning i det du gir ungen.

Ta deg et par kopper om dagen, du kan gi mini 10 ml et par gang om dagen. Jeg har brukt å gi med medisinsprøyte, bare venter til den er nedkjølt. Ikke ha noe søtning i det du gir ungen.

Ga han 2 ml nå før maten og skal si det hadde effekt! Han begynte å gråte litt mot slutten av ammingen og så kom det sikkert 6-7 fiser på rekke og rad + 2-3 raper. Nå ligger han her vedsiden av meg og ser helt salig og fredelig ut! :)

Amme te funker også for mor og barn og det bruker du på samme måte som fennikel te :)

Amme te funker også for mor og barn og det bruker du på samme måte som fennikel te :)
Ja, det har jeg hørt, men jeg har så mye melk så jeg har ikke så lyst å gjøre noe så kan øke produksjonen ytterliggere :)

Ga han 2 ml nå før maten og skal si det hadde effekt! Han begynte å gråte litt mot slutten av ammingen og så kom det sikkert 6-7 fiser på rekke og rad + 2-3 raper. Nå ligger han her vedsiden av meg og ser helt salig og fredelig ut! :)

siden jeg leste det her måtte jeg også prøve å gi han jeg også.. gav han 1 ml i morges.. funket veldig bra.. 5 promper på rappen.. aldri opplevd før jeg.. imponert.:D

siden jeg leste det her måtte jeg også prøve å gi han jeg også.. gav han 1 ml i morges.. funket veldig bra.. 5 promper på rappen.. aldri opplevd før jeg.. imponert.:D
Ja det var virkelig effektivt! :) nesten litt for effektivt for lillegutten her, han gråt for han hadde så mange promper så skulle ut. Tror jeg går over til at kun jeg drikker det og ikke han :P

Huffda, ja, de reagerer kanskje forskjellig :/ har brukt å gi min 5 ml te, han fiser ikke noe mer enn vanlig, men fisene kommer lettere ut, han slipper å trykke til han er rød i pæra :p men nå er ikke min veldig plaget med luft da..

Jørgen 12.02.14 <3

Har gitt litt fennikelte i ettermiddag, da jg har spist noe som gir han litt mer luft i magen. Håper det kan lette fisingen for han :p

Back
Topp