Fra bag til sportsdel

Ibett

Flørter med forumet
Hei. Er det noen av dere som har begynt å tenke på å bytte over til sportsdelen på vogna? Her begynner lillegutt å bli for lang for bagen og han er heller ikke særlig fornøyd med å ligge helt flatt oppi der. Han er 4 mnd til helga, så vil helst vente en mnd til iallfall. Men sportsdelen kan legges helt ned, så er igrunn ikke noe problem :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!

Vi skal vente lengst mulig med å bytte tenke jeg. Nå når fineværet kom, byttet jeg til dyne, å gid så større plass han hadde! Så da blir det nok å bruke den til/ut sommeren forhåpentligvis :) Men vi får nå se hvordan han vokser til! :D
 
Best å la de ligge til de sitter av seg selv. Heller ta med bæresele på tur når hun/han vil se seg om, tenker jeg.
 
Jeg håper å bruke bagen lengst mulig. Med et saueskinn og dyne/tepper har han god plass enda. Som regel sover han i vogna, er han våken har jeg enten en uro han kan se på inni vogna, ellers tar jeg han opp i bæresele.

Sent fra min GT-I8190N via Tapatalk
 
jeg har byttet men hun ligger fortsatt helt flatt men hun har mere plass så mer fornøyd baby :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi bytta for ca 2 uke sida. Baggen blei alt for liten, og gutten blei kjempe fornøyd når vi bytta. Han ligge heilt flatt, tar han i bæresele om han vil opp å se . Blir 4 mnd på mandag.
 
Hei. Er det noen av dere som har begynt å tenke på å bytte over til sportsdelen på vogna? Her begynner lillegutt å bli for lang for bagen og han er heller ikke særlig fornøyd med å ligge helt flatt oppi der. Han er 4 mnd til helga, så vil helst vente en mnd til iallfall. Men sportsdelen kan legges helt ned, så er igrunn ikke noe problem :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg tenkte flytte over ved 7 mndrs alder, ryggene tåler ikke mye sitting enda. Jeg synes det er litt for tidlig:) Men min er ikke særlig fornøyd med ligge flatt heller:p går jo an å ligge noe under de,bygge de opp litt, i vognen slik at de får med seg noe på turen:)
 
Kommer til å vente en stund til, tar hun i bæreselen om hun absolutt ikke vil ligge eller sove ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min er snart 5 mnd og jeg tenker å bytte. Den kan ligge helt flatt, men han er så nyskjerrig, så jeg tenker jeg kan vippe han litt opp i små perioder av gangen. Det blir som om han sitter i vippestolen, så tror det skal gå fint jeg :)
 
Vi har stor bagdel med god plass, så planen er å bruke den en god stund enda:) det er også en sånn sittefunksjon i den, så når han kan sitte i den når han kan det. Vet ikke når de begynner å sitte?!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har stor bagdel med god plass, så planen er å bruke den en god stund enda:) det er også en sånn sittefunksjon i den, så når han kan sitte i den når han kan det. Vet ikke når de begynner å sitte?!


Sent from my iPhone using BV Forum

At dei kan sitte uten støtte fra ca 6 mnd alder er visst normalt, men ikke sette seg opp sjøl liksom, før rundt 8 mnd alder.

Jeg fant dette på http ://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vekst-og-utvikling/A-sitte-a-krabbe--revolusjoner-i-utviklingen/ :

Norske barnefysioterapeuter anbefaler at barnet ikke settes på gulvet alene før det selv klarer å reise seg opp i sittende stilling, rundt 8-månedersalderen. Setter du barnet opp tidligere, belastes den umodne muskulaturen og ryggraden unødig. Først når barnet selv setter seg opp, er ryggen sterk nok til å tåle belastningen. Da klarer barnet også å ta seg for med hendene dersom det velter overende.
 
At dei kan sitte uten støtte fra ca 6 mnd alder er visst normalt, men ikke sette seg opp sjøl liksom, før rundt 8 mnd alder.

Jeg fant dette på http ://www.babyverden.no/Baby/Helse/Vekst-og-utvikling/A-sitte-a-krabbe--revolusjoner-i-utviklingen/ :

Norske barnefysioterapeuter anbefaler at barnet ikke settes på gulvet alene før det selv klarer å reise seg opp i sittende stilling, rundt 8-månedersalderen. Setter du barnet opp tidligere, belastes den umodne muskulaturen og ryggraden unødig. Først når barnet selv setter seg opp, er ryggen sterk nok til å tåle belastningen. Da klarer barnet også å ta seg for med hendene dersom det velter overende.

Men jeg tror også man må følge sin egen magefølelse å se barnet an. Såklart er ikke ryggen moden til å sitte oppreist ved 4mndalder, men det er forskjell på å sitte hvilende i en bakovervendt stilling vs sitte helt oppreist. Så er det jo også veldig forskjell på utviklingen hos barn :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men jeg tror også man må følge sin egen magefølelse å se barnet an. Såklart er ikke ryggen moden til å sitte oppreist ved 4mndalder, men det er forskjell på å sitte hvilende i en bakovervendt stilling vs sitte helt oppreist. Så er det jo også veldig forskjell på utviklingen hos barn :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, selvfølgelig! :)
Ville no bare dele dette med dere :) dei kan jo ikke ligge flatt til dei runde året liksom :p det hadde jo vært kjempe kjedelig for de små :p!
 
Ja, selvfølgelig! :)
Ville no bare dele dette med dere :) dei kan jo ikke ligge flatt til dei runde året liksom :p det hadde jo vært kjempe kjedelig for de små :p!

Jaja, var absolutt ikke noe vondt ment i det! :))


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke planer om å bytte til sportsvogndelen på lenge enda.. har Multi-x bagen til TFK.
 
Vi bytter nok ikke enda. Tar bort vinterposen nå, og da får hun god plass igjen. Finnes en sitteanretning i liggedelen også, vis det skulle bli nødvendig!
 
Vesla har nesten vokst ut av bag delen så må nok bytte snart, håper bagen holder en mnd til :)
 
Vi legger dyna og evnt et pledd oppe i baggen dersom han vil se ut... Da er han blid og fornøyd :)
 
Back
Topp