Smokk

Nå har jeg prøvd tre typer smokker på hu, men jeg synes de er så store! Det er sånne for nyfødte. Virker som hun synes de er for store også, for hun lukker ikke munnen rundt de og hoster litt, akkurat som om hun får den i halsen.
Tror jeg drøyer litt med å prøve igjen...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mam nyfødt er ikke så store.

Sent from my iPad using BV Forum

Mam nyfødt er ikke så store.

Bruker den vi også. Pluss at jeg synes den sitter bedre i enn foreksempel Avent sine. Hadde samme opplevelsen med storebror og vi brukte bare MAM til han.

Hos premature brukes smokk som smertelindring, så smokken er gull verdt innimellom:) min gutt hiver seg liksom etter puppen, men vil ikke ha. Da gir jeg han sutten og han blir rolig. Om natta får han sutten når han er halvvåken, når han sover tungt så ramler den uansett ut :)

Mh

Vi har 0-6 mnd, og han brekker seg alltid litt med en gang, også etter litt fomling suger han som bare det :) bare å prøve igjen. Eller så kan jo 0-2 mnd fra apoteket funke.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her får min pupp m skjold, flaske innimella, og sutt.... 3 uker gammel:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøvde i gi flaske istad, det var jo helt håpløst! Hun vil ikke lukke munnen rundt smokken og bare griner. Skal prøve igjen senere når hun er mindre sulten... Kjipt å styre sånn med pumping for ingenting.

Prøvde i gi flaske istad, det var jo helt håpløst! Hun vil ikke lukke munnen rundt smokken og bare griner. Skal prøve igjen senere når hun er mindre sulten... Kjipt å styre sånn med pumping for ingenting.

Vi fikk med sprøyte fra sykehuset som vi gav ham mm/mme i samtidig som han sugde på lillefingeren min. De på sykehuset ville ikke vi skulle bruke flaske så tidlig om vi ikke måtte. Har vel med sugeteknikk å gjøre, at det kan ha innvirkning på amminga. Har du ikke sånn sprøyte kan du ha litt i et glass og helle forsiktig inn i munnen.

Fordi de sover så lett, og våkner når de mister smokken.

Lillemann får smokken når han skal sove, hvis ikke så ligger han bare å slår rundt seg, og finner ikke roen. Han spytter den alltid ut når han sovner, og han våkner ikke av det som jeg har merket. Da har han isåfall ikke brydd seg noe, og sovnet igjen vil jeg tro :) må vel være ganske avslappa hvis han sovner :P

Vi har 0-6 mnd, og han brekker seg alltid litt med en gang, også etter litt fomling suger han som bare det :) bare å prøve igjen. Eller så kan jo 0-2 mnd fra apoteket funke.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Prøv de fra MAM :) de er små og søte ;) lillemann har brukt de siden han var to uker, aldri brekt seg :) verdt et forsøk ^^ kommer i sånn fin boks også :)

Prøv de fra MAM :) de er små og søte ;) lillemann har brukt de siden han var to uker, aldri brekt seg :) verdt et forsøk ^^ kommer i sånn fin boks også :)

Ja, det er MAM 0-6 mnd vi har. Funker veldig fint :) lillegutt begynte med de da han var 9 dager.

Kjøpte mam 0-2 mnd idag, men selve sutten er ikke noe mindre enn 0-6 mmd, er jo bare "ringen" som er mindre. Var litt skuffa.
Får prøve litt hver dag, så kanskje hun vil ha den etterhvert.

Jeg har lest så mye nå om hvor negativt smokk er, så er livredd for konsekvensene av det. Orker ikke mer feil sugeteknikk og såre brystvorter, og evt tidligere ammeslutt. Jeg aner ikke om det er riktig informasjon eller ikke, står i alle disse barselbøkene og på ammehjelpen. Er det feil eller riktig info, eller er det ikke så nøye? Merker det er fristende å vurdere smokk når jeg nettopp har amma og han skriker om kvelden. Men det løser seg alltid etter en time eller to med mye amming.

Altså nå er ikke jeg noe ekspert.. men begge mine jenter har brukt tutt og det har ikke gått ut over ammingen. Ifølge helsesøster er det de første 2 ukene som er viktige. Jeg må si at tutten er befriende når lillemor bare vil smatte litt på meg, da blir jeg sår.

Ja, det er vel bare det at man bør vente med smokk (og flaske om man ikke må) fram til amminga går "som en lek". Fordi sugeteknikken er helt annerledes. Ser det når mini her får smokk, da suger han den veldig merkelig inn og ut i starten fram til han finner riktig smokkteknikk.
Han begynte med smokk da han var 9 dager gammel, har ikke merka no forverring på amminga :)

Får ikke helt til den smokken jeg. Hun tok den her om dagen, så vil hun plutselig ikke ha den lenger. Det er ikke alltid behovet er der heller, men noen ganger sliter hun skikkelig med å roe seg så da hadde det vært greit. Selv jeg akkurat har amma pg skifta bleie så er hun fortsatt urolig. Jeg vet at hun er trøtt, men det er akkurat som hun ikke klarer å slappe av.

Beste tipset for å roe baby: ha babyen i bæretøy, ta et par-tre dype knebøy og poff, ungen er helt rolig!
Vår var kjempeurolig idag, trøtt og sliten, men ville ikke sove. Monterte ham inni bæresela på pappan og idet han tok ett knebøy var ungen helt stille. Sovna ikke, men lå bare og kikka. Etter litt gåing rundt i huset sovna han :)

Back
Topp