Lønn under permisjon

*prikkeline*

Andre møte med forumet :)
Augustmødrene 2014
Får dere lønn av arbeidsgiver under permisjonen, eller må dere få fra NAV? NAV dekker jo årsinntekt inntil 6 G, men slik jeg har oppfattet er det ganske vanlig at arbeidsgiver dekker differansen mellom arbeidsinntekt og 6 G om den ansatte tjener mer enn 6 G da vel og merke.

Jeg lurer på hvilke ordninger dere har hos deres arbeidsgiver?
 
Både meg og mannen min får full lønn fra arbeidsgiver, arbeidsgiver dekker altså differansen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg får lønn fra arbeidsgiver, men Nav utbetaler ekstravaktene mine.. (jobber 80% stilling på sykehus, får dessverre ikke mer, men går ekstra tilsvarende 100%)
 
Her får også begge full lønn fra arbeidsgiver som vanlig, og nav refunderer arbeidsgiver opp til 6G.
 
Begge får fra NAV her... Tjener ikke 6G noen av oss så det trenger vi ikke tenke på...

Det kjipeste for vår del er tap av feriepenger.

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Jeg får heldigvis full lønn av arbeidsgiver, ellers hadde jeg tapt en god del penger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sniker fra september her :)
Jeg får full lønn, opptjening av feriepenger og pensjon. Mannen får full lønn i 6 uker (litt usikker på det andre).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Arbeidsgiver betaler ut lønn og dekker det over 6G, til oss begge.
Heldigvis tenker jeg, då får vi også full feriepengeutbetaling året etter.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jøss så snille arbeidsgivere dere har.. ! Jeg får penger fra NAV og taper d over 6g. Jeg har aldri hørt om at arbeidsgiver dekker d over , og jeg kjører lønn for mange selskaper.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vanlig i kommunalt eide selskaper og sikkert noen andre store


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vanlig i kommunalt eide selskaper og sikkert noen andre store


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det tror jeg også. Mannen min forhandlet på det sist han hadde lønnssamtale :) Lurt å huske på sånne goder også når man forhandler :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg får dekket alt av arbeidsgiver. Litt usikker på om mannen min får det samme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg får alt fra Nav uheldigvis. Så kommer nok til å tape en del. Oppsparing av feriepenger må jeg vel prøve å ordne selv.
 
Jøss så snille arbeidsgivere dere har.. ! Jeg får penger fra NAV og taper d over 6g. Jeg har aldri hørt om at arbeidsgiver dekker d over , og jeg kjører lønn for mange selskaper.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skjønner det er store forskjeller. Blant mine venner har arbeidsgiver dekket forskjellen. Jeg trodde dette var vanlig. Kommer sikkert an på bransjen man jobber i. Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i/kjører lønn for?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Nå er det sikkert mange som ikke passerer lønn på 6G her da, og da er det ikke fullt så betydelig forskjell på om nav eller arb.giver betaler ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skjønner det er store forskjeller. Blant mine venner har arbeidsgiver dekket forskjellen. Jeg trodde dette var vanlig. Kommer sikkert an på bransjen man jobber i. Kan jeg spørre hvilken bransje du jobber i/kjører lønn for?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det kan hende d er forskjell på kommunalt og privat, og kanskje størrelsen på selskapet? Jeg kjører lønn for alle type selskap, små og mellomstore, jeg har ingen som dekker noe utover det de må.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nå er det sikkert mange som ikke passerer lønn på 6G her da, og da er det ikke fullt så betydelig forskjell på om nav eller arb.giver betaler ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forskjellen er feriepenger da... Usle 12/15 uker fra NAV...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Forskjellen er feriepenger da... Usle 12/15 uker fra NAV...


Sent from my iPhone using BV Forum

Du får ikke mindre penger fra NAV, de sparer bare ikke feriepenger for deg.

Får du foreldrepenger fra NAV så får du jo foreldrepenger i juni + feriepenger fra året før fra arbeidsgiver. Vi som får fra arbeidsplassen vil jo kun få feriepenger (og som vanlig bli trukket for ferie, 5 uker).

Forskjellen er egentlig bare at du evt. må spare feriepenger selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Du får ikke mindre penger fra NAV, de sparer bare ikke feriepenger for deg.

Får du foreldrepenger fra NAV så får du jo foreldrepenger i juni + feriepenger fra året før fra arbeidsgiver. Vi som får fra arbeidsplassen vil jo kun få feriepenger (og som vanlig bli trukket for ferie, 5 uker).

Forskjellen er egentlig bare at du evt. må spare feriepenger selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg skjønner ikke alt dette jeg.. Jeg jobber kommunalt, som forskutterer lønna under permisjonen.. Forsto jeg det riktig nå at jeg taper ikke feriepengene, men må bare passe på å spar de unna selv? Blæ... SKJØNN ITJ!! :p :p
 
Back
Topp