mista melka over natta :(

Baby nr. 2

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
alt gikk fint i går hu spuste godt og eg hadde melkespreng som vanlig og så vokna eg opp i dag uten melk...
noen så vet ka det kan komma av?
Forstår ikkje koss alt bare kan forsvinne over natta...
liker ikkje å gi mme, ikkje e hu serlig glad i det heller...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg kan desverre ikke gi deg noe svar, jeg viste ikke at det kunne skje så fort engang, Men hva med å gå inn på ammehjelpen og se om det er noe du kan gjøre med det? ringe en ammehjelper evt?
 
Sniker. Man kan ikke miste melk over natta. Fysisk umulig. Men det kan si stopp hvis du feks stresser eller lignende. At spreng er borte blir det etterhvert. Du har fortsatt melk!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Sniker jeg å :) Tror også ikke deg er mulig at du at mistet melken så fort. Sikker på at det ikke er tilstoppede melkekanaler da? Og hvordan vet du at du har mistet all melk? Kommer det ikke når du klemmer? Vil ikke barnet spise?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
får ikkje ut en dråpe og er blitt helt "flat"... men jo den forsvant over natta er akkuratt som om jeg slutta å produsere mer etterhvert som hun spiste i løpet av natta... så hun har bare fått mme i dag og hu er ikkje fornøyd med det ble så brå overgang...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
har prøvd å handmelke, pumpe og legge henne til flere ganger i dag og i løpet av dagen så har eg fått ut 10ml... men vil fortsette e prøve å pumpe handmelke og legge henne til og håpe på at det tar seg opp...


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Fortsett å håndmelke, pumpe og legge henne ofte til brystet. Kanskje du må massere og? Håper det ordner seg for deg:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg slet med litt lignende og var bombesikker på at all melk var borte. Men det ligger mye psykisk bak amming (prata i mange timer med ammehjelp). Det kom ikke en dråpe ved håndmelking engang. Etter ett døgn satt jeg med ned i sofaen, helt tilbake, satt på musikk, og nynna(!) Mens jeg pumpa. Etter fem minutter klarte jeg å slappe av å så bare rant melka. Brystet virka tomt og som ett fiskeskinn, men det var plenty med melk. Når amming stabiliserer seg så skal man ikke ha spreng lenger. Prøv å slappe av, og kanskje bare bruk en dag i seng/sofa med baby og la henne prøve å drikke mens du bare hviler helt. Ikke legg én plan. Så skal du se det kommer seg! Lykke til

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
har prøvd å handmelke, pumpe og legge henne til flere ganger i dag og i løpet av dagen så har eg fått ut 10ml... men vil fortsette e prøve å pumpe handmelke og legge henne til og håpe på at det tar seg opp...


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Håper det ordner seg for deg!
 
har fått slappa av litt i går var på cafe med ei venninne og nå i dag så har jeg klart å pumpe 60ml :D satser på det tar seg opp i helga :)
får slappe litt mer av nå når hun spiser mme så da slipper jeg å stresse med at hun ikkje får nok mens jeg venter på melka skal komme igjen..
var hos lege og jeg har brystbetennelse så det hjalp nok heller ikkje på. men fra 10ml til 60ml er da fremgang :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
har fått slappa av litt i går var på cafe med ei venninne og nå i dag så har jeg klart å pumpe 60ml :D satser på det tar seg opp i helga :)
får slappe litt mer av nå når hun spiser mme så da slipper jeg å stresse med at hun ikkje får nok mens jeg venter på melka skal komme igjen..
var hos lege og jeg har brystbetennelse så det hjalp nok heller ikkje på. men fra 10ml til 60ml er da fremgang :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hva med å gi halvpart mme først så hu ikke er skrubbsulten og så legge henne til puppen? Må ihvertfall legge til ofte, så tar det seg opp. Og det er mer melk enn pumpa klarer å få ut, husk det :)
 
Hva med å gi halvpart mme først så hu ikke er skrubbsulten og så legge henne til puppen? Må ihvertfall legge til ofte, så tar det seg opp. Og det er mer melk enn pumpa klarer å få ut, husk det :)

legger henne til før hver flaske for hun sutter så dårlig når hun ikkje er så sulten :p er og en av grunnene til den forsvant for hun sutter for dårlig... så nå når vi fant en flaske som passer henne bedre så ser det ut som hun sutter bedre og det kjennes bedre ut når jeg legger henne til :) så regner med vi er back in business over helga :)



Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
har fått slappa av litt i går var på cafe med ei venninne og nå i dag så har jeg klart å pumpe 60ml :D satser på det tar seg opp i helga :)
får slappe litt mer av nå når hun spiser mme så da slipper jeg å stresse med at hun ikkje får nok mens jeg venter på melka skal komme igjen..
var hos lege og jeg har brystbetennelse så det hjalp nok heller ikkje på. men fra 10ml til 60ml er da fremgang :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du må for all del ikke la det du klarer pumpe eller presse ut avgjøre om du har melk eller ei! Jeg ammet to av mine i over et år uten å pumpe for det kom ikke noe særlig ut, bare noen få ml! Men ungene spiste og la på seg de, så jeg hadde rikelig:) Etter noen uker er ikke brystene sprengt lenger og de kan kjennes slappe, men de produserer rikelig likevel. Jeg kunne ikke amme denne gang pga lite sugevillig baby, men melken var der i flere uker likevel, så den forsvinner ikke over natten. Men hvis du bytter ut amming med mme, vil den gradvis forsvinne. Fortsett å amme, gi hver gang baby er sultent i to døgn, uten å ty til mme. Hvis det ikke bedrer seg og baby ikke får nok mat kan du gi mme etter amming. Men prøv først uten! Sikker på at det ordner seg jeg, så lenge baby elsker puppen og drikker villig:D Lykke til!
 
ammer henne så godt jeg kan! men hun er fortsatt sulten hun blir aldri mett selv om jeg ammer henne hele dage så hun får mme i tilleg nå for å holde henne mett og for at hun ikkje skal bli undervektig igjen skal på vektkontroll igjen ertter påske for å se om hun legger på seg igjen. men melken er på vei tilbake :) ikkje fult så mye som tidligere men det kommer seg :)
satser på hs er fornøyd når vi veger henne igjen etter påske :)
hun suger fortsatt dårligere og men etter vi skiftet flaske merke så kommer det seg da tuten på denne ligner mer på en nippel.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du er uansett en like god mor om du må ty til flasken! Flasker sjøl denne gang og synes det også er topp!!! koser meg med litt vin iblandt uten at det gjør noe;)
 
Mine bryster er flat som flatbrød og kjennes helt tomme i motsetning til de første 3 månedene, men babyen min legger godt på seg selvom! Prøvd å pumpe m hånd, får ut maks 20ml selvom babyen suger litt først så det skal komme lettere, og selvom eg har spreng! Haha! Håper det løser seg! Lykke til:)
 
går greit, men hun blir aldri mett så hun får mme og en gang i blandt litt most banan for hun blir liksom aldri mett :/ men hs sa det var greit å beg å tilvenne henne smått til grøt selv om de ikkje får lov til å anbefale det så tidlig. men vekta begynte å gå nedover.. har nå kommet tilbake til der jeg var i melke produksjon men det holder ikkje hun blir ikkje mett. men virker ikkje som om hun blir mett på mme heller og vil ikkje ha henne mer undervektig enn det hun allerede har blitt.. heldigvis så elsker hun risgrøt med banan ;)
men ammer fortsatt og kommer til å gjøre det i tillegg så lenge det er melk :)
Beklager rotete å lang forklaring :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp