Bruker dere mye økologisk?

MoMsa

Juni's 2o13 skravleglade
jentene i juni13
MAI 2013
VIP
Og i tilfellet hva?

Jeg prøver å få "min" butikk til å ta inn økologiske bananer. :) synes iallfall det er viktig med det de små spiser en del av. Foreløpig må jeg ett stykke avgårde for å få tak i dette til de, så dermed blir det mye mindre bananer her i huset.

Hvilke andre økologiske produkter bør man ha? Jeg finner liksom ikke så mye av det. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg spiser heller økologisk, men det er Vannskelig å få tak i. Jeg har en liten økologisk gårdsbutikk i nærheten og der får jeg mye forskjellig. Men jeg er opptatt av å bruke økologisk pga dyreveldferden. Så om bananer ikke er økologisk er ikke så viktig for meg, men det er viktig med dyreprodukter. Men har de økologiske grønnsaker og frukt tar jeg heller det.
Hva med å finne ut om dere har noe slikt i nærheten?

Kjøper økologiske gulrøtter og poteter:)
På noen butikker her har de såkalt økologisk torg.

Jeg spiser heller økologisk, men det er Vannskelig å få tak i. Jeg har en liten økologisk gårdsbutikk i nærheten og der får jeg mye forskjellig. Men jeg er opptatt av å bruke økologisk pga dyreveldferden. Så om bananer ikke er økologisk er ikke så viktig for meg, men det er viktig med dyreprodukter. Men har de økologiske grønnsaker og frukt tar jeg heller det.
Hva med å finne ut om dere har noe slikt i nærheten?

Jeg har heller ikke lyst å kjøre ungene fulle av sprøytemidler. De ligger jo innenfor grenseverdiene i Norge, men ingen vet hva de forskjellige virker inn på hverandre. Men ja, sjekke om det er noen gårdsbutikkker ja. :)

Vi forsøker å holde oss til økologisk der det er mulig.
Alt av grønnsaker vi spiser er økologisk og forsøker å spise kjøtt fra gårder som blir drevet etter glade dyr prinsippet. Sistnevte er ikke alltid det går.

Litt

Eneste jeg kun spiser økologisk av, er svisker og aprikoser (og det er strengt tatt mest barna som får). I de "uøkologiske" er det brukt svoveldioksid som konservering, og det er helt unødvendig å putte i seg. Frukt og grønt kjøper jeg gjerne økologisk av, ellers er det lite.

Kjøper alt økologisk om de har:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Opptar meg svært lite. hvorfor bry seg, sies jo at øko varer ikke er øko alikevel. bare dyre

Jeg kjøper økologisk dersom det står på samme sted og er innen samme prisområde som det andre produktet.

Jeg velger økologisk alternativ i butikken, dessverre er det lite av det. Spurte engang hvorfor og svaret var at så få kjøpte det. Bruker økologiske vaskemidler, både klesvask og gulvvask, til badet og speil. Knallbra og ikke den sterke lukten etterpå. Tror ikke det er bra å spraye vanlig kjøkkenspray der vi lager mat.

Vi er ikke så opptatte av det. Men er opptatt av å handle så mye norske produkter som mulig og handler en god del lokalprodusert......

Kjøper økologiske egg, frukt og grønt, svisker og annet hvis de har, men jeg går ikke i fire forskjellige butikker for å lete etter det som er økologisk. Jeg er dog kvalm på vegne av oksenes levekår her i landet og har lyst å bli mer bevisst på økologisk kjøtt..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjøper alt økologisk om de har:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Hva mener du med oksenes leve vilkår? Bare nyskerig :-)

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Jeg har heller ikke lyst å kjøre ungene fulle av sprøytemidler. De ligger jo innenfor grenseverdiene i Norge, men ingen vet hva de forskjellige virker inn på hverandre. Men ja, sjekke om det er noen gårdsbutikkker ja. :)

Ja, som sagt så kjøper jeg heller økologisk enn vanlig. Men dårlig utvalg i butikkene her :(

Kjøper økologiske egg, frukt og grønt, svisker og annet hvis de har, men jeg går ikke i fire forskjellige butikker for å lete etter det som er økologisk. Jeg er dog kvalm på vegne av oksenes levekår her i landet og har lyst å bli mer bevisst på økologisk kjøtt..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Siste setningen her jeg lurte på hva du mente med. :-)

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Njæææ... Er veldig opptatt av dyrevellferd, men ett økologisk merket produkt trenger ikke å fortelle om dyrene har det bra under sitt opphold hos oppdrettene.. Velger heller kortreist kjøtt og egg der jeg vet hvor maten kommer ifra :)
Ellers så prøver jeg å gå for økologiske alternativer med urter og grønnsaker for å unngå kjemikaler da om alternativet er tilstede :)

Velger økologisk når det finnes. Er nå i Sverige i 6 mnd for øyeblikket og her spiser vi omtrent alt økologisk - veldig mye bedre utvalg her. Ja, det er dyrere, men jeg synes det er verdt det.

Fremtiden i våre hender har laget en fin oversikt over produkter det er greit å begynne med her: http://velgoko.framtiden.no/. De har også mye annet stoff om økologiske matvarer. Blant annet svar på artikkelen som nevnes ovenfor : http://www.framtiden.no/201311256312/aktuelt/aktuelt/okomat-er-ikke-en-bloff.html.

Back
Topp