Hodeomkrets

Hassog

Flørter med forumet
Da vi var på 3 mnd kontroll var HO til jenta mi 40,1cm og HS mente at det har vokst lite. Målene har vært slik
Fødsel-35
6 uker-38,6
9 uker-39
3 mnd-40,1
Vektmessig ligger hun på gjennomsnitt. Det var 6,5 kg ved 3 mnd kontroll.
Hvor stor HO var på deres søte ved disse kontrollene? Fikk dere noen kommentarer på det?


Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
mi er nå 38cm var 34 ved fødsel og 36 på 6ukers kontroll

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
mi er nå 38cm var 34 ved fødsel og 36 på 6ukers kontroll

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ser at det har vokst jevnt hos barnet ditt. Men hos jenta mi har det ikke vœrt så jevnt. Da blir det et ekstra kontroll på henne om 10 dager.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app
 
Min sin hadde 36 cm ved fødsel. Han vokste fort.
På 6 ukers var han allerede opp i 39,9, og det er i øvre sjikt av percentil.
Derfor er jeg spent på hva det er på 3mnd. Vi skal på kontroll om 9 dager.
 
Det var da veldig normalt?
Min hadde 34 ved fødsel og 40 på 3mnd kontroll. Legen sa det var normalt
 
Det er visst veldig store variasjoner i vekst fra fødsel til 6 uker, men hodet kan ikke fortsette å vokse like fort frem til 3 mnds kontroll. Da hadde han jo hatt kjempehode!
 
Syns det ser helt normalt ut ved 3 mnd? De vokser jo ikke jevnt hele tiden, jeg ville tro det også gjelder hodet...? Min var 36 ved fødsel, rundt 38-39 ved 6 uker og 41 nå på 3 mnd. Tror jeg. Ingen som sa noe spes.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi var på ekstra vektkontroll når lille gutt var 10 uker fordi han var så stor og hadde så stort hode.
Fødsel 37cm
7 uker 42cm
10 uker 42,8
3 mnd 43,3

Han har ligget over 97 percentil på alt, fikk derfor beskjed om at det store hodet er greit fordi alt er stort. Han var 68cm og 7830g på 3mnd.
 
Vi var på ekstra vektkontroll når lille gutt var 10 uker fordi han var så stor og hadde så stort hode.
Fødsel 37cm
7 uker 42cm
10 uker 42,8
3 mnd 43,3

Han har ligget over 97 percentil på alt, fikk derfor beskjed om at det store hodet er greit fordi alt er stort. Han var 68cm og 7830g på 3mnd.

Det er jo selvsagt hode i forhold til kropp. Det må stå i stil :) Greit at det sjekkes, hvis det nå skulle vise seg å være noe galt.
 
Syns det ser helt normalt ut ved 3 mnd? De vokser jo ikke jevnt hele tiden, jeg ville tro det også gjelder hodet...? Min var 36 ved fødsel, rundt 38-39 ved 6 uker og 41 nå på 3 mnd. Tror jeg. Ingen som sa noe spes.


Sent from my iPhone using BV Forum
Til meg poengterte hs at min hadde 'litt stort hode' på 6 ukers, men han var innafor normalen, dog helt øverst. Krisemaximering av hs. Jeg ble jo bekymra, og gikk rundt og var redd for at gutten min hadde stort hode. Bare tull.
 
Back
Topp