Alvejenta blir 3 barnsmor ♥

Det er litt utrolig hvor arrogant din JM er! Hva i all verden gjør at hun føler at hun kan heve seg over legens avgjørelse? Jeg ville kun gått til legen fra nå av om jeg var deg! En ting er "det norske helsevesenet", en annen ting er at alt er avhengig av enkeltmennesker. Hadde også en "dritt" jm sist gang, hun jeg har nå er helt super!
 
Det er litt utrolig hvor arrogant din JM er! Hva i all verden gjør at hun føler at hun kan heve seg over legens avgjørelse? Jeg ville kun gått til legen fra nå av om jeg var deg! En ting er "det norske helsevesenet", en annen ting er at alt er avhengig av enkeltmennesker. Hadde også en "dritt" jm sist gang, hun jeg har nå er helt super!
Hun jeg gikk til sist har slutta, men tror de skal være flere på poliklinikken på sykehuset. Skal ringe dit og undersøke, for har ingen god følelse etter de to gangene jeg har vært hos henne. Hun jeg hadde første timen var suveren, men var selvfølgelig bare vikar:p
 
Nei fysj for en fæl jordmor!
Håper du får bedre oppfølging hos legen enn av en som henne!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Uke 28+1 i dag, og på tirsdag var vi på vekstkontroll av frøkna hos lege på føden. Blodtrykket var gått opp bittelitt, men var forsatt innenfor normalen. Veksten viste 1130g i uke 27+6, og det er 2% over normalen, og hun følger kurven sin slik hun skal :) Blodgjennomstrømningen i navlestrengen var også fin, og alt så foreløpig normalt ut. Åreknutene har fått redusert hevelsen litt med kremen jeg fikk, og jeg må nå være obs på hevelser i beina pga at faren for blodpropp økte med åreknuter som gikk så langt som fra leggen og opp i underlivet. Jeg skal fortsatt sykemeldes ut svangerskapet, og skal på ny vekstkontroll om 5 uker. Føler at jeg blir fulgt opp bedre nå enn sist gang, til tross for at det var da jeg var livredd for svangerskapsforgiftning igjen. Nå er jeg mer avslappa rundt det hele, for jeg kan jo ikke gjøre noe for å stoppe det om det skulle skje på nytt. Gubben er overbevist om at hun kommer lenge før termin, mens jeg er sikker på at jeg blir satt igang uti mai ;) Blir spennende å se hvem som får rett :) Ellers så går dagene i ett her hjemme. Vi har vel hatt 2,5 uker med sykdom, der vi har rullert alle mann på kraftig forkjølelse og influensa. Nå er jeg veldig glad for at jeg tok den vaksina i november, for jeg hadde ikke klart meg igjennom en runde influensa med en på 20 mnd i hus :p
 
Så fint å få sjekket at alt står bra til med lille i magen :)

Høres jo veldig plagsomt ut med de åreknutene. Visste faktisk ikke at man kan få blodpropp av det.
Bra du blir fulgt opp på alle plan nå :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Uke 29+1 i dag og har vært på kontroll hos legen. Første hun kommenterer er at jeg er i dårlig form, og om jeg ville ha noe for det. Sa at nå har jeg vært syk i 2 uker uten å ha blitt dårligere, så regner med det er en virusinfeksjon. Lillegutt i huset var jo syk i nesten 3 uker, så regner med det sitter i minst like lenge på meg selv :p Måtte love å komme inn igjen om det ble verre. Målte magen og hørte på hjertelyden. Ligger fortsatt i ytterkant av det grønne feltet og hun mente frøkna lå litt på skrå. Kan stemme godt når jeg kjenner hender nede på venste side og føtter oppe på høyre side. Tok masse nye blodprøver og jeg hadde 1+ i blod i urinen. Skal ta ny prøve om to uker og jeg håper ikke de finner mer da. Frister lite med uvi nå :p Ellers så er blodtrykket normalt og jeg har litt hevelse i beina. Føler på meg at de siste ukene frem til termin blir å gå sakte hvis formen ikke bedrer seg snart. Er så kjedelig å være syk så lenge, og tålmodigheten til han på 20 mnd er allerede brukt opp :p
 
Er nesten frisk nå, hjalp å vaske taket i leiligheten da det lå mye sagstøv der etter de la gulv her. Var visst veldig tørr luft inne som gjorde meg dårlig så lenge ;)
 
32+6 i dag og vært på ny vekstkontroll på sykehuset. Der var alt i skjønneste orden og frøkna var blitt veldig stor. Målene gikk fra 2 dager større til 2 uker større på de 5 ukene som har gått! Ser ut som om det blir stor baby den gangen her ;) Men han er jo den 4. som måler, så blir spennende å se om det viser samne trend om 2 uker. Han lurte på om jeg syntes magen hadde vokst mye i det siste, og det har den jo også. Så ikke så rart jeg føler meg helt sprengt om dagen. Fikk også bekreftet mistanken om at hun ligger litt på skrå. Rumpa oppe i høyre ribbein og hode i venstre hoftebein. Så selv om hun ligger rett vei så ligger hun litt feilplassert der nede :p
 
34 uker i dag, og om én uke kan jeg føde på lokalsykehuset om fødselen skulle starte før tiden. Begynt på jerntilskudd i dag, og håper virkelig jeg slipper unna bivirkningene på de. Ellers så føler jeg meg som ei gammel kråke om kvelden. Kjennes ut som om hele symfysen skal revne i to. Frøkna ligger fortsatt litt skrått, så mulig hun ikke fester seg før fødselen sånn som kommende storebror :p
 
4 uker til termin, og i dag har det vært en tung dag. Har gått opp 3,7 kg på 3 uker, og mye av det ser ut til å være vann. Symfysemålene har skutt i været og nå er jeg 3 cm større enn når forrige ble født. Jordmor tror frøkna blir lang om jeg går til termin.
Våkna i dag med hender som sov og hovne fingre, så er vel nå den verste tida setter inn:p Håper tida går fort og at jeg slipper overtid, for nå er jeg sliten.
En positiv nyhet vi fikk den uka her er at lillegutt fikk full plass i barnehagen her borte fra midten av juni. Så da kan jeg få slappe litt av i permisjonstida og konsentrere meg om amming etter det:)
 
3 uker til termin, og syns den uka her har gått sakte... Er trøtt hele tiden, men har jo en unge fra før som må taes av hver dag uansett hvor sliten jeg er. Akkurat nå hadde det vært deilig å bare hatt hele huset for meg selv et par dager og vært uten mann og unger.
I dag skal jeg til frisør og da slipper jeg unna mas i noen timer ihvertfall;)
 
Uke 38+1 i dag, og nettopp vært på kontroll. Alt var fint på alle prøver, snart lagt på meg 20 kg og magen var blitt stor;) Har såpass med fostervann at hun ikke klarte å finne ryggen eller beina, kun hode og rumpa. Hun skrev hodet festet på kortet, men det kan umulig stemme når hun bytter på hvilken side ryggen er på og noen ganger kjenner jeg bare armer og bein som stikker rett opp. Ny kontroll på skjærtorsdag, og da må jeg på føden pga stengte legekontor:p
 
Godt at alt var som det skulle :) Er helt merkelig beroligende å få det bekreftet på kontrollene, synes jeg selv :)

Da har du en del fostervann, ja. Føles det veldig "sprengt" eller noe? Bare spør siden jeg lurer :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Godt at alt var som det skulle :) Er helt merkelig beroligende å få det bekreftet på kontrollene, synes jeg selv :)

Da har du en del fostervann, ja. Føles det veldig "sprengt" eller noe? Bare spør siden jeg lurer :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Ja det føles ut som om magen skal sprenges:p Den er hele tiden i spenn, så syns det er rart jeg bare har fått ett strekkmerke på hver side av magen...
 
Ja det føles ut som om magen skal sprenges:p Den er hele tiden i spenn, så syns det er rart jeg bare har fått ett strekkmerke på hver side av magen...

Kan forestille meg det, ja!
Veldig gla på dine vegne for at du ikke har blitt helt overøst med strekkmerker på toppen. :) Men er vel flere faktorer der som bestemmer hvor mye man får av det.
 
39 uker i dag, og på søndag harjeg gått gravid lengre enn de to andre gangene:) Kjenner at jeg er mye trøtt og sliten, og blir fort kvalm om dagen. Mye liv og røre i magen, ser av og til 2-3 tær som stikker ut på siden av magen, noe ungene syns er veldig artig:) Så nå blir tida fremover å gå til kontroller og venting, håper vi ikke må vente i hele 3 uker til:p
 
Kontroll på føden i dag, og gikk ut igjen derfra en smule stressa. Undertrykket var ustabilt og på tre målinger viste det 91,85 og 87. Hadde gått ned 1,5 kg på ei uke og fortsatt litt protein i urinen. Så lenge lavest målte undertrykk var 15 mer enn normalen min må jeg inn igjen på føden på søndag på ny kontroll. Jordmora var litt bekymra og håpet at jeg fødte før søndag. Ser ikke ut som om jeg får gå mange dager over termin om jeg ikke føder før det. Fikk streng beskjed om å ringe inn om hodepinen jeg har daglig ble verre. Hun holdt en knapp på fødsel på påskeaften, men så heldig er jeg nok ikke:p
 
Lykke til på kontroll i dag! Håper de bekymrer seg mindre i dag, samtidig godt å høre de tar vare på deg :)
 
Back
Topp