Dere som valgte privat?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Er det noen her som gikk rett til det private? Hvor lang tid tok det før dere var i gang med første forsøk etter første samtale?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk rett til privat. Orket ikke ventetiden og tok to dager fra mail til samtale. Da hadde vi også tatt alle blodprøver gjennom gynekologen min siden vi skulle sende inn søknad offentlig:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi skal på samtale i slutten av april. Det ble litt venting på oss fordi påske kom mellom. Hvor lang tid tok det fra samtale til forsøk da? Jeg er veldig spent på tiden fremover kjenner jeg! Og har store forhåpninger om å klare et forsøk før sommeren. Vi har også tatt en del blodprøver. Han har bare tatt hiv, hepatitt b og c, jeg har tatt noen hormonprøver + de han har tatt. Men ikke den kromosomprøven da.

Vi kunne ha startet opp med én gang, men jeg hadde et 30 års lag med 30 gjester å planlegge, så fikk jeg dobbel lungebetennelse med sykehus og hele pakka. Så fra samtale til oppstart gikk det 3,5 mnd :)

Vi kunne ha startet opp med én gang, men jeg hadde et 30 års lag med 30 gjester å planlegge, så fikk jeg dobbel lungebetennelse med sykehus og hele pakka. Så fra samtale til oppstart gikk det 3,5 mnd :)

Fantastisk Er så glad jeg kan spørre deg her inne Jeg er bare veldig spent på hva de velger å gjøre med den kromosomprøven. Vi er klare til å begynne med engang!

Vi gikk også rett privat pga ventetid i det offentlige. Jeg begynte samme dag som forsamtalen siden jeg da var på syklusdag 21, det er første dagen en begynner med spray. Vi ble sendt rett til blodprøver og på ettermiddagen begynte jeg på nesespray :) Det var et ønske fra min side å begynne så fort som mulig, og i det private har de som oftest mulighet dersom du er ferdig utredet.

Kan jeg spørre hvor gammel du er siden dere skal ta kromosomprøven? eller skal dere ha icsi? :)

Kan jeg spørre hvor gammel du er siden dere skal ta kromosomprøven? eller skal dere ha icsi? :)
Jeg er 25, han 26. Problemet ligger hos han så det blir nok icsi. Jeg har et barn fra før så mer utredning enn min gyn gjorde forrige uke tror jeg ikke trengs. Jeg bare håper ikke den kromosomprøven gjør at vi må vente helt til etter sommeren ettersom det gjerne tar tid å få svar.

Da trenger du nok ikke mer utredning nei :-) Angående kromosomprøven vet jeg ikke helt hvordan foregår. Men mulig det private kan ordne dette fortere enn i det offentlige. Lykke til hvertfall:-)

Da trenger du nok ikke mer utredning nei :-) Angående kromosomprøven vet jeg ikke helt hvordan foregår. Men mulig det private kan ordne dette fortere enn i det offentlige. Lykke til hvertfall:-)
Takk :) Tok dere den prøven?

Så vidt jeg vet tror jeg Ikke vi tok den prøven, da problemet ligger hos meg. Men private har ofte andre avtaler slik at du kan ordne prøver litt fortere :-) vi tok de obligatoriske blodprøvene og sædprøve samme dag vi var der, ellers tok vi ikke noe annet.

Så vidt jeg vet tror jeg Ikke vi tok den prøven, da problemet ligger hos meg. Men private har ofte andre avtaler slik at du kan ordne prøver litt fortere :-) vi tok de obligatoriske blodprøvene og sædprøve samme dag vi var der, ellers tok vi ikke noe annet.
Var dere gjennom ivf da? Har du blitt gravid? :)

Jeg har hatt 1 ivf og 1 frys uten hell og nå er jeg ruger ved 2 ivf så satser på det beste:-) jeg har testdag neste fredag :-)

Jeg er 25, han 26. Problemet ligger hos han så det blir nok icsi. Jeg har et barn fra før så mer utredning enn min gyn gjorde forrige uke tror jeg ikke trengs. Jeg bare håper ikke den kromosomprøven gjør at vi må vente helt til etter sommeren ettersom det gjerne tar tid å få svar.

Hei! Vår situasjon høres veldig lik ut som deres. Vi hadde ICSI privat og fikk gå i gang før resultatet på kromosomprøven forelå. Hadde oppstart på første syklus etter samtalen, veldig greit. Forsøket endte dessverre ikke i barn, men jeg er nå gravid (19 uker) etter vårt 2. forsøk (inkl privatforsøket), denne gang i det offentlige.
Tipper dere også kommer i gang kjemperaskt! Krysser fingrene!

Hei! Vår situasjon høres veldig lik ut som deres. Vi hadde ICSI privat og fikk gå i gang før resultatet på kromosomprøven forelå. Hadde oppstart på første syklus etter samtalen, veldig greit. Forsøket endte dessverre ikke i barn, men jeg er nå gravid (19 uker) etter vårt 2. forsøk (inkl privatforsøket), denne gang i det offentlige.
Tipper dere også kommer i gang kjemperaskt! Krysser fingrene!

Så dere fikk starte før prøven var ferdig analysert altså? Så bra! Gikk dere offentlig etter første forsøk?

Stemmer og stemmer. Vi hadde et forsøk privat mens vi ventet på det offentlige.

Rett til privat. Begynte på medisin samme dag som samtalen. Måtte ikke ta kromosomprøve, hadde icsi.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hei.
Vi var i gang med søknader i det offentlige men fordi det var alt for lang ventetid med alt, inkl utredning endte vi opp med å gå privat.

Tok par uker før vi fikk resultatene på alle testene, deretter sendte jeg epost til privatklinikk(er). Fikk svar dagen etter med beskjed om å sende inn resultatene. Kom inn på forsamtale og fikk resept på medisinene samme dag, jeg kunne starte med sprøyter to uker etterpå (gikk ikke på noe spray).

Alt gikk veldig fort. Egguttak, innsett, og positiv graviditetstest. Problemet her også lå i at mannen hadde få og dårlig svømmere så jeg ble gravid på første forsøk. Er i dag 24 uker på vei :)

Anbefaler sterkt å gå privat. Jeg var allerede et godt stykke på vei da jeg fikk innkalelse til utredning i det offentlige. Og de ville at jeg skulle ta kikkhullsoperasjon, noe de i det private ikke forstå da alle tester viste at jeg var frisk.

Lykke til:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp