Fast føde

Lucyna

Februar 2014's Miss Alenemor
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Er det bare meg som gleder meg til å begynne med fast føde til den lille? Fikk beskjed i går om at når han blir fire mnd så kan eg begynne med det..
Har lest litt om det og tror eg skal prøve å lage endel av maten selv, måten folk forklarer det på får det til å virke utrolig enkelt :P
Så no funderer eg litt, eg har en gammel Kenwood maskin fra besteforeldrene mine, den er gull verd, utrolig god når eg skal bake kaker og slikt.. men den har jo ikkje samme kvalifikasjonene som en good prosessor der den faktisk moser maten og lager grøt av den.. så, kjøpe ny eller bare satse på å bruke makt og en "stauker"... :P

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Jeg fikk ikke til å mose maten fin nok sist - så har bedre utstyr nå, så da får vi se :) Har kjøpt en bok med oppskrifter som jeg fant på salg, tilfeldigvis for jeg har ikke begynt å tenke på matlaging enda! Jeg kommer ikke til å begynne før hun er 6 mnd. Og jeg gleder meg egentlig ikke, for det er mye mer lettvint med bare pupp :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gleder meg heller ikke :p hehe
Men forhåpentligvis er det enda ca 5 mnd igjen til vi skal prøve oss :)

Gleder meg!! :) For jeg pumper, håndmelker og ammer hele tiden for å holde på melka!! Men virker som at den har tenkt til å forsvinne :( så blir godt å ha noe annet å støtte seg på enn mme

Gleder meg!! :) For jeg pumper, håndmelker og ammer hele tiden for å holde på melka!! Men virker som at den har tenkt til å forsvinne :( så blir godt å ha noe annet å støtte seg på enn mme

Enig med deg!

Han er så ekstremt sulten på kvelden, ligger til brystet fra ti-elleve tiden til ett-to tiden... Så gleder meg til at brystene skal få litt avlastning...

Ville kjøpt ny :) Fikk stavmikser av samboern rett etter nr 1 ble født, den var i daglig bruk fra 4 mnd til 8 mnd. Helt super! :) Var sett med stor bolle og liten bolle, og diverse redskap. Bruker den til alt! Tror den er fra Braun, kostet rundt tusenlappen. :)

Han er så ekstremt sulten på kvelden, ligger til brystet fra ti-elleve tiden til ett-to tiden... Så gleder meg til at brystene skal få litt avlastning...

Det går seg til snart :)

Ville kjøpt ny :) Fikk stavmikser av samboern rett etter nr 1 ble født, den var i daglig bruk fra 4 mnd til 8 mnd. Helt super! :) Var sett med stor bolle og liten bolle, og diverse redskap. Bruker den til alt! Tror den er fra Braun, kostet rundt tusenlappen. :)

Vurderer stavmikser eller en food prosessor... Men vet ikkje helt...

Vurderer stavmikser eller en food prosessor... Men vet ikkje helt...

Det holder med stavmikser- enklere og kjappere å bruke og rense :)

Jeg gleder meg egentlig ikke. Storebror hadde en del trøbbel ved innføring av fast føde og spiste ikke noe særlig før han var ni mnd. Kommer ikke til å begynne med fast føde ved fire mnd hvis det ikke er nødvendig på grunn av vektoppgang eller annet. Håper å vente til han er rundt seks mnd og da starte litt forsiktig. Lagde mye mat selv sist, og det er kos det for all del. Og ikke minst er det veldig greit å innføre en ting av gangen og ikke bare mose alt sammen i ei røre. Syns selv det er best med stavmikser til å mose med, og etterhvert bare en gaffel.

Vi har tenkt å ønske oss phillips avent Steamer/blender til navnefesten, har hørt så mange som skrøyder den opp i skyene og i dag var jeg hos en venninne som bruker denne flittig, var så lettvint: hive grønnsaker og det du vil lage babymat av i maskinen så tar du først å damper det, også etterpå, i samme maskin, tar å moser det :)

http://www.expert.no/babyutstyr/philipsaventscf870steamerblender/p/3555/

Vedlegg

• 8710103472605_F.jpeg
    8710103472605_F.jpeg
    28,3 KB · Visninger: 1
Jeg gleder meg ikke. Når de begynner med fast føde er det dager hvor de nekter å spise noe som helst, man må prøve haugevis av matretter, datteren min ble full av utslett og var allergisk mot det ene og det andre. Noen ganger satte hun fast mat i halsen og det var like skummelt hver gang! Mye lettere å ta frem puppen, skulle bare ønske det mettet bedre

Vi gleder oss. Hadde ingen problemer med storesøster når hun starta med mat :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Husker jeg gledet meg veldig sist gang, og var utålmodig etter å begynne.

Nå syntes jeg tiden går så fort, så vil egentlig bremse litt opp. Tenker å starte med smaksprøver når hun er 4mndr.

Termin 2.februar 2014

Gleder meg til det jeg også!
Skal bli deilig å få litt rutiner igjen her i huset :p
Men her bør vi vente en god stund til :/ Hs anbefaler å vente til han er minimum 4mndr etter terminen ikke fødselen.. Så da får vi drøye det noen mndr til (han er snart 4mndr) ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Synes det er greit å amme jeg, det tar jo ikke så lang tid. Når hun skal ha mat må io maten lages, og så kommer jo sikkert halvparten opp igjen. Det tar mye mer tid, og blir mye mer gris.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp