Svigermor ønsker seg...

Trulte14

Andre møte med forumet
Dåp.. Jeg vil ikke ha dåp, sambo er ikke sikker på hva han vil, men hvis han vil døpe, er jeg selvfølgelig med :)
Men nå kommer svigermor og sier at vi MÅ døpe jenta, d er hennes høyeste ønske osv... Ingen av oss er kristne.
Hva ville dere gjort? Sambo sier d er vi som bestemmer, men jeg vet at svigermor vil tro at d er jeg som er dum og vrang hvis d ikke blir noe av.. "Stakkars ungen kommer jo til å få d sååå fælt når hun ikke kan konfirmere seg i kirka" ..

Hadde droppa dåpen. Blir helt feil for meg å døpe når man ikke er kristen. Ungen kan konfirmere seg uansett. Er bare å døpe seg senere.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Hun kan jo konfirmere seg i kirka hvis hun vil, men da må hun døpe seg først.

Hvis du ikke vil eller synes det er nødvendig har jeg kommet til å droppa det. :)
Er jo dere som må styre og fikse alt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det ønsker svigers seg også, men det driter jeg i. Vårt barn og vårt valg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig med damene over, jeg hadde ikke brydd meg om hva hun sa. Det er deres valg. Vi skal ha navnefest og fikk litt rare blikk her og der, og litt innblandinger, men vi sa tidlig ifra det var det vi ønsket, og det var slik det kom til å bli ¨hadde de noe imot det så trenger de ikke å komme :) Ble stille i fjøset da :)

Jeg synes også d blir helt feil å stå å lyge for presten bare fordi d er "tradisjon" og fordi svigers er så "gammeldags" som svigermor selv sier..

Svigermor tar seg gjerne av alt med selskapet, men d føles jo bare rart for meg, at svigermor er "vertinne" for mitt barns dåp liksom..

Jeg også prøver å si at jenta kan jo alltids døpe seg senere hvis hun ønsker d, men nei, d blir både vanskelig og flaut for jenta..

Jeg synes også d blir helt feil å stå å lyge for presten bare fordi d er "tradisjon" og fordi svigers er så "gammeldags" som svigermor selv sier..

Svigermor tar seg gjerne av alt med selskapet, men d føles jo bare rart for meg, at svigermor er "vertinne" for mitt barns dåp liksom..

Jeg også prøver å si at jenta kan jo alltids døpe seg senere hvis hun ønsker d, men nei, d blir både vanskelig og flaut for jenta..

Blir jo ikke flaut hvis det er noe hun vil selv. :p

Skjønner godt du føler det blir rart med svigermor som vertinne.
Nei, gjør som DU vil. Det er ditt barn og det går på DINE premisser. Så da får svigermor bare svelge den kamelen. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: BMC
Får se hva samboer bestemmer seg for, for vil han ha dåp så synes jeg d er ok. Men gidder ikke bare for svigermors skyld!
Heldigvis blir han ikke påvirket av mora si! ;)

Dersom jeg ikke hadde vært kristen, hadde jeg nok droppa å døpe ungen.
Ettersom vi ikke har et hjem enda (Bor for tiden hos mine foreldre) så skal det være snitter, kaffe og kake hos svigerbroren min. De har nylig kjøpt seg hus, så de ønsket å vise det frem. Helt greit for meg, men håper at når vi skal døpe neste barn, så kan vi ha det i vårt eget hjem.

Samme menning som flere over. Vi døper ikke ungen bare fordi det er tradisjon. Dersom Gud er så barmhjertig som alle sier, så kommer vel babyen vår til himmelen hun også selv om hun ikke er døpt;-) Om hun velger en kristen konfirmasjon senere, så er det ikke noe problem med en privat dåp. Men borgerlig konfirmasjon blir jo bare mer og mer vanlig, så tror ikke det blir noe problem.

Vi skal ha en privat navnefest til sommeren hvor vi samler begge familiene for å feire barnet vårt :-)

Samme menning som flere over. Vi døper ikke ungen bare fordi det er tradisjon. Dersom Gud er så barmhjertig som alle sier, så kommer vel babyen vår til himmelen hun også selv om hun ikke er døpt;-) Om hun velger en kristen konfirmasjon senere, så er det ikke noe problem med en privat dåp. Men borgerlig konfirmasjon blir jo bare mer og mer vanlig, så tror ikke det blir noe problem.

Vi skal ha en privat navnefest til sommeren hvor vi samler begge familiene for å feire barnet vårt :)

D jeg tenker også, om Gud er så god osv.., så burde d ikke være noe tvang å være døpt... :)
Så d går an å ha privat dåp senere, hun må ikke døpes sammen med bare babyer liksom? :p :)

Vil heller bare ha navnefest jeg også :)

Jeg tenker at dåp ikke har så mye med å lyve for presten eller ikke.. Det er vel mest tradisjon.. Tenker mer eller mindre alle er vi vokst opp med kristne samfunnsverdier, så på en måte så er jo vi alle litt kristne.. Selv om man ikke tror på Gud/Jesus og alt det der. Så er det jo mye fine verdier i religion generelt.. Hvorfor er det slik at det er kun ved begravelser man er "kristen":-P jeg syntes du skal velge det som er mest naturlig for dere. Svigermødre eller mødre skal ikke bestemme over slike ting:-)

Vårt barn skal døpes i kirken, akkurat som storesøster. Vi skal ha og hadde privat dåp. Er ingen problem det, bare å høre med presten. Trenger ikke være noe flaut å døpes som voksen. Spesielt ikke fordi man som regel da døpes med andre voksne eller privat.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dersom noen skulle finne på å si til meg at jeg måtte døpe ungen min, eller ikke, så hadde jeg nok gjort dette: :finger002:finger004:finger005:bootyshake:thefinger
Men det er meg, da.... Nå var jeg kanskje litt grov...?

Back
Topp