Ble du avslørt som gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Selv ser hun ingen forandringer, men det gjør svigermor. I ansiktet. Forumbrukeren er tatt på fersken - for tredje gang. Hun er slettes ikke alene. Mange har opplevd at det de trodde var en hemmelighet, har blitt fanget opp av omgivelsene lenge før noen har fortalt noe.

Les mere her: http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gravid--og-avslort/

ble du avslørt før du fortalte det selv?

Tok mot til meg og skulle fortelle det til sjefen i dag, spurte om ho hadde et par min det var noe jeg ville si. "Kom inn, men jeg vet hva du skal si" var svaret!! Ho hadde registrert at jeg var litt dårlig et par dager for en stund siden og ene ganga gikk jeg tidlig hjem fra jobb. Ho hadde spurt ho som er assisterende på jobb men ikke sagt noe til ho, men sjefen hadde lagt sammen to og to og mente jeg var gravid :-) hadde visst sett et hadde vært litt bleik også.... Synes nå det var veldig koselig og gav meg en klem :-)

Fult mulig noen andre på jobb også har mistanker for pleid å være skikkelig kaffikjerring men nå drikker jeg ikke kaffi....

Kvinnelige sjefer er nok ganske mottakelige for slike tegn :P Tror det er stor forskjell mellom kvinnelige og mannlige sjefer i en slik situasjon. Kan ikke være så lett for en mannlig sjef å vite hvordan han skal forholde seg til gravide hormonelle ansatte kan jeg tenke meg :P

Kvinnelige sjefer er nok ganske mottakelige for slike tegn :p Tror det er stor forskjell mellom kvinnelige og mannlige sjefer i en slik situasjon. Kan ikke være så lett for en mannlig sjef å vite hvordan han skal forholde seg til gravide hormonelle ansatte kan jeg tenke meg :p

haha det minner meg om arbeidsgiveren jeg hadde sist jeg var gravid.
Jeg måtte varsle de relativt tidlig om situasjonen for jeg jobbet på callsenter hvor pausetidene er relativt begrenset og jeg kunne jo risikere å måtte ha dobbelt så mange pauser av naturlige årsaker.

Og så kom en dag der jeg faktisk kunne ha mistet babyen.
I kjelleren på bygget holdt de på å grave ut en tunell til bygget på andre siden av gaten og de hadde minigravere der.
All eksosen kom opp gjennom ventilasjonen til der vi satt og etter 4 timer kommer noen å spør meg om jeg også hadde hopepine og siden jeg var gravid burde jeg kanskje ikke sitte der.

Jeg hadde hatt hodepine ganske lenge og begynte å kjenne meg kvalm og døsig og trodde eksoslukta jeg kjente var fra utsiden. Fullstendig panikk og jeg blir dårlig og ber om å få dra til sjekk.
Sjefen truer med å sparke meg om jeg forlater, men da kom samtlige mødre i lokalet og fortalte han hvor landet lå.
Har aldri sett en mann føle seg så utilpass i hele mitt liv!

Heldigvis gikk det bra med vi fikk kullosforgiftning og måtte ligge til oksygenbehandling i 4-6 timer på Ulevåll og dosen var estimert til dødelig for fosteret.
La oss bare si det sånn at jeg fikk god behandling på jobben i ettertid. :p

Men til temaet. Jeg har aldri blitt avslørt, men derimot "avslørt" mange, men uten å stille noen i en vanskelig situasjon.
Eks jeg tipset en venninne om at hun ikke burde drikke da hun skulle på fest. Hun ante ikke at hun var gravid og vi gikk rett på apoteket og kjøpte test. Hun hadde ikke tid å vente så hun ble med til meg og tisset på pinnen som ble positiv :D

Mamma skjønte det da vi var der en helg og jeg ikke drakk, skyldte på blærekatarr. Da jeg fortalte det halvannen uke etterpå sa hun bare. Det hadde jeg mistanke om! Fordi en bekjent av hennne hadde fortalt om sin datter som var blitt gravid umiddelbart etter en abort så da gikk hun bare å venta....desto mer jeg spyr desto gladere er hun nesten, for da mener hun det vil gå bra denne gangen :)

Jeg blir avslørt tidlig hver gang pga magen :( skikkelig trøttende. Med nummer 1 fant jeg ut at det bare kunne være offisielt i uke 11, etter jeg ble avslørt med nummer 1 da jeg møtte en bekjent på butikken. Hun pekte på magen(som jeg til og med hadde en vinterkåpe over) og spurte om jeg var gravid.

Ble avslørt i uke 8 sist av bestemødre og tanter i et bursdagsselskap. De stod bare å så på meg og lurte på om det ikke var noe jeg ville fortelle. Og denne gang prøver jeg å ikke treffe mennesker, eller kle meg skikkelig posete. Men i familieselskap nok en gang i uke 8 så sa jeg det bare, så jeg slapp å fornærme noen hvis de la merke til det. Og det fikk jeg jo også kommentarer på etterpå, så.

Men har blitt avslørt av min sønn, som spurte for noen uker siden om det har flyttet en baby inn siden jeg har fått tjukk mage. Jeg sa nei da, for jeg vil ikke han skal vite det så tidlig før jeg har sett alt er bra. Han hadde med seg en venninne hjem fra bhg nå for noen dager siden, og hun lurte også på om det var en baby inni der. Så tror det lureste er at jeg bare holder meg borte fra mennesker i noen uker til...

Nei, aldri blitt avslørt, men med sønnen min sa min pappa at han hadde skjønt det, men han sa det ikke før etter vi hadde avslørt det da ;p

Back
Topp