Magen i fokus

Babybambi91

Glad i forumet
Septembermødre <3
Var i selskap i går, og nå er det offentlig at jeg er gravid.
Må si jeg kommer til og bli mektig lei av alle som skal klappe og stryke meg på magen!! :P
Min har så vidt begynt å synes, så for meg føles det så ubehagelig når andre mennesker som jeg har lite med til hverdags begynner og ta meg på magen helt plutselig :P

Flere som har opplevd noen ubehagelige opplevelser eller utsagn fra andre enda? :P

Bestekompisen min koser og nusser på magen min hele tiden. Folk har flere ganger trodd det er hans baby :p
Han har litt redusert iq etter flere år med alkohol - og stoffmissbruk, så for han er det fullstendig naturlig å oppføre seg sånn. Det gjør meg egentlig ingenting, for han er en av de viktigste personene i livet mitt. Men føler veldig på alle blikkene jeg får fra folk rundt..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Dette er en av grunnene til at jeg ikke har villet si noe som helst enda. Mamma og pappa skal få vite det i kveld, foreldrene hans imorgen. Jeg er 17 uker på vei idag.

Kvier meg sånn til alle spørsmål, velmenende råd, alle de "velvitende" blikkene og kommentarene, tafsing på min kropp og min mage, alle spørsmål rundt ting jeg ser som intime og som jeg ikke vil dele, feks div symptomer og kroppslige ting og tang, og så alle spm om hvordan jeg skal føde, åja nei når du kommer så langt blir alt annerledes osv...

Urk. Hadde jeg kunnet holde det hemmelig til hn var ute, så hadde jeg gjort det!

Dette er en av grunnene til at jeg ikke har villet si noe som helst enda. Mamma og pappa skal få vite det i kveld, foreldrene hans imorgen. Jeg er 17 uker på vei idag.

Kvier meg sånn til alle spørsmål, velmenende råd, alle de "velvitende" blikkene og kommentarene, tafsing på min kropp og min mage, alle spørsmål rundt ting jeg ser som intime og som jeg ikke vil dele, feks div symptomer og kroppslige ting og tang, og så alle spm om hvordan jeg skal føde, åja nei når du kommer så langt blir alt annerledes osv...

Urk. Hadde jeg kunnet holde det hemmelig til hn var ute, så hadde jeg gjort det!

Har lært denne gangen at min mor er den siste som får vite noe som helst neste gang, for hun klarer ikke og holde ting for seg selv og det irriterer meg veldig kjenner jeg. Hun fikk vite det ganske tidlig, og fortalte det vidre til søsken og venner. Og hun lurte ut navnet vi har bestemt fra samboeren min på fredag, og da fikk hun streng beskjed om at det er ikke noe vi ønsker og dele med alle før ungen kommer ut, og på festen i går kommer en full venninne og forteller meg at hun vet navnet og kjønnet og alt for det hadde mamma ringt og fortalt med en gang. :p

Her ble det fult offentlig i uke 15, mens familien fikk vite det i uke 10. Synes det er helt greitt med at folk er veldig fokusert på magen jeg. Er min tredje så folk begynner vel å bli vant til å se meg med stor mage. Dette er mitt siste svangerskap, så dette skal nytes.. Både magen og oppmerskomheten som følger. Liker å gå gravid. Liker kroppen min bedre nå enn til vanlig. Ingen som har tatt meg på magen ennå og har aldri hatt problem med det. Vist folk blir for innpåslitne må man jo bare si det!!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her ble det fult offentlig i uke 15, mens familien fikk vite det i uke 10. Synes det er helt greitt med at folk er veldig fokusert på magen jeg. Er min tredje så folk begynner vel å bli vant til å se meg med stor mage. Dette er mitt siste svangerskap, så dette skal nytes.. Både magen og oppmerskomheten som følger. Liker å gå gravid. Liker kroppen min bedre nå enn til vanlig. Ingen som har tatt meg på magen ennå og har aldri hatt problem med det. Vist folk blir for innpåslitne må man jo bare si det!!!

Jeg viser stolt fram magen min jeg også, og syns det er greit med oppmerksomhet og slikt. Men detter er mitt første svangerskap så jeg var ikke helt forberedt på mageklapping og slikt enda, det er så vidt en kul der å ta på :P
Hadde den vært stor og rundt tror jeg det hadde vært noe annet, nå er det enda min mage som blir tatt på og den har jeg ikke så godt forhold til fra før, så gleder meg til kulen vokser og det blir mer tydelig babymage :)

Aldri opplevd at folk har begynt å "klå" på magen min. Hadde nok kommet til å sagt i fra vist jeg syns det ble for mye av det gode.

Jeg blir tidlig stor, men ser foreløpig mest oppblåst og halvblubbete ut ;) Jeg hater at folk skal ta meg på magen, kan absolutt ikke fatte hvorfor. Spør de får de som oftest nei, og folk som bare kommer bort og peller ser jeg på som totalt respektløse...jeg går da ikke rundt og peller på andre i tide og utide. Sambo får selvfølgelig ta på, men ellers er magen min og ingen allemannseie selv i gravid tilstand ;)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Last edited:
jeg synes ikke det er greit at "alle" skal tafse på magen min... Har ikke opplevd oe ubehagelig enda i dettte svangerskapet... men med første så var en haug av bekjente av barnefaren som jeg aldri hadde møtt, som bare tok på magen MIN...

Jeg synes bare det er koselig. Det kommer selvfølgelig an på hvem det er. Men etter å ha vært prøvere i fire år, er det stas med oppmerksomhet. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Tror ikke jeg kommer til å bry meg noe serlig når den begyner å bli skikkelig gravidmage, men foreløpig ser jeg jo bare litt ekstra skvapsete ut. Ingen som har tatt på den enda, men har opplevd at de løfter opp genseren for å få se skikkelig! Det er ikke så veldig gøy.

Back
Topp