Dyre klær vs. billige barneklær

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Syns det er artig å se at kvaliteten på dyre klær IKKE er bedre. :D Gøy at de får det ordentlig frem igjen. Aldri vært en stor forbruker på dyre klær. Bortsett fra sko, der er jeg bevisst på at dte skal være litt ekstra kvalitet og gode sko :)

Godt å høre at man kan spare titalls tusen på å kjøpe billigere klær, og fortsatt ha like god kvalitet. Alltid brukt penger på dyrere sko og ull om jeg vet er bra/ gode for datteren min :) Men aldri kjøpt det dyreste :)

I kveld blir det tv2 hjelper deg :)

ja det er ikke noe vits i å betale mer for klær bare fordi det står en lappe/merke på de.
Gleder meg til å se i kveld :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Må få med meg det :-)

Jeg er heller ikke fan av å kjøpe dyre klær for merkets skyld, men noen klær er det kvalitetsforskjell på er min erfaring. Ser f.eks stor forskjell på billige og litt dyrere votter til barna når vi er til fjells. De billige trekker ofte mye mer vann/fuktighet når barna leker i snøen og barna blir iskalde på henda.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Her har jentungen nesten berre kle frå H&M, Cubus, Lindex og KapAhl. Har kjøpt dyrare utekle til barnehagen, som Reima og Reflex, men alltid på tilbud. :)
Ull e kjøpt nesten utelukka på Spar Kjøp, Tom&Trine. Har kjøpt ein del brukt ull, ser ikkje at da e brukt, men da e mest frå Name It.
Meine innekle e så jevn kalitet på uansett, at da e ingen vits i å bruka enorme mengde med penga på da.
E og så heldig at me har arva kjempemasse "billig"kle ette jentene t ei venninna, dei e brukt t 2 onga, og lika fine ;)

Kvaliteten er ikke nødvendigvis bedre. Men jeg brenner for at produksjonen av klærne skal foregå med gode vilkår for arbeiderne på fabrikkene! Der er det store forskjeller ute å går!

Jeg kjøper det jeg har lyst på selv, og har råd til. Noen ganger billig, og noen ganger dyrt.
Datteren min får en mix av alt.
MEN... jeg tittet i en eksklusiv babybutikk for noen uker siden, og der fant jeg den søteste HVITE bodyen fra et dyrt klesmerke Kr 550,-.
En gulpeflekk, så er bodyen ødelagt. Da er det bedre med en fem pk på hennes til 100 lappen ;)

Vi har brukt mye penger på ullklær og uteklær, ellers går det kun i billige klær her

Kvaliteten er ikke nødvendigvis bedre. Men jeg brenner for at produksjonen av klærne skal foregå med gode vilkår for arbeiderne på fabrikkene! Der er det store forskjeller ute å går!
jupp det er sant...men dyre kjeder bruker veldig mye fabrikker hvor det er ekstremt dårlig kår også, så går begge veier i begge dyre og billige kjeder.

Ja gleder meg, slike tester ELSKER jeg :D

jupp det er sant...men dyre kjeder bruker veldig mye fabrikker hvor det er ekstremt dårlig kår også, så går begge veier i begge dyre og billige kjeder.

Det er helt sant! Man må jo kjenne til hvor klærne blir produsert i tilfellet :)

uteklær, luer og votter bruker vi dyre merker av. Reima, Hestra, Joha, ol.
Men ikke før ungene var ute i mer en 1 time om gangen. Så det hyret veldig godt med foret regndress fra sparkjøp til de var 2,5 år :D Til og med mannen som harj obbet i bhg i mange år er fornøyd med den :)

Ellers er d ellos, HM, cubus:) Ullstrømpebukser fra tom og trine, pierre robert, osv.

Idiotisk å kjøpe dyre merkeklær til små barn.
Jr bryr seg katta i sekken om det,og så lenge det er behagelig så er det good.

Da sløser eg heller vekk penger på penere merkeklær til meg selv, for EG trenger pyntes opp ;) Det gjør ikke barn

Back
Topp